28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
GÜNDEM

KONYA - Toroslar'da yetiştirilen Antep fıstığı mahallenin gelir kaynağı oldu

<p>Toroslar'da yetiştirilen Antep fıstığı mahallenin gelir kaynağı oldu<br /> - Konya'nın Hadim ilçesinde yaklaşık 100 haneli mahalle üretil…

28.09.2023 11:00 3809 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
KONYA - Toroslar'da yetiştirilen Antep fıstığı mahallenin gelir kaynağı oldu
<p>Toroslar&#39;da yetiştirilen Antep fıstığı mahallenin gelir kaynağı oldu<br /> - Konya&#39;nın Hadim il&ccedil;esinde yaklaşık 100 haneli mahalle &uuml;retilen Antep fıstığı, Gaziantep&#39;ten alıcı buluyor<br /> - &Ccedil;ift&ccedil;ilerden H&uuml;sn&uuml; Karaman:<br /> - &quot;Burada Antep fıstığı da &uuml;retiyoruz. 30 yıldan fazla oldu, ziraat m&uuml;hendisi geldi, ağa&ccedil;lara aşı yaptı. Sonra bakımlarını yaptı. &#39;&Uuml;z&uuml;m bağından vazge&ccedil;ersiniz yerine Antep fıstığına ağırlık verirsiniz&#39; dediler. &Ouml;yle de oldu&quot;<br /> KONYA (AA) - ABDULLAH DOĞAN - Konya&#39;nın Toroslar&#39;daki il&ccedil;esi Hadim&#39;in Aladağ b&ouml;lgesinde yetiştirilen Antep fıstığında hasat s&uuml;r&uuml;yor.<br /> İl&ccedil;enin G&ouml;ksu havzasına komşu kırsal Yağcı Mahallesi&#39;nde, yıllar &ouml;nce bir ziraat m&uuml;hendisinin menengi&ccedil; ağacına aşıladığı Antep fıstığı, gelir kaynağı oldu.<br /> Havzanın y&uuml;kselti ve iklim farklılığının etkisiyle sadece bu b&ouml;lgede yetiştirilen Antep fıstığı, aroması ve kalitesiyle Gaziantep&#39;ten dahi alıcı buluyor. 100&#39;e yakın hanede yılda ortalama 50 bin kilogram Antep fıstığı &uuml;retiliyor. Her yıl giderek artan Antep fıstığı &uuml;retimi, mahallelinin de gelirini artırdı. Mahalleli fısıtığın kilogramını bu yıl 200-250 liradan toptancıya satıyor.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/382807154_3034249683379002_2596935642926342929_n.jpg" style="height:852px; width:640px" /><br /> Mahallede &uuml;retim yapan 76 yaşındaki H&uuml;sn&uuml; Karaman, AA muhabirine, eyl&uuml;l ayı başında Antep fıstığında hasada başladıklarını s&ouml;yledi.<br /> Kasım sonuna kadar hasadın s&uuml;receğini anlatan Karaman, toplanan &uuml;r&uuml;n&uuml;n, kabuğunun soyulması ve kurutulması işlemlerinin ardından satışa sunulduğunu vurguladı.<br /> Karaman, b&ouml;lgede &uuml;z&uuml;m &uuml;retiminin yaygın olduğunu anlatarak, ş&ouml;yle konuştu:<br /> &quot;Burada Antep fıstığı da &uuml;retiyoruz. 30 yıldan fazla oldu, ziraat m&uuml;hendisi geldi, ağa&ccedil;lara aşı yaptı. Sonra bakımlarını yaptı. &#39;&Uuml;z&uuml;m bağından vazge&ccedil;ersiniz yerine Antep fıstığına ağırlık verirsiniz&#39; dediler. &Ouml;yle de oldu. Şimdi, hasat sezonu. Her hanenin Antep fıstığı ağacı var. Verim bir yıl &ccedil;ok verir, 2-3 yıl az oluyor. Bu yıl da fena değil.&quot;<br /> - Gaziantep&#39;ten almaya geliyorlar<br /> Kendisinin 50&#39;den fazla ağacı olduğunu aktaran Karaman, &quot;Bir ağa&ccedil;tan 5 ila 15 kilogram arasında &uuml;r&uuml;n alıyoruz. &Ouml;nceden elimizle hasat ediyorduk. Şimdi makinesi var, kabuğunu soyuyor. Sulama imkanları arttık&ccedil;a &uuml;retim de artıyor. Gaziantep&#39;ten toptancı geliyor, alıp gidiyor.&quot; diye konuştu.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.