28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
EĞİTİM

- ÖSYM Başkanı Ersoy, YKS'nin Konyalı en yaşlı adayını ağırladı

ANKARA - ÖSYM Başkanı Ersoy, YKS'nin en genç ve en yaşlı adaylarını ağırladı

05.07.2024 10:19 1727 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
- ÖSYM Başkanı Ersoy, YKS'nin Konyalı  en yaşlı adayını ağırladı
<p>ANKARA (AA) - &Ouml;SYM Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali Ersoy, hafta sonu Y&uuml;ksek&ouml;ğretim Kurumları Sınavı&#39;na (YKS) giren 85 yaşındaki en yaşlı aday Mustafa Taşbaş ve 15 yaşındaki en gen&ccedil; aday Elif Ko&ccedil;ak ile bir araya geldi.<br /> <br /> Ersoy, &Ouml;SYM&#39;de ger&ccedil;ekleşen g&ouml;r&uuml;şmede, adayları tebrik etti.<br /> &Ouml;SYM&#39;nin bu yıl 50&#39;nci yılını kutladığını, YKS&#39;ye katılan en gen&ccedil; ve en yaşlı aday buluşmasını da ge&ccedil;en yıldan itibaren geleneksel hale getirdiklerini anımsatan Ersoy, &quot;Okumanın yaşı olmaması, herkese teşvik olması anlamında bu buluşmalarımızı yapıyoruz.&quot; ifadesini kullandı.<br /> Bu yıl YKS&#39;nin TYT oturumuna 3 milyondan fazla adayın başvurduğunu, 10 bine yakın okul ve 175 bin salonda ger&ccedil;ekleştirilen sınavda, sahadakilerle birlikte bir milyona yakın g&ouml;revlinin yer aldığını aktaran Ersoy, ş&ouml;yle devam etti:<br /> &quot;Hamdolsun bu sınav, s&uuml;re&ccedil; olarak gayet g&uuml;zel ge&ccedil;ti. Şu anda da sınavın optik okumalar kısmını tamamladık. İnşallah, 17 Temmuz gibi de bu sınavın sonu&ccedil;larını t&uuml;m kamuoyuyla paylaşacağız. O y&uuml;zden biz bu anlamda s&uuml;re&ccedil;lerimizi g&uuml;zel ge&ccedil;iriyoruz. &Ouml;SYM olarak devletin sınav merkeziyiz. Bu sene 60&#39;a yakın sınav yapacağız, bu sınavlarda 13 milyonun &uuml;zerinde adayımız var. Dolayısıyla sınavlarımızı yavaş yavaş da dijital sınavlara doğru eviriyoruz. Cumhurbaşkanlığımızın &ouml;nc&uuml;l&uuml;ğ&uuml;nde t&uuml;m kurumlarda dijitalleşme başladı. Bu anlamda &Ouml;SYM olarak buna destek sağlıyoruz.&quot;<br /> - &quot;Derslerine g&uuml;zel &ccedil;alışsınlar&quot; tavsiyesi<br /> Adana Sarı&ccedil;am Ulubey Ortaokulu&#39;nda sınava giren 15 yaşındaki en gen&ccedil; aday Elif Ko&ccedil;ak, &Ouml;SYM Başkanı Ersoy&#39;un &quot;Nasıl ge&ccedil;ti sınav?&quot; sorusu &uuml;zerine şunları s&ouml;yledi:<br /> &quot;Sınav g&uuml;zel ge&ccedil;ti. Ama bu sınavda &ouml;nceliğim bir yeri kazanmak değil. O ortamı, o atmosferi yaşamak i&ccedil;in girdim. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; ben bu sene YKS&#39;ye fazla &ccedil;alışamadım. &Ouml;nceliğim lisemi bitirmekti, a&ccedil;ık&ouml;ğretimden lisemi okudum. Lise kredilerimi neredeyse tamamladım, inşallah bu sene mezun olacağım. Hedefim, n&uuml;kleer tıp fiziği. İstanbul Cerrahpaşa istiyorum, inşallah gelir.&quot;<br /> Ersoy&#39;un, &quot;Akranlarına tavsiyen nedir?&quot; sorusunu da Ko&ccedil;ak, &quot;Ger&ccedil;ekten &ccedil;evreye uymak değil de derslerine g&uuml;zel &ccedil;alışmaları.&quot; diye yanıtladı.<br /> - &quot;B&uuml;y&uuml;klerine saygı g&ouml;stersinler, okusunlar&quot;<br /> Konya Karatay Mevlana Kız İmam Hatip Lisesi&#39;nde sınava giren 85 yaşındaki en yaşlı aday Mustafa Taşbaş ise sınavının iyi ge&ccedil;tiğini dile getirdi.<br /> &Ouml;SYM Başkanı Ersoy&#39;un hedefini, gen&ccedil;lere tavsiyesini sorduğu Taşbaş, bilgisayarla ilgili bir b&ouml;l&uuml;mde eğitim almak istediğini aktardı.<br /> Taşbaş, gen&ccedil;lere de &quot;B&uuml;y&uuml;klere saygı g&ouml;stersinler, okusunlar.&quot; tavsiyesinde bulundu.<br /> Ersoy, bu azmi g&ouml;stermenin &ouml;nemli olduğunu dile getirerek, &quot;Kimse 85 yaşında hazırlık yapıp sınava girmez. İnşallah &ccedil;alıştığınızın karşılığını alırsınız.&quot; dedi. Ko&ccedil;ak i&ccedil;in de Ersoy, &quot;İnşallah &uuml;mit ettiğin, hayal ettiğin sonucu &ccedil;alışarak elde edersin.&quot; temennisinde bulundu.<br /> Ersoy son olarak sınavda katkısı bulunan personele de teşekk&uuml;r etti.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.