23 Haziran 2026, Salı 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
KÜLTÜR SANAT

Seydişehir'de Eşinin yarım bıraktığı kurs sayesinde 73 yaşında tel kırma öğrendi

- Konya'da yaşayan Mustafa Coşkun, eşinden aldığı iğneyle başladığı tel kırmayla bir yılda besmele yazılı tablo, masa örtüleri, çanta ve kolyeler işledi - 74 yaşındaki Coşkun: - "Tel kırma yapmak beni dinlendiriyor. 'Müzik ruhun gıdasıdır' derler ya ben de tel kırma yaparken vaktin nasıl geçtiğini hiç bilemiyorum"

29.10.2024 19:45 4105 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Seydişehir'de Eşinin yarım bıraktığı kurs sayesinde 73 yaşında tel kırma öğrendi
<p>Konya&#39;nın Seydişehir il&ccedil;esinde yaşayan Mustafa Coşkun, halk eğitim merkezindeki kursu devam ettiremeyeceğini s&ouml;yleyen eşi sayesinde 73 yaşında tel kırma işlemeye başladı.<br /> Ev hanımı olan 64 yaşındaki Arife Sultan Coşkun, halk eğitim merkezinde makine nakışı, dikiş, kurdele nakışı gibi &ccedil;eşitli kurslara gitti. Ge&ccedil;en yıl a&ccedil;ılan tel kırma kursunda &ouml;ğrendiklerini evde tekrar eden Coşkun, g&ouml;z&uuml;n&uuml; yoran işlemenin kendisine zor geldiğini ve kursa devam edemeyeceğini s&ouml;yledi.<br /> İş&ccedil;i emeklisi olan Mustafa Coşkun, eşinin bıraktığı yerden &ouml;rt&uuml;, g&uuml;m&uuml;ş tel ve iğneyi eline aldı ve eşinden kursta &ouml;ğrendiklerini kendisine g&ouml;stermesini istedi. Ertesi g&uuml;n eşi Arife Sultan Coşkun&#39;un kurstaki &ouml;ğreticiye g&ouml;sterdiği işlemeleri &ccedil;ok beğenilen Mustafa Coşkun, bir yılda besmele yazılı tablo, masa &ouml;rt&uuml;s&uuml;, &ccedil;anta ve kolye gibi bir&ccedil;ok &uuml;r&uuml;n işledi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241029-36044817-36044811-ESININ_YARIM_BIRAKTIGI_KURS_SAYESINDE_73_YASINDA_TEL_KIRMA_OGRENDI.jpg" style="height:427px; width:640px" /><br /> Arife Sultan Coşkun, AA muhabirine, ge&ccedil;en yıl başladığı tel kırma işlemeyi yapamadığını anlattı.<br /> Eşi Mustafa Coşkun&#39;a &quot;Biz bu malzemeleri aldık ama ben tel kırmayı beceremeyeceğim&quot; dediğini aktaran Coşkun, &quot;Eşim sağ olsun elimden aldı, sanki hoca eşime g&ouml;stermiş gibi işlemeye başladı. Eşimin yaptıklarını kendim yapmışım gibi hocaya g&ouml;sterdim. &#39;Eşim yaptı, ben yapamadım.&#39; dedim. O g&uuml;nden sonra hoca başlıyor, Mustafa işliyor, takıldığımız yerde ben de g&ouml;t&uuml;r&uuml;p g&ouml;steriyorum.&quot; dedi.<br /> - &quot;Hoca model g&ouml;nderdi&quot;<br /> Mustafa Ruhi Coşkun da 45 yaşında emekli olduktan sonra bağ, bah&ccedil;e işleriyle uğraştığını, torunlara baktıklarını anlattı.<br /> Eşinin işlerine yardımcı olduğunu dile getiren Coşkun, &quot;Biz birlikte &ccedil;alışırız, birbirimizden fikir alırız. Dikiş dikerken beni overlok makinesine oturtuyor, kendisi d&uuml;z makine işlerini yapıyor. Overlok işlerini hep ben yapıyorum. Ben biraz daha dikkatli ve &ouml;zenli yapmaya &ccedil;alışıyorum. Yaptığım işlerden kendim de memnunum, hanım da memnun.&quot; ifadesini kullandı.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241029-36044817-36044815-ESININ_YARIM_BIRAKTIGI_KURS_SAYESINDE_73_YASINDA_TEL_KIRMA_OGRENDI.jpg" style="height:480px; width:640px" /><br /> Coşkun, eşinin tel kırma işleme kursundan getirdiği numuneye 3-5 model işlediğini dile getirerek, &quot;Eşimden g&ouml;stermesini istedim. Aldım bir tane yaptım, bu iş basitmiş, kafama yerleşti, d&uuml;zg&uuml;n bir şekilde yapmaya başladım. Hoca, yaptıklarımı &ccedil;ok beğenmiş, &#39;Eşiniz devam edebilir&#39; deyip bana model g&ouml;nderdi. &Ccedil;antayı bitirdim, eşime &#39;Kursiyerlerin i&ccedil;inde en d&uuml;zg&uuml;n yapan Mustafa Bey&#39; demiş. Ge&ccedil;en yıl İstanbul&#39;a kızımın yanına gittik, evde canım sıkılmasın diye malzeme g&ouml;t&uuml;rd&uuml;k, orada da yaptım. Boş zamanımı bu şekilde değerlendirdim.&quot; diye konuştu.<br /> Besmele işlediği tabloyu 3 ayda bitirdiğini ve sergilediğini belirten Coşkun, sergiyi ziyaret edenlerin işlerini beğendiğini kendisinin yaptığını &ouml;ğrenince de şaşırdıklarını s&ouml;yledi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241029-36044817-36044816-ESININ_YARIM_BIRAKTIGI_KURS_SAYESINDE_73_YASINDA_TEL_KIRMA_OGRENDI.jpg" style="height:480px; width:640px" /><br /> Coşkun internette &ouml;rnekler araştırdığını ifade ederek, s&ouml;zlerini ş&ouml;yle tamamladı:<br /> &quot;Tel kırma yapmak beni dinlendiriyor. &#39;M&uuml;zik ruhun gıdasıdır&#39; derler ya ben de tel kırma yaparken vaktin nasıl ge&ccedil;tiğini hi&ccedil; bilemiyorum. Eğilerek yapıldığı i&ccedil;in ara ara kalkıp kendimi dinlendiriyorum. G&ouml;zl&uuml;ks&uuml;z yapamıyorum, mecburen yakın g&ouml;zl&uuml;ğ&uuml;m&uuml; takıyorum. Hi&ccedil; yılmadım, &#39;Bu bana zor geliyor&#39; demedim. Ben ince işlerden &ccedil;ok hoşlanan bir kişiyim. Kaba işi zaten yapamam. Sergide duyanlar &#39;Burada bir amca besmele işlemiş, tel kırma yapmış&#39; diye geliyor. Beni de g&ouml;r&uuml;nce teşekk&uuml;r ediyorlar, bu yaşta bu işi yapabilmem onlar i&ccedil;in mucize gibi bir şey.&quot;</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.