24 Haziran 2026, Çarşamba 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
Ekonomi

Bakan Bolat, "acımayacağız" diyerek duyurdu: Otomobil piyasasını normalleştireceğiz!

Ticaret Bakanı Bolat, “6 ay 6 bin kilometre düzenlemesinde 52 milyon lira ceza kestik. İkinci eli sıfırdan pahalıya satanlara 90 milyon lira ceza uyguladık. İlave tedbirler almaktan çekinmeyiz, fırsatçılara acımayacağız” dedi.

18.06.2024 11:47 1520 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Bakan Bolat, "acımayacağız" diyerek duyurdu: Otomobil piyasasını normalleştireceğiz!
<p>T&uuml;rkiye Gazetesi&#39;ne konuşan Bakan Bolat, otomotiv piyasasındaki normalleşmenin devam edeceğini s&ouml;yledi. Bolat,<strong>&nbsp;&ldquo;6 ay 6 bin kilometre d&uuml;zenlemesinde 52 milyon lira ceza kestik. İkinci eli sıfırdan pahalıya satanlara 90 milyon lira ceza uyguladık. İlave tedbirler almaktan &ccedil;ekinmeyiz, fırsat&ccedil;ılara acımayacağız&rdquo;</strong>&nbsp;dedi.</p> <p>Kurban Bayramı vesilesiyle sorularımızı cevaplayan Ticaret Bakanı &Ouml;mer Bolat, Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu tarafından bug&uuml;ne kadar fahiş fiyat artışından 286,1 milyon TL, stok&ccedil;uluktan ise 293,8 milyon TL olmak &uuml;zere toplamda 579,9 milyon TL idari para cezası kararı alındığını a&ccedil;ıkladı. Bolat &ldquo;<strong>Vatandaşlarımızın mal ve hizmetlere ulaşmasına engel olmak suretiyle mağduriyet oluşturan her t&uuml;rl&uuml; girişim yakın takibimiz altında&rdquo;</strong>&nbsp;dedi.</p> <h3>BAKAN BOLAT&#39;TAN KURBAN BAYRAMI MESAJI</h3> <p><strong>&quot;Kurban bildiğiniz gibi &lsquo;yakınlaşma&rsquo; demektir. Cenab-ı Hakk&rsquo;a yakınlaşma amacı taşımaktadır. Bu bayramda kesilen hayvanlar da bu amaca matuftur. Ayrıca, aynı zaman diliminde İslam&rsquo;ın kutsal saydığı beldelerde yapılan hac ibadeti ile de b&uuml;t&uuml;nleşerek daha ulvi ve evrensel bir boyut kazanır. Dolayısıyla hem yerelde hem de evrensel &ccedil;apta idrak edilen Kurban Bayramı, birlik ve dayanışma duygusunu zirveye taşır.</strong></p> <p><strong>Bizim milletimiz bayramları din&icirc; bir kaide olmanın yanında aynı zamanda bir değer ve k&uuml;lt&uuml;r h&acirc;line de getirerek toplumsal yapısını g&uuml;&ccedil;lendirmiştir. Millet olarak &ccedil;ok şanslı olduğumuzu d&uuml;ş&uuml;n&uuml;r&uuml;m, b&ouml;ylesi g&uuml;zel bayramlarımız olduğu i&ccedil;in. Sizin aracılığınızla halkımızın m&uuml;barek Kurban Bayramı&rsquo;nı tebrik ediyor, b&uuml;t&uuml;n vatandaşlarımızın sevdikleriyle g&ouml;n&uuml;llerince g&uuml;zel bir bayram ge&ccedil;irmelerini temenni ediyorum.&quot;</strong></p> <h3>&Uuml;LKEMİZ İ&Ccedil;İN HAYALLERİMİZ VAR</h3> <p>Kendisine y&ouml;neltilen &quot;Bakan olduktan sonra hayatınızda neler değişti, ailenize vakit ayırabiliyor musunuz? Kitap okumaya, film izlemeye vakit bulabiliyor musunuz?&quot; sorularına Bakan Bolat&#39;ın cevabı bu şekilde oldu:</p> <p>Tabii bakanlık b&uuml;y&uuml;k sorumluluk gerektiren bir makam. Sorumluluğu ağır fakat &ccedil;ok kıymetli. &Uuml;lkeniz i&ccedil;in &ccedil;alışmanın &ccedil;ok daha yoğun ve hızlı bir şekilde ger&ccedil;ekleştiği bir pozisyon. Mutluluğu da o denli y&uuml;ksek. Hizmet ve icraat i&ccedil;in b&uuml;y&uuml;k bir fırsat. Meslek hayatımın en tempolu d&ouml;nemi olması hasebiyle a&ccedil;ık ara &ouml;nde hamdolsun. Bu can bu tende olduğu m&uuml;ddet&ccedil;e halkımızın hayatını g&uuml;zelleştirmek i&ccedil;in ne yapabileceğimizin gayretinde olacağız. &Ouml;ğrencilik yıllarımdan itibaren hep &uuml;lke meseleleri ile meşgul olan, kafa yoran bir kişi oldum. Uzun bir M&Uuml;SİAD ge&ccedil;mişim var; tam 18 yıl&hellip;</p> <p>Genel sekreterlik, genel başkanlık ve y&uuml;ksek istişare kurulu &uuml;yeliği yaptım. &Uuml;lke<a