28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
EĞİTİM

Kur'an-ı Kerim'i seçenler yüzde 10 olur mu?

Kocaeli'nin Gölcük ilçesindeki icazet törenine katılan Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, hafızlığını tamamlayan 29 öğrenciye icazetnamelerini verdi.

30.07.2023 07:54 1497 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Kur'an-ı Kerim'i seçenler yüzde 10 olur mu?
<p>Burada bir konuşma yapan Erbaş, okullardaki se&ccedil;meli derslerde Kur&rsquo;an-ı Kerim&rsquo;in az olmasına değinerek &ldquo;Bazı okullarda y&uuml;zde 10&#39;larda, y&uuml;zde 20&#39;lerde &ouml;ğrenci se&ccedil;iyor. Bu o okul m&uuml;d&uuml;r&uuml; i&ccedil;in ger&ccedil;ekten &uuml;z&uuml;lecek bir hadisedir. Kur&#39;an-ı Kerim&#39;i se&ccedil;enler y&uuml;zde 10 olur mu? Diğer y&uuml;zde 90 &ouml;ğrenci neden se&ccedil;mez?&rdquo; dedi.</p> <p>Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, Kocaeli&#39;de hafızlığını tamamlayan 29 &ouml;ğrenciye icazetnamelerini verdi. G&ouml;lc&uuml;k il&ccedil;esindeki Hacı Fatma Kahraman Camisi&#39;nde d&uuml;zenlenen hafızlık icazet t&ouml;renine katılan Erbaş, 2022 yılında yaklaşık 12 bin hafızın başarılı olduğunu ve icazetnamelerini aldığını s&ouml;yledi.</p> <p>Erbaş, şu an itibarıyla icazetnamesi olan hafız sayısının yaklaşık 200 bin olduğunu aktararak, ş&ouml;yle konuştu:</p> <p>&quot;Bir o kadar da hafızlığını tamamlamış ama icazetname almamış hafızlarımız var, 400 bin civarında. Belki daha var. Yeterli mi? Değil. N&uuml;fusumuza baktığımız zaman daha fazla hafızımızın olması icap ediyor. Hafızlarımız, inşallah eğitimlerini tamamlayıp mihraplarımıza imam olacaklar. Minberlerimizde, k&uuml;rs&uuml;lerimizde hatip olacaklar inşallah. Diyanet İşleri Başkanlığı olarak istiyoruz ki imamlarımız, m&uuml;ezzinlerimiz, vaizlerimiz, m&uuml;ft&uuml;lerimiz b&uuml;nyemizde g&ouml;rev yapan b&uuml;t&uuml;n hocalarımız &ouml;ncelikle hafız olsunlar. Hafızlık mihraba, minbere, k&uuml;rs&uuml;ye &ccedil;ok yakışıyor. İnşallah hafızlarımız imam hatip tahsillerini tamamlayıp ilahiyat fak&uuml;ltesi tahsillerini alacaklar. İlahiyat fak&uuml;ltesindeki b&uuml;t&uuml;n ana bilim dallarında &ccedil;alışan hocalarımız hafızlarımızdan olsun, bunu arzu ediyoruz. İmam hatip liselerinde g&ouml;rev yapan hocalarımız, &ouml;ğretmenlerimiz hafızlardan olsun. Derslerde, k&uuml;rs&uuml;lerde ders anlatırken hafız &ouml;ğretmenlerimiz derslerini anlatsınlar, bunu arzu ediyoruz.&quot;</p> <p>&quot;&Ouml;ĞRENCİLERİMİZİ Y&Ouml;NLENDİRMEMİZ LAZIM&quot;<br /> Okullarda se&ccedil;meli Kur&#39;an-ı Kerim ve siyer derslerinin 10-12 yıl &ouml;nce başladığını hatırlatarak, &quot;Peki bunu yeterince değerlendiriyor muyuz?&quot; diye soran Erbaş, konuşmasını ş&ouml;yle s&uuml;rd&uuml;rd&uuml;:</p> <p>&quot;&Ouml;n&uuml;m&uuml;zdeki haftalarda se&ccedil;meli derslerle ilgili tercihler başlayacak. Bu kadar b&uuml;y&uuml;k emeklerle elde edilen haklarımızı yeterince kullanmamız lazım. &Ccedil;ocuklarımızı, &ouml;ğrencilerimizi y&ouml;nlendirmemiz lazım. Kur&#39;an-ı Kerim derslerini se&ccedil;meleri i&ccedil;in rehberlik etmemiz lazım. Diyanet İşleri Başkanlığı olarak hutbelerde dile getiriyoruz ama yeterli değil. Anneler, babalar, &ouml;ğretmenlerimiz; bu bir fırsattır. &Uuml;lkemizde &ouml;rg&uuml;n eğitimle din eğitimi alanların oranı hep y&uuml;zde 15&#39;lerin altındadır. Peki diğer y&uuml;zde 85 dinini nereden &ouml;ğrenecek? Kitabını nereden &ouml;ğrenecek? Ya yaz Kur&#39;an kurslarında camilere gelecek ya da hafta sonlarında camilere gelecek &ouml;ğrenecekler ya da işte fırsat. İsterse bir okulda b&uuml;t&uuml;n &ouml;ğrenciler, Kur&#39;an-ı Kerim dersini se&ccedil;ebilirler. Bu imk&acirc;n var.&quot;</p> <p>&ldquo;&Ouml;ĞRENCİLERİNİZİ ALLAH&#39;IN KİTABINI &Ouml;ĞRENMELERİ İ&Ccedil;İN TEŞVİK EDİN&rdquo;<br /> Erbaş, okul m&uuml;d&uuml;rlerine de seslenerek, &quot;&Ouml;ğrencilerinizi Allah&#39;ın kitabını &ouml;ğrenmeleri i&ccedil;in teşvik edin, rehberlik yapın. Bundan siz de kazan&ccedil;lı olacaksınız. Siz de bundan sevap alacaksınız. Bazı okullarda y&uuml;zde 10&#39;larda, y&uuml;zde 20&#39;lerde &ouml;ğrenci se&ccedil;iyor. Bu o okul m&uuml;d&uuml;r&uuml; i&ccedil;in ger&ccedil;ekten &uuml;z&uuml;lecek bir hadisedir. Kur&#39;an-ı Kerim&#39;i se&ccedil;enler y&uuml;zde 10 olur mu? Diğer y&uuml;zde 90 &ouml;ğrenci neden se&ccedil;mez? Buradan &ouml;zellikle okullarımızdaki din k&uuml;lt&uuml;r&uuml; ve ahlak bilgisi &ouml;ğretmenlerimize seslenmek istiyorum. Din k&uuml;lt&uuml;r&uuml; ve ahlak bilgisi dersi yine devletimizin marifetiyle 9 yıl boyunca bir &ouml;ğrencinin alması sağlanıyor. 4&#39;&uuml;nc&uuml; sınıftan başlıyor, 12&#39;inci sınıfa kadar; 9 yıl. 9 yılda imamlık yapacak derecede bir gencin bilgiler alabilmesi m&uuml;mk&uuml;n.&quot; ifadelerini kullandı.</p> <p><br /> Bu fırsatların iyi değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Erbaş, camilerde ise yaz Kur&#39;an kurslarının devam ettiğini s&ouml;zlerine ekledi.</p> <p>Okunan duaların ardından Erbaş, hafızlara icazet belgelerini verdi.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.