Seydişehir Eti Alüminyum İşçilerinin protesto eylemlerinde 2.gün
Seydişehir Eti Alüminyum İşçilerinin düşük Ücreti protesto eylemlerinde 2.gün
Yazı boyutu
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt">Konya'nın Seydişehir ilçesinde faaliyet gösteren Eti Alüminyum Fabrikası'nda çalışan işçiler, ücret artış teklifinin beklentilerini karşılamaması dün gece başlattıkları mücadelede 2. Gününde aynı kararlılık devam ediyor.</span></span></span></p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt">Özçelik-İş Sendikası öncülüğünde yüzlerce işçi, işverene çağrı yaparak haklarını isterken Seydişehir Esnafı sivil toplum örgütleri siyasi partiler çalışanlara destek veriyor. Seydişehir Esnafnın kimisi bizzat bölgeye giderek eyleme desteğini açıklarken bölgede eylem yapan işçilere sıcak yemek , Çay, su, yakacak ve Çadır desteği ulaştırılıyor. </span></span></span></p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt"><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/WhatsApp%20Image%202024-02-07%20at%2019_42_55.jpeg" style="height:360px; width:640px" /> </span></span></span></p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt">Geceyi Fabrika önünde geçiren yüzlerce işçi aynı kararlılıkla bu gecede bulundukları yerden ayrılmayarak hep bir ağızdan "Sadaka değil, hakkımızı istiyoruz" sloganlarıyla işveren tarafına çağrı yapmaya devam ediyor..</span></span></span></p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt"> Konuyla ilgili fabrikada çalışan üyeleriyle bir mesaj paylaşan Özçelik-İş Sendikası, "Özçelik-İş Sendikası olarak işverenin katı tutumuna karşı hep beraber fiili mücadele sürecini başlatmış bulunmaktayız. Haklı taleplerimiz karşılanana kadar sendikamızın, bu haklı mücadelede sizlerle sonuna kadar beraber olduğunu bilmenizi isteriz" diyerek talep ve beklentilerin karşılanana kadar mücadeleyi sürdüreceklerini ifade etti.</span></span></span></p>
<p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/WhatsApp%20Image%202024-02-07%20at%2019_42_58.jpeg" style="height:480px; width:640px" /></p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt">İşçilere yapılan açıklamada, yaşanan ekonomik sıkıntılar, yüksek enflasyon, suni artışlar ve alım gücünün düşmesi sonucu çalışanların ücretlerinin adeta pula döndüğü ifade edildi. Süreçle ilgili olarak detayları da paylaşan Özçelik-İş Sendikası, şunları kaydetti:</span></span></span></p>
<p> </p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt">"Yaklaşık 40 gündür başta şubemiz olmak üzere Genel Başkan ve Genel Merkez düzeyinde sizlerden gelen talepler, işveren ve vekillerine defalarca iletilmiş, müzakereler yapılmış ancak beklentilerimizi karşılayacak olumlu bir sonuç alınamamıştır. En son Genel Başkanımızın yaptığı görüşmede de yüzde 55 ücret artış oranı dayatılarak bir protokol imzalatılmaya çalışılmış, Sendikamız ve Genel Başkanımız böyle bir oran ve protokolü kabul etmemesine rağmen işveren tek taraflı zam uygulayarak sizleri ve bizleri yok saymıştır."</span></span></span></p>
<p> </p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt">"Yokluk ve yoksulluk teklifini asla kabul etmeyeceğiz"</span></span></span></p>
<p> </p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt">İğneden ipliğe her şeye zam gelirken, asgari ücrete yapılan zam ortadayken, ağır geçim şartları ve zorlu çalışma şartlarının göz ardı edilemeyeceği aktarılan açıklamada, şu ifadelere yer verildi:</span></span></span></p>
<p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/WhatsApp%20Image%202024-02-07%20at%2019_43_23.jpeg" style="height:480px; width:640px" /></p>
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,"sans-serif""><span style="font-size:20.0pt">"Alınteri akıtan işçiler olarak, fazlasını değil, hakkımızı istiyoruz. Bize teklif edilen ücret artışı, bizi yokluk ve yoksulluğa mahküm etmekten başka bir şey değildir. Bu teklifi asla kabul etmeyeceğiz. Mücadelemizi hakkımızı alana kadar sürdüreceğiz." -</span></span></span></p>
<p> </p>