Sürücüler dikkat bu haber size ! Sıkı denetim başlıyor
<p>Emniyet Genel Müdürlüğü, yarından itibaren 4 Mart 2025 tarihine kadar Türkiye genelinde yoğun trafik denetimlerine başlıyor. Drone d…
Yazı boyutu
<p>Emniyet Genel Müdürlüğü, yarından itibaren 4 Mart 2025 tarihine kadar Türkiye genelinde yoğun trafik denetimlerine başlıyor. Drone destekli bu denetimler, sürücülerin trafik kurallarına uymalarını sağlamak için 24 saat kesintisiz sürecek.</p>
<p>Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Şube ekipleri, 20 Kasım 2024’te başlayacak ve 4 Mart 2025’e kadar sürecek olan kapsamlı bir denetim dönemi için hazırlıklarını tamamladı. Bu süreçte özellikle kavşaklar, çarşı merkezleri ve civarında 24 saat boyunca denetimler yapılacak.</p>
<p>Denetimler, trafik ekiplerinin yanı sıra gece görüş özelliğine sahip 70'in üzerinde drone ile desteklenecek. Bu teknoloji sayesinde trafik kurallarını ihlal eden sürücüler anında tespit edilecek.</p>
<h3>Hangi İhlaller Tespit Edilecek?</h3>
<p>Denetimlerde öncelikli olarak şu ihlallere odaklanılacak:</p>
<ul>
<li><strong>Emniyet kemeri kullanmayan sürücüler ve yolcular</strong></li>
<li><strong>Kırmızı ışık ihlali yapanlar</strong></li>
<li><strong>Yaya geçidi önceliğine uymayanlar</strong></li>
<li><strong>Sürüş sırasında cep telefonu kullananlar</strong></li>
</ul>
<p>Bu ihlalleri gerçekleştiren sürücüler drone ile kaydedilecek ve cezai işlem uygulanacak.</p>
<h3>Cezai İşlemlerden Kaçınmak için Dikkatli Olun</h3>
<p>Yetkililer, vatandaşları trafik kurallarına uymaları konusunda uyarıyor. Trafik cezalarına maruz kalmamak ve sevdiklerinin mağduriyet yaşamaması için dikkatli olunması gerektiği vurgulanıyor.</p>
<p>Emniyet Genel Müdürlüğü, bu denetimlerin trafik güvenliğini artırmayı ve kazaların önlenmesini amaçladığını belirtti.</p>