25 Haziran 2026, Perşembe 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
GÜNDEM

Seydişehir Eti Alüminyum İşçilerinin protesto eylemlerinde 2.gün

Seydişehir Eti Alüminyum İşçilerinin düşük Ücreti protesto eylemlerinde 2.gün

07.02.2024 19:56 5400 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Seydişehir Eti Alüminyum İşçilerinin protesto  eylemlerinde 2.gün
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">Konya&#39;nın Seydişehir il&ccedil;esinde faaliyet g&ouml;steren Eti Al&uuml;minyum Fabrikası&#39;nda &ccedil;alışan iş&ccedil;iler, &uuml;cret artış teklifinin beklentilerini karşılamaması d&uuml;n&nbsp; gece&nbsp;&nbsp; başlattıkları &nbsp;m&uuml;cadelede 2. G&uuml;n&uuml;nde aynı&nbsp; kararlılık&nbsp; devam ediyor.</span></span></span></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">&Ouml;z&ccedil;elik-İş Sendikası &ouml;nc&uuml;l&uuml;ğ&uuml;nde y&uuml;zlerce iş&ccedil;i, işverene &ccedil;ağrı yaparak haklarını isterken Seydişehir Esnafı&nbsp; sivil&nbsp; toplum&nbsp; &ouml;rg&uuml;tleri&nbsp; siyasi&nbsp; partiler &ccedil;alışanlara&nbsp; destek&nbsp; veriyor. Seydişehir Esnafnın kimisi&nbsp; bizzat&nbsp; b&ouml;lgeye&nbsp; giderek&nbsp; eyleme&nbsp; desteğini a&ccedil;ıklarken&nbsp; &nbsp;b&ouml;lgede&nbsp; eylem&nbsp; yapan&nbsp; iş&ccedil;ilere sıcak&nbsp; yemek , &Ccedil;ay, su, yakacak ve &Ccedil;adır&nbsp; desteği&nbsp; ulaştırılıyor.&nbsp; &nbsp; </span></span></span></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt"><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/WhatsApp%20Image%202024-02-07%20at%2019_42_55.jpeg" style="height:360px; width:640px" />&nbsp;</span></span></span></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">Geceyi Fabrika&nbsp; &ouml;n&uuml;nde&nbsp;&nbsp; ge&ccedil;iren y&uuml;zlerce iş&ccedil;i&nbsp; aynı kararlılıkla&nbsp;&nbsp; bu&nbsp; gecede&nbsp; bulundukları&nbsp; yerden ayrılmayarak hep bir ağızdan &quot;Sadaka değil, hakkımızı istiyoruz&quot; sloganlarıyla işveren tarafına &ccedil;ağrı yapmaya&nbsp; devam ediyor..</span></span></span></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">&nbsp;Konuyla ilgili fabrikada &ccedil;alışan &uuml;yeleriyle bir mesaj paylaşan &Ouml;z&ccedil;elik-İş Sendikası, &quot;&Ouml;z&ccedil;elik-İş Sendikası olarak işverenin katı tutumuna karşı hep beraber fiili m&uuml;cadele s&uuml;recini başlatmış bulunmaktayız. Haklı taleplerimiz karşılanana kadar sendikamızın, bu haklı m&uuml;cadelede sizlerle sonuna kadar beraber olduğunu bilmenizi isteriz&quot; diyerek talep ve beklentilerin karşılanana kadar m&uuml;cadeleyi s&uuml;rd&uuml;receklerini ifade etti.</span></span></span></p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/WhatsApp%20Image%202024-02-07%20at%2019_42_58.jpeg" style="height:480px; width:640px" /></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">İş&ccedil;ilere yapılan a&ccedil;ıklamada, yaşanan ekonomik sıkıntılar, y&uuml;ksek enflasyon, suni artışlar ve alım g&uuml;c&uuml;n&uuml;n d&uuml;şmesi sonucu &ccedil;alışanların &uuml;cretlerinin adeta pula d&ouml;nd&uuml;ğ&uuml; ifade edildi. S&uuml;re&ccedil;le ilgili olarak detayları da paylaşan &Ouml;z&ccedil;elik-İş Sendikası, şunları kaydetti:</span></span></span></p> <p>&nbsp;</p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">&quot;Yaklaşık 40 g&uuml;nd&uuml;r başta şubemiz olmak &uuml;zere Genel Başkan ve Genel Merkez d&uuml;zeyinde sizlerden gelen talepler, işveren ve vekillerine defalarca iletilmiş, m&uuml;zakereler yapılmış ancak beklentilerimizi karşılayacak olumlu bir sonu&ccedil; alınamamıştır. En son Genel Başkanımızın yaptığı g&ouml;r&uuml;şmede de y&uuml;zde 55 &uuml;cret artış oranı dayatılarak bir protokol imzalatılmaya &ccedil;alışılmış, Sendikamız ve Genel Başkanımız b&ouml;yle bir oran ve protokol&uuml; kabul etmemesine rağmen işveren tek taraflı zam uygulayarak sizleri ve bizleri yok saymıştır.&quot;</span></span></span></p> <p>&nbsp;</p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">&quot;Yokluk ve yoksulluk teklifini asla kabul etmeyeceğiz&quot;</span></span></span></p> <p>&nbsp;</p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">İğneden ipliğe her şeye zam gelirken, asgari &uuml;crete yapılan zam ortadayken, ağır ge&ccedil;im şartları ve zorlu &ccedil;alışma şartlarının g&ouml;z ardı edilemeyeceği aktarılan a&ccedil;ıklamada, şu ifadelere yer verildi:</span></span></span></p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/WhatsApp%20Image%202024-02-07%20at%2019_43_23.jpeg" style="height:480px; width:640px" /></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;"><span style="font-size:20.0pt">&quot;Alınteri akıtan iş&ccedil;iler olarak, fazlasını değil, hakkımızı istiyoruz. Bize teklif edilen &uuml;cret artışı, bizi yokluk ve yoksulluğa mahk&uuml;m etmekten başka bir şey değildir. Bu teklifi asla kabul etmeyeceğiz. M&uuml;cadelemizi hakkımızı alana kadar s&uuml;rd&uuml;receğiz.&quot; -</span></span></span></p> <p>&nbsp;</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.