Konya'daki Sarıkeçili Yörükleri, zorlu göçün ardından kışı geçirecekleri Mersin'e ulaştı
Sarıkeçili Yörükleri, Konya'da kışın etkili olmasıyla çıktıkları göç yolculuğunu ılıman iklime sahip Mersin'in Gülnar ilçesinde tamamladı.
Yazı boyutu
<h6> </h6>
<p><span style="font-size:18px">Konya'daki yaylalarda yazı geçiren Sarıkeçili Yörükleri, soğuk havanın etkisini göstermesiyle develere ve atlara yükledikleri eşyalarıyla kışı geçirecekleri daha ılıman iklime sahip Mersin'in Gülnar ilçesine gitmek için yola çıktı.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Gülnar'a ulaşan Yörükleri, ilçe Belediye Başkanı Fatih Önge yöresel şalvar giyerek karşıladı.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Önge, kendisinin de Yörük olduğunu belirterek, Yörük kültürünü her zaman yaşadıklarını ve yaşatacaklarını söyledi.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">"Bugün itibariyle kışlak memleketleri Gülnar'a gelen Yörüklerimizi saygıyla selamlıyorum." diyen Önge, Yörüklerin, vatanın birliğinin temel taşı olduğunu ifade etti.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Önge, Sarıkeçili Yörüklerinin her zaman yanında olduğunu kaydederek, ilçeye yerleşecek Yörüklerin ihtiyaçlarının karşılanacağını bildirdi.</span></p>