href="https://www.seydisehirhaber.com/d/53460/bakan-bolat-quot-acimayacagiz-quot-diyerek-duyurdu-otomobil-piyasasini-normallestirecegiz">&nbsp;ekonomisi </a>ile ilgili fikr&icirc; katkıların en yoğun sunulduğu bir yerdir M&Uuml;SİAD. &Ouml;zel sekt&ouml;rde 23 yıl &ccedil;alıştım. Farklı STK&rsquo;larda g&ouml;revlerim oldu, aktif siyasi hayatım oldu AK Parti saflarında. Ayrıca &uuml;niversite hocalığım ve akademik &ccedil;alışmalarım oldu. Kısaca hem teorik hem de pratik anlamda daima koşuşturma h&acirc;lindeydim. Bizim &uuml;lkemiz i&ccedil;in hayallerimiz hedeflerimiz var, Cumhurbaşkanı&rsquo;mızın 22 yılda hayata ge&ccedil;irdiği b&uuml;y&uuml;k projeleri daha da ileriye taşımak i&ccedil;in b&uuml;t&uuml;n kabine, icraatlara kilitlendik. İnşallah 2026&rsquo;da mal ihracatında 302 milyar doları, hizmetler ihracatında da 140 milyar doları yakalayacağız. B&uuml;t&uuml;n bu işlerim arasında fırsat bulduk&ccedil;a kitap, makale ve tez okumayı s&uuml;rd&uuml;r&uuml;yorum. Aileme de vakit ayırmayı ihmal etmiyorum. Torunlarımı &ccedil;ok &ouml;zl&uuml;yorum.</p> <p>ASLA TAVİZ VERMEYECEĞİZ</p> <p>Fahiş fiyat artışı ve stok&ccedil;uluk cezalarının artırılmasını i&ccedil;eren d&uuml;zenleme y&uuml;r&uuml;rl&uuml;ğe girdi. Bu d&uuml;zenlemenin ardından fahiş fiyat ve stok&ccedil;uluk konusunda somut sonu&ccedil;lar almaya başladınız mı? Kesilen ceza miktarıyla ilgili bilgi paylaşır mısınız?&nbsp;</p> <p><strong>&quot;Vatandaşlarımızın mal ve hizmetlere ulaşmasına engel olmak suretiyle mağduriyet oluşturan her t&uuml;rl&uuml; girişim yakın takibimiz altında. Bu kapsamda, 6 Haziran 2024 itibariyle 81 ilimizde 85 bin 608 işletme ve 539 bin 782 &uuml;r&uuml;n denetlendi. Yapılan inceleme ve denetimlerin Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu toplantılarında değerlendirilmesi neticesinde; mezk&ucirc;r Kurul tarafından bug&uuml;ne kadar fahiş fiyat artışından 286 milyon 106 bin 361 TL, stok&ccedil;uluktan ise 293 milyon 798 bin 348 TL olmak &uuml;zere toplamda 579 milyon 904 bin 709 TL idari para cezası kararı alındı.</strong></p> <p><strong>&Ouml;te yandan, caydırıcılığın sağlanması noktasında yasal d&uuml;zenleme 29 Mayıs 2024 itibariyle y&uuml;r&uuml;rl&uuml;ğe girdi. D&uuml;zenlemeyle fahiş fiyat ve stok&ccedil;uluk ile m&uuml;cadelede daha kararlı adımlar atıldı. Kısa s&uuml;re i&ccedil;inde ilk sonu&ccedil;larını da almaya başlayacağız. Gerekmesi h&acirc;linde, adalet ve hakkaniyet duygusu i&ccedil;inde ve hukuk &ccedil;er&ccedil;evesinde, gerekli b&uuml;t&uuml;n idari adımları atacağımızı, vatandaşlarımızın ve iyi niyetli işletmecilerimizin korunması hususunda asla taviz vermeyeceğimizi ifade etmek isterim.&quot;</strong></p> <p>&nbsp;</p> <h3>&Ccedil;OCUKLUĞUMUZDA DAHA RENKLİYDİ</h3> <p>&Ccedil;ocukluğunuzda bayramlar nasıl ge&ccedil;erdi, bayramlarda neler yapardınız?</p> <p><strong>&quot;Bizim &ccedil;ocukluğumuzda bayramlar &ccedil;ok daha renkli ve coşkulu ge&ccedil;erdi. Kitle iletişim ara&ccedil;larının bu kadar yaygın olmaması, ulaşım ve diğer teknolojik gelişmelerin sınırlı olmasından dolayı bayramlarda konsantrasyon ve hassasiyet daha y&uuml;ksek olurdu. Şimdi de gayet g&uuml;zel kutlanıyor ancak o d&ouml;nemlerde daha sıcak ve samimimi ilişkiler ve uygulamalar vardı.</strong></p> <p><strong>Bug&uuml;n bu bayramları b&uuml;y&uuml;k bir neşeyle yaşayabiliyorsak, ge&ccedil;mişte bu geleneği bize aktaran, k&uuml;lt&uuml;r&uuml;n devamlılığını sağlayan b&uuml;y&uuml;klerimizin payı &ccedil;ok b&uuml;y&uuml;kt&uuml;r. Bu vesileyle hayatta olanlara bereketli ve sağlıklı bir &ouml;m&uuml;r, aramızda bulunmayanlara rahmet ve mağfiret diliyorum.&quot;</strong></p> <p>KAYNAK:&nbsp;T&Uuml;RKİYE GAZETESİ</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.