28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
SAĞLIK

Sağlık Bakanı Koca: Yeniden kapatma ve benzeri durumlar olmayacak

Sağlık Bakanı Koca, Kovid-19'la mücadeleye ilişkin, "Biz bundan sonra tedbirlere devam ederek Kovid'le birlikte nasıl yaşamamız gerektiğini biliyoruz. Yeniden kapatma ve benzeri durumlar olmayacak. Aşımız var, ilacımız var, tedbirlere devam." dedi.

19.07.2022 10:20 2916 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Sağlık Bakanı Koca: Yeniden kapatma ve benzeri durumlar olmayacak
<p><strong>Sağlık Bakanı Fahrettin Koca</strong>, Cumhurbaşkanlığı Kabine Toplantısının ardından gazetecilerin sorusu &uuml;zerine yaptığı a&ccedil;ıklamada, Avrupa&#39;daki Kovid-19 dalgasını T&uuml;rkiye&#39;nin 4-5 hafta &ouml;nce g&ouml;rmeye başladığını belirtti.</p> <p>Şu d&ouml;nem, g&uuml;nl&uuml;k vaka sayısında Almanya, İtalya, Fransa gibi gelişmiş Avrupa &uuml;lkelerinde 100 binleri ge&ccedil;en vakaların g&ouml;r&uuml;ld&uuml;ğ&uuml;n&uuml; ifade eden Koca, &quot;Bizde ise giderek artan bir vaka sayısı olduğunu g&ouml;r&uuml;yoruz. Vaka sayısının artışıyla birlikte hastane y&uuml;k&uuml; aynı oranda artmıyor. Vaka sayısı artışı şu an g&uuml;nl&uuml;k 40 katına kadar &ccedil;ıkmış durumda. Hastane y&uuml;k&uuml; ise şu an 3 kat kadar arttı. O anlamda ciddi bir hastane y&uuml;k&uuml;m&uuml;z&uuml;n olmadığını &ccedil;ok rahat s&ouml;yleyebiliriz. Yoğun bakımlarda da bu artışların belirgin ve ciddi olmadığını g&ouml;r&uuml;yoruz. Artışın aynı oranda olmadığını rahatlıkla s&ouml;yleyebiliriz.&quot; diye konuştu.</p> <h3>&quot;Vatandaşlarımızın TURKOVAC aşısını olmayı &ouml;nemsemelerini isterim&quot;</h3> <p>Vatandaşların bu d&ouml;nemde hatırlatıcı g&uuml;ncel dozlarını mutlaka yaptırmalarını, &ouml;zellikle 50 yaş &uuml;st&uuml;, kritik, riskli olanların aşıyı hassasiyetle uygulamalarını &ouml;nemsediklerini vurgulayan Koca, &quot;Bir de yine riskli, 50 yaş &uuml;st&uuml;, kronik hastalığı, ek hastalığı olan kişilerin de kalabalık ortamlarda maskelerini her zaman olduğu gibi takmalarını ısrarla &ouml;neriyoruz. Aşı olmak isteyen vatandaşlarımızın TURKOVAC aşısını olmayı &ouml;nemsemelerini isterim. Yerli aşımız olduk&ccedil;a etkili. Sonu&ccedil;larından memnunuz. TURKOVAC tercihinde ve &ouml;nerisinde hassasiyet g&ouml;sterelim.&quot; a&ccedil;ıklamasında bulundu.</p> <p>Kovid-19&#39;la m&uuml;cadelede elde edilen sonu&ccedil;lara işaret eden Koca, şunları kaydetti:</p> <p>&quot;Kalabalık ortamlarda riskli isek maskeyi takmamız gerektiğini, eğer kendimizde &uuml;st solunum yolu enfeksiyonu belirtisi mevcut ise başkasına bulaştırmamak i&ccedil;in maskeyi zaten takmak gerektiğini biliyoruz. Riskli olan kişilerin eğer bir belirti varsa erken d&ouml;nemde testlerini yaptırıp, eğer pozitifse o durumda ek hastalığı varsa ilaca başlama durumu s&ouml;z konusu olabilir. Dolayısıyla elimizde ilacımız var, aşımız var. Kişisel tedbirlere uyarak Kovid&#39;le yaşamayı artık &ouml;ğrendik. Kovid bitti mi? Bitecek mi? Bitmeyecek. Bir influenza gibi d&uuml;ş&uuml;n&uuml;n. Zaten son d&ouml;nemde de belirtileri grip benzeri seyrediyor. Daha &ccedil;ok boğaz ağrısı, burun akıntısı ve ateşle seyrediyor ve beraberinde de kas ağrılarını g&ouml;r&uuml;yoruz. Ağır influenza tablosu gibi gelişiyor. Ama ek hastalığı olanlarda bu belirtiler daha belirgin, hastaneye yatışa kadar giden sonu&ccedil;lara sebep olabiliyor. Onun i&ccedil;in biraz daha dikkatli olmamız lazım.&quot;</p> <p>Yeni yoğun bakımlar a&ccedil;ılmasının s&ouml;z konusu olup olmadığı sorusu &uuml;zerine Koca, &quot;Hayır, şu an yenilerin a&ccedil;ılması gibi bir durum yok. Panik havası yok ama biz bundan sonra tedbirlere devam ederek Kovid&#39;le birlikte nasıl yaşamamız gerektiğini biliyoruz. Nerede maske takılması gerektiğini, nerede kendimizi korumamız gerektiğini artık hepimiz biliyoruz. Yeniden kapatma ve benzeri durumlar olmayacak. Aşımız var, ilacımız var, tedbirlere devam.&quot; ifadesini kullandı.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.