22 Haziran 2026, Pazartesi 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
KÜLTÜR SANAT

Seydişehir'de Baba kız sırt sırta verip oto tamirciliği yapıyor VİDEO HABER

- Konya'da annesinin konfeksiyon dükkanında çalışma fırsatı varken babasının oto tamir atölyesinde işe başlayan 16 yaşındaki Didem Özdemir, mesleğin ustası olmak için ter döküyor - İşini severek yapan Özdemir: "Babamla aramız çok iyi. İş zor ama öğreniyorum. Ben de usta olmak istiyorum. Çıraklık eğitiminde tek kız benim. Hedefim usta belgesi alıp, ayrı dükkan açmak"

26.10.2024 20:08 5376 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Seydişehir'de Baba kız sırt sırta verip oto tamirciliği yapıyor VİDEO HABER
<p>Konya&#39;nın Seydişehir il&ccedil;esinde yaşayan 16 yaşındaki Didem &Ouml;zdemir, babasının usta &ouml;ğreticiliğinde iyi bir oto tamircisi olup kendi iş yerini a&ccedil;mak istiyor.</p> <p>&Ouml;zdemir, yaklaşık 6 ay &ouml;nce babası Seyit &Ouml;zdemir&#39;in Seydişehir Yeni Oto Sanayi Sitesi&#39;ndeki oto tamirci at&ouml;lyesinde &ccedil;alışmaya başladı.</p> <p>Seydişehir Mesleki Eğitim Merkezi&#39;ne de devam eden &Ouml;zdemir, mesleğin aranan ustalarından olmak i&ccedil;in babasının &ouml;ğrettiklerini dikkatle uyguluyor.</p> <p>- Her &ccedil;ırak gibi g&uuml;nl&uuml;k işleri yapıyor</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241026-36016931-36016929-BABA_KIZ_SIRT_SIRTA_VERIP_OTO_TAMIRCILIGI_YAPIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>İki kız &ccedil;ocuğu babası Seyit &Ouml;zdemir, AA muhabirine, bir otomobil firmasının servisi olarak 28 yıldır ara&ccedil;ların lastik ve motor gibi arızaları &uuml;zerine oto tamirciliği yaptığını s&ouml;yledi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241026-36016931-36016928-BABA_KIZ_SIRT_SIRTA_VERIP_OTO_TAMIRCILIGI_YAPIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Yaklaşık altı ay &ouml;nce yanında &ccedil;alışanlarla yollarını ayırdığını aktaran &Ouml;zdemir, bunun &uuml;zerine kızı Didem&#39;in yanında &ccedil;alışmaya başladığını dile getirdi.</p> <p>Birlikte işe gidip geldikleri kızıyla &ccedil;ok mutlu olduklarını anlatan &Ouml;zdemir, &quot;&Ccedil;ocukluğundan beri d&uuml;kkana gidip gelirdi. Malzemeleri bir kere g&ouml;sterdim hemen &ouml;ğrendi. Kızım her &ccedil;ırak gibi d&uuml;kkanı a&ccedil;ınca &ccedil;ayı demliyor, aletleri yerleştiriyor, temizliği yapıyor.&quot; dedi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241026-36016931-36016926-BABA_KIZ_SIRT_SIRTA_VERIP_OTO_TAMIRCILIGI_YAPIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>- İş yerinde ustası, evde babası</p> <p>&Ouml;zdemir, kızı Didem&#39;in ara&ccedil;ların tekerleklerini, silindir kapaklarını s&ouml;kebildiğini belirterek ş&ouml;yle konuştu:</p> <p>&quot;Didem, sanayinin tek kız &ccedil;alışanı. Esnaf &ouml;nce, &#39;Sanayide kız &ccedil;ocuğu olmaz&#39; diye d&uuml;ş&uuml;nd&uuml; ama sonra alıştılar. Herkes Didem&#39;i &ccedil;ok seviyor. Didem, &ccedil;ıraklık eğitimine gidiyor. Onu usta yapacağım. İlk adımlarımızı attık. Yapacak, başaracak. Burada ustasıyım, evde babasıyım. Evde ve burada ilişkimiz &ccedil;ok farklı. İş yerindeyken &#39;usta&#39;, evdeyken &#39;baba&#39; diyor. Bug&uuml;ne kadar yaklaşık 25 &ccedil;ırak yetiştirdim. Bunların arasındaki iyiler gibi kızım da &ccedil;ok iyi usta olur. D&uuml;kkanımı, işimi kızıma devredeceğim aklıma gelmezdi. Kızlar, kamyon s&uuml;r&uuml;yor, lastik tamiri yapıyor, u&ccedil;ak kullanıyor. Niye araba tamir edemesin?&quot;</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241026-36016931-36016924-BABA_KIZ_SIRT_SIRTA_VERIP_OTO_TAMIRCILIGI_YAPIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Eşinin ise kadın giyim &uuml;zerine konfeksiyon d&uuml;kkanı olduğuna değinen &Ouml;zdemir, &quot;Annesinin d&uuml;kkanı var. Soğuk g&ouml;rmez, eli yağ olmaz. Didem, orayı kesinlikle istemedi. Annesi de &#39;Kızım buraya gel, babanın yanında ne işin var?&#39; dedi. Didem, burayı tercih etti. Bir insan severek yaparsa başaramayacağı iş yok.&quot; diye konuştu.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241026-36016931-36016923-BABA_KIZ_SIRT_SIRTA_VERIP_OTO_TAMIRCILIGI_YAPIYOR.jpg" style="height:480px; width:640px" /></p> <p>- &quot;Arabalara ayrı bir ilgim var&quot;</p> <p>Didem &Ouml;zdemir de annesinin giyim d&uuml;kkanında &ccedil;alışmayı teklif ettiğini ancak rahat edemeyeceği i&ccedil;in babasının oto tamir at&ouml;lyesinde &ccedil;alışmak istediğini s&ouml;yledi.</p> <p>Arabalara ve tamire ilgisi olduğunu vurgulayan &Ouml;zdemir, &quot;Babamla aramız &ccedil;ok iyi. İş zor ama &ouml;ğreniyorum. Ben de usta olmak istiyorum. &Ccedil;ıraklık eğitiminde tek kız benim. Hedefim usta belgesi alıp ayrı d&uuml;kkan a&ccedil;mak. Komşu esnaf hep erkek ama bana diğer &ccedil;ıraklara davrandıkları gibi davranmıyorlar. Arabaların, amortis&ouml;r&uuml;, alt takımı, motoru her şeyiyle ilgileniyorum.&quot; ifadelerini kullandı.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.