28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
EKONOMİ

Pazarlarda Yeni Dönem: 15 Ağustos'tan İtibaren POS Kullanımı Zorunlu

Semt pazarlarında nakit ödeme zorunluluğu tarihe karışıyor. 15 Ağustos itibarıyla Türkiye genelindeki tüm pazarlarda POS cihazı kullanımı zorunlu hale gelecek. …

07.08.2025 15:51 2396 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Pazarlarda Yeni Dönem: 15 Ağustos'tan İtibaren POS Kullanımı Zorunlu

 

Semt pazarlarında nakit ödeme zorunluluğu tarihe karışıyor. 15 Ağustos itibarıyla Türkiye genelindeki tüm pazarlarda POS cihazı kullanımı zorunlu hale gelecek. Bu sayede vatandaşlar, pazar alışverişlerini kredi veya banka kartıyla kolayca yapabilecek.

Nakit Parası Olmayanlar da Alışveriş Yapabilecek

Yeni düzenlemeyle birlikte, yanında nakit para bulundurmayan tüketiciler de pazarlardan alışveriş yapmaya devam edebilecek. Bu uygulama, özellikle küçük esnaf ve müşteriler arasındaki alışverişi daha pratik hale getirecek.

Bankalardan Komisyon Oranlarında İndirim

Pazarcı esnafının yüksek komisyon oranlarına ilişkin şikayetleri üzerine, bankalarla yapılan görüşmeler sonucunda indirim sağlandı. Böylece, esnafın POS kullanım maliyetleri hafifletilmiş oldu.

Hem Esnaf Hem Vatandaş Kazanacak

Yetkililer, bu sistemle birlikte:
✔ Vatandaşların nakit taşıma zorunluluğunun ortadan kalkacağını,
✔ Esnafın daha güvenli ve kayıt altında iş yapabileceğini,
✔ Kaçak ekonomiyle mücadele konusunda önemli bir adım atıldığını belirtiyor.

15 Ağustos itibarıyla başlayacak olan bu uygulama, pazarlardaki alışveriş kültürünü değiştirecek önemli bir adım olarak görülüyor.

KAYNAK  AJANSLAR

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.