22 Haziran 2026, Pazartesi 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
GÜNDEM

Konya Ovası Susuz Kalıyor! Başkan Erkoyuncu'dan Acil Uyarı: Kırmızı Alarm!

Konya Şeker pancar ekimine başladı. Başkan Ramazan Erkoyuncu, yeraltı sularının kırmızı alarm verdiğini belirterek su tasarrufu uyarısında bulundu, “Dış havzalardan Konya Ovası’na su getirilmesi projesinin öncelenmesi en büyük temennimiz.” dedi.

24.04.2025 18:21 1431 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Konya Ovası Susuz Kalıyor! Başkan Erkoyuncu'dan Acil Uyarı: Kırmızı Alarm!
<h2>PANKOBİRLİK Genel Başkanı ve Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi Y&ouml;netim Kurulu Başkanı Ramazan Erkoyuncu, Sara&ccedil;oğlu yerleşkesinde ger&ccedil;ekleştirilen tohumluk patates, mini yumru patates ve şeker pancarı ekimine tarımsal &uuml;retimin geleceğine dair &ouml;nemli mesajlar verdi.</h2> <p>14 bin dekarlık alanda ger&ccedil;ekleştirilen ekimleri yerinde inceleyen Başkan Erkoyuncu, iklim değişikliği ve kuraklıktan kaynaklı olarak yaşanan sorunları dile getirirken &ccedil;ift&ccedil;ilere &lsquo;Aceleci davranmayın&rsquo; tavsiyesinde bulundu.</p> <p>Başkan Erkoyuncu yaptığı a&ccedil;ıklamada, &ldquo;Konya Şeker&#39;in iştiraki olan Seydibey Tarım &Uuml;r&uuml;nleri İşleme Entegre Tesisleri&rsquo;mizin 14 bin dekarlık arazisindeyiz ve 24 Nisan tarihi itibariyle pancar ekimi ger&ccedil;ekleştiriyoruz. 24 Nisan tarihinin &ouml;zellikle altını &ccedil;izdim &ccedil;&uuml;nk&uuml; bu konunun &ouml;nemli olduğu vurgusunu daha &ouml;nce defalarca yaptım. İklim değişikliği ve kuraklığı bariz bir şekilde yaşadığımız ve hissettiğimiz g&uuml;n&uuml;m&uuml;zde, &ccedil;ift&ccedil;ilerimize hep &ldquo;20 Nisan&rsquo;dan &ouml;nce m&uuml;mk&uuml;n olduğu kadar ekim yapmayın&rdquo; dedim. Bunu bilim adamlarının bilimsel verilerine dayanarak s&ouml;ylemiyorum, deneyimli bir &ccedil;ift&ccedil;i olarak s&ouml;yledim ve s&ouml;yl&uuml;yorum. Daha &ouml;nce erken ekimden kaynaklı olarak sıkıntılar yaşadık. Yaklaşık 5 ila 8 yıldır, benim adına Nisan sendromu dediğim yalancı baharı yaşıyoruz. Yalancı bahara aldanıp erken ekim yapıyoruz ve &ccedil;ıkan pancar da dolayısıyla &uuml;ş&uuml;yor. Bu yıl &ccedil;ok daha beteri oldu. Herkes tedbirini almalı ve 20 Nisan&rsquo;dan &ouml;nce ekim yapmamalı. Uzun vadede d&uuml;ş&uuml;nmeli ve tedbirimizi ona g&ouml;re almalıyız. &Ouml;zellikle akıllı tohum diye tabir edilen konvize tohumların birim alandaki maliyeti &ccedil;ok fazla. Dolayısıyla tohumu ikinci kere tekrarlamak birim alandaki maliyetlere nereden bakarsanız y&uuml;zde 15&rsquo;lik bir artı maliyet getiriyor. Dolayısıyla bu saatten sonra b&uuml;t&uuml;n tarım &uuml;r&uuml;nlerinin ekiminde hassas davranmamız, ince eleyip sık dokumamız lazım&rdquo; ifadelerine yer verdi.</p> <p><img alt="baskan-erkoyuncudan-konyaya-su-uyarisi-kirmizi-alarm-veriyor.jpg" src="https://haberdairesi.com/d/other/2025/04/24/baskan-erkoyuncudan-konyaya-su-uyarisi-kirmizi-alarm-veriyor.jpg" style="height:348px; width:702px" /></p> <p><strong>KONYA OVASI İ&Ccedil;İN ACİL &Ccedil;AĞRI</strong></p> <p>Konya Ovası&rsquo;nın susuzluk anlamında kırmızı alarm verdiğine de dikkat &ccedil;eken Başkan Erkoyuncu, &ccedil;ift&ccedil;iyi suyu tasarruflu kullanma noktasında uyararak dış havzalardan Konya Ovası&rsquo;na su transferinin gerekliliğine vurgu yaptı.</p> <p><strong>&quot;KIRMIZI ALARM VERİYOR&quot;</strong></p> <p>Başkan Erkoyuncu, &ldquo;Konya Ovası&rsquo;nda tarım &uuml;r&uuml;nleri sulamasının b&uuml;y&uuml;k &ccedil;oğunluğu yeraltı suyu marifetiyle ger&ccedil;ekleştiriliyor. Ama artık yeraltı sularımız da alarm veriyor, hatta kırmızı alarm veriyor. Bundan sonra suyu daha tasarruflu kullanmak zorundayız. Dış havzalardan Konya Ovası&rsquo;na su transferi konusu olduk&ccedil;a &ouml;nemli. Devletimiz &ccedil;ok g&uuml;&ccedil;l&uuml; ve biz inanıyoruz ki bu konu, &ccedil;ok kısa vadede projelendirilip uygulamaya ge&ccedil;irilecek. Kurumsal kimlik kaygısıyla s&ouml;yl&uuml;yorum, yeraltında birka&ccedil; yıllık kullanabileceğimiz bir rezerv kaldı. Dış havzalardan Konya Ovası&rsquo;na su getirilmesi projesinin &ouml;ncelenmesi en b&uuml;y&uuml;k temennimiz. Suyumuz bitiyor, hep birlikte suyu tasarruflu kullanmalıyız. Bu vesileyle b&uuml;t&uuml;n &ccedil;ift&ccedil;ilerimizin şimdiden bol bereketli bir yıl ve hasat d&ouml;nemi ge&ccedil;irmelerini temenni ediyorum&rdquo; şeklinde konuştu.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.