25 Haziran 2026, Perşembe 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
TÜRKİYE

Sivas'ta köylülerin bulduğu vaşak yavrusu güvenli ellerde

- Koyulhisar ilçesinde odun toplamak için ormana giden bir köylünün peşine takılarak köye kadar gelen vaşak yavrusu, Doğa Koruma ve Milli Parklar Sivas Şubesi ekiplerince koruma altına alındı - Vaşağı bulan Birol Doğan: - "Ormandan gelirken peşime takıldı. Eve getirdim ve annemle burada baktık"

05.10.2023 11:39 5058 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Sivas'ta köylülerin bulduğu vaşak yavrusu güvenli ellerde
<p>&nbsp;Sivas&#39;ın Koyulhisar il&ccedil;esinde bir k&ouml;yl&uuml;n&uuml;n odun toplamak i&ccedil;in gittiği ormanda peşine takılarak k&ouml;ye kadar gelen, anne ve oğlu tarafından 2 g&uuml;n boyunca beslenen vaşak yavrusu, Doğa Koruma ve Milli Parklar Sivas Şubesi ekiplerince koruma altına alındı.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20231005-32314787-32314763-SIVASTA_KOYLULERIN_BULDUGU_VASAK_YAVRUSU_GUVENLI_ELLERDE.jpg" style="height:430px; width:640px" /></p> <p>K&uuml;pl&uuml;ce k&ouml;y&uuml;nde yaşayan Birol Doğan, odun toplamak i&ccedil;in gittiği ormanda kedi zannettiği vaşak yavrusuyla karşılaştı. Annesi &ouml;ld&uuml;ğ&uuml; tahmin edilen vaşak, Doğan&#39;ın peşinden ayrılmayarak k&ouml;ye kadar geldi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20231005-32314787-32314774-SIVASTA_KOYLULERIN_BULDUGU_VASAK_YAVRUSU_GUVENLI_ELLERDE.jpg" style="height:461px; width:640px" /></p> <p>Doğan&#39;ın 71 yaşındaki annesi Hacer Doğan, fotoğrafını &ccedil;ekerek İstanbul&#39;da yaşayan oğluna g&ouml;nderdiği hayvanın vaşak olduğunu &ouml;ğrenince 2 g&uuml;n boyunca s&uuml;t ve tavuk etiyle besledi.</p> <p>Bilgi verilmesi &uuml;zerine k&ouml;ye gelen Doğa Koruma ve Milli Parklar Sivas Şubesi ekipleri, vaşağı koruma altına aldı.</p> <p>- Odun toplamak i&ccedil;in gittiği ormanda buldu</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20231005-32314787-32314786-SIVASTA_KOYLULERIN_BULDUGU_VASAK_YAVRUSU_GUVENLI_ELLERDE.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Birol Doğan, AA muhabirine, ilk başta kedi zannettiği vaşağı odun toplamak i&ccedil;in gittiği ormanda bulduğunu s&ouml;yledi.</p> <p>Vaşağın peşine takılarak k&ouml;ye geldiğini belirten Doğan, &quot;Ormandan gelirken peşime takıldı. Eve getirdim ve annemle burada baktık.&quot; dedi.</p> <p>Doğan, daha &ouml;nce hi&ccedil; g&ouml;rmediği vaşak yavrusunun &ccedil;ok sevimli olduğunu ifade etti.</p> <p>- &quot;Ayrılacak olmaktan dolayı &ccedil;ok &uuml;z&uuml;l&uuml;yorum&quot;</p> <p>Hacer Doğan ise oğlunun ormanda bulduğu vaşağa adeta &ccedil;ocuk gibi baktığını s&ouml;yledi.</p> <p>Daha &ouml;nce hi&ccedil; vaşak g&ouml;rmediğini belirten Doğan, &quot;Sırtı aynı aslana benziyor. İlk g&ouml;rd&uuml;ğ&uuml;mde &ccedil;ok şaşırdım ve bırakmadım. 2 g&uuml;n boyunca s&uuml;t ve tavukla besledim.&quot; dedi.</p> <p>Vaşağı &ccedil;ok sevdiğini anlatan Doğan, &quot;&Ccedil;ok sevdim, &ouml;pt&uuml;m onu. Ayrılacak olmaktan dolayı &ccedil;ok &uuml;z&uuml;l&uuml;yorum.&quot; diye konuştu.</p> <p>- Cep telefonu kamerasıyla kaydettiler</p> <p>K&ouml;ydeki vatandaşların cep telefonu kamerasıyla vaşağı kayıt altına aldıkları anda, &quot;Sırtına bak kedi değil, aslan gibi. Aslan mı acaba? Ne g&uuml;zel, ağzı nerede, annesi nerede acaba? Gel pisi pisi.&quot; şeklindeki diyalogları g&uuml;l&uuml;msetti.</p> <p>Vaşağın bir s&uuml;re rehabilite merkezinde koruma altında tutulacağı, daha sonra doğal ortamına bırakılacağı &ouml;ğrenildi.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.