İstanbullu geceyi sokakta geçirdi: Vatandaşlar parklarda ve camilerde sabahladı
İstanbul'da dün meydana gelen 6.2'lik depremin ardından evlerine girmek istemeyen bazı vatandaşlar, gece camilerde ve bahçelerde geçirmek zorunda kaldı.
Yazı boyutu
<p><span style="font-size:14px">İstanbul'un Silivri ilçesinde en büyüğü 6.2 olan 10'dan fazla deprem meydana geldi. </span></p>
<p><span style="font-size:14px">Son olarak İstanbul'da bu sabah saat 07.19'da 4,1 büyüklüğünde deprem meydana geldi.</span></p>
<p><span style="font-size:14px">Merkez üssü Marmara Denizi, Büyükçekmece açıkları olan 4,1 büyüklüğünde sarsıntı kaydedildi.</span></p>
<p><span style="font-size:14px">İstanbul'daki deprem, çevre illerden de hissedilen deprem, vatandaşları sokağa döktü. </span></p>
<p><span style="font-size:14px">Vatandaşlar, parklarda ve açık alanlarda toplandı.</span></p>
<p><span style="font-size:14px">İstanbul'da yıkımın yaşanmadığı deprem sonrası trafik yoğunluğu yüzde 76 oldu. Ana arterler tamamen kilitlendi.</span></p>
<p><span style="font-size:14px"><img alt="" src="https://www.trhaber.com/uploads/photos/2025/03/1745470884_3d2309b7b4cb76d952a5.webp" style="height:384px; width:640px" /></span></p>
<h3><span style="font-size:14px">İSTANBULLU GECEYİ SOKAKTA GEÇİRDİ</span></h3>
<p><span style="font-size:14px">İstanbul'da merkez üssü Marmara Denizi Silivri açıkları olan 6,2 büyüklüğündeki depremin ardından evlerine girmek istemeyen bazı vatandaşlar, geceyi camilerde ve bahçelerde geçirdi.</span></p>
<p><span style="font-size:14px">Fatih'te vatandaşlar, artçı sarsıntılar nedeniyle tedbir amaçlı dışarıda bekleyenler oldu.</span></p>
<p><span style="font-size:14px">Depremin ardından evlerine girmek istemeyen bazı vatandaşlar, Fatih Camisi'nde kalmayı tercih etti.</span></p>
<p><span style="font-size:14px">Bazı vatandaşlar cami avlusuna çadır kurarken, çocukların top oynayarak vakit geçirdiği görüldü.</span></p>
<p><span style="font-size:14px"><img alt="" src="https://www.trhaber.com/uploads/photos/2025/03/1745470897_c0ffcb8696fb822e7871.webp" style="height:384px; width:640px" /></span></p>
<h3><span style="font-size:14px">İSTANBUL'DA OKULLAR İKİ GÜN TATİL</span></h3>
<p><span style="font-size:14px">İstanbul'da meydana gelen depremlerin ardından okulların yarın tatil olup olmayacağı merak ediliyordu. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, konuya ilişkin yaptığı açıklamada<strong> </strong>okulların iki gün tatil ediliğini duyurdu.</span></p>
<h3><span style="font-size:14px">Marmara Denizi açıklarındaki 6.2 büyüklüğündeki deprem sonrası Tekirdağ, Yalova ve Kocaeli'de okullar 1 gün süreyle tatil edildi.</span></h3>
<h3><span style="font-size:14px">YÖK Başkanı Erol Özvar da İstanbul'daki depremlerin ardından şu açıklamayı yaptı;</span></h3>
<h3><span style="font-size:14px"><strong>''Yarın ve cuma günü vakıf ve devlet üniversitelerinde eğitim ve öğretim tehir edilmiştir"</strong></span></h3>
<p><span style="font-size:14px"><strong><img alt="" src="https://www.trhaber.com/uploads/photos/2025/03/1745470910_4bcbebcd85393e01187e.webp" style="height:384px; width:640px" /></strong></span></p>
<h3><span style="font-size:14px">ERDOĞAN: TÜM BİRİMLER TEYAKKUZ HALİNDE</span></h3>
<p><span style="font-size:14px">Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul'u sarsan 6.2'lik deprem haberini Ankara'da aldı. Haberin ardından İstanbul'a gelen Cumhurbaşkanı Erdoğan, ilk iş olarak AFAD binasında son durum hakkında toplantı gerçekleştirdi. Toplantının ardından açıklama yapan Erdoğan, <strong>"Tüm birimlerimiz teyakkuz halinde." </strong>dedi.</span></p>
<p><span style="font-size:14px"><img alt="" src="https://www.trhaber.com/uploads/photos/2025/03/1745415528_4e6df0074a2e4bb96a64.webp" style="height:384px; width:640px" /></span></p>
<h3><span style="font-size:14px">151 KİŞİ YARALANDI</span></h3>
<p><span style="font-size:14px">İstanbul Valiliği'nden depremin ardından açıklama geldi.</span></p>
<p><span style="font-size:14px">Açıklamada <strong>"Panik sebebiyle yüksekten atlamalar nedeniyle yaralanan 151 vatandaşımızın tedavileri, hastanelerde devam etmekte olup hayati tehlikeleri bulunmamaktadır." </strong>denildi.</span></p>
<p><span style="font-size:14px"><img alt="" src="https://www.trhaber.com/uploads/photos/2025/03/1745471062_14c1a36db9c4a8883058.webp" style="height:384px; width:640px" /></span></p>
<h3><span style="font-size:14px">AFAD'DAN AÇIKLAMA</span></h3>
<p><span style="font-size:14px">İstanbul Marmara Denizi Silivri’de ve çevre illerden de hissedilen depremle ilgili olarak, AFAD ve ilgili kurumlar tüm ekipleri saha taramalarına başladı.</span></p>
<p><span style="font-size:14px">AFAD'dan yapılan açıklamada <strong>''Deprem sonrası hasarlı yapılara kesinlikle girmeyin. Riskli binaların çevresinde bulunmayın. Haberleşmelerinizi SMS ve internet tabanlı mesajlaşma yazılımları üzerinden yapın.'' </strong>ifadelerine yer verildi.</span></p>