26 Haziran 2026, Cuma 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
YAŞAM

Konya'daki merkezde 5 akbaba koruma altında tutuluyor

- Karatay Belediyesi Vahşi Hayvan Rehabilitasyon Merkezi'nde tedavisi ve rehabilitasyonu süren akbabaların, gelecek dönem göçünü gerçekleştirebilmesi için gereken bakımları, yırtıcı kuşlara özgü habitat alanlarında sürdürülüyor

23.10.2024 09:58 1660 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Konya'daki merkezde 5 akbaba koruma altında tutuluyor
<p>Konya&#39;da bazı nedenlerle g&ouml;&ccedil;&uuml; yarıda kalınca koruma altına alınan 5 akbaba, Karatay Belediyesi Vahşi Hayvan Rehabilitasyon Merkezi&#39;nde oluşturulan &ouml;zel alanda misafir ediliyor.</p> <p>Yaralı ya da hasta getirildikleri merkezde tedavileri yapılan akbabalar, rehabilitasyonunu tamamlanıp g&ouml;&ccedil;e hazır duruma gelinceye kadar yırtıcı kuşlar i&ccedil;in hazırlanan alanlarda yaşamını s&uuml;rd&uuml;r&uuml;yor.</p> <p>Merkezdeki 4 k&uuml;&ccedil;&uuml;k akbaba ve 1 kara akbaba, g&uuml;nde belirli aralıklarla besleniyor, &ccedil;eşitli bakımları ve pansumanları, veterinerlerce klinik ortamında &ouml;zenle ger&ccedil;ekleştiriliyor.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241020-35961386-35961362-KONYADAKI_MERKEZDE_5_AKBABA_KORUMA_ALTINDA_TUTULUYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Merkezin m&uuml;d&uuml;r&uuml; ve başveteriner hekimi Ufuk Ert&uuml;rk, AA muhabirine, doğada hasta, yaralı, d&uuml;şk&uuml;n halde bulunan vahşi hayvanların tedavilerini ve bakımlarını ger&ccedil;ekleştirdiklerini s&ouml;yledi.</p> <p>Her canlının ekosistem i&ccedil;in &ouml;nemli olduğunu vurgulayan Ert&uuml;rk, merkeze getirilen hayvanları &ouml;ncelikle doğaya kazandırmayı hedeflediklerini dile getirdi.</p> <p>D&uuml;nya &uuml;zerinde 8 g&ouml;&ccedil; rotası bulunduğunu, T&uuml;rkiye&#39;nin Karadeniz-Akdeniz rotasında olduğunu belirten Ert&uuml;rk, &quot;Her yıl ilkbaharda ve sonbaharda &uuml;lkemiz, g&ouml;&ccedil;men kuşlara ev sahipliği yapıyor. Doğal engellerin yanında enerji nakil hatları, u&ccedil;ak &ccedil;arpmaları, avcılık, beslenme alanlarının kaybolması gibi durumlardan dolayı bu kuşlardan bazıları g&ouml;&ccedil;&uuml;n&uuml; tamamlayamıyor.&quot; ifadelerini kullandı.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241020-35961386-35961363-KONYADAKI_MERKEZDE_5_AKBABA_KORUMA_ALTINDA_TUTULUYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>- Akbabalar gelecek g&ouml;&ccedil; d&ouml;neminde s&uuml;r&uuml;s&uuml;ne katılmak &uuml;zere doğaya salınacak</p> <p>Yaralanan, hastalanan veya bitkin d&uuml;şen kuşların duyarlı vatandaşların ihbarı ya da saha personelinin dikkatiyle tespit edildiğini, Doğa Koruma ve Milli Parklar ekiplerince de rehabilitasyon merkezine getirildiğini dile getiren Ert&uuml;rk, ş&ouml;yle konuştu:</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241020-35961386-35961371-KONYADAKI_MERKEZDE_5_AKBABA_KORUMA_ALTINDA_TUTULUYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>&quot;Tedavisi ve rehabilitasyon s&uuml;reci yetişen hayvanlar, aynı g&ouml;&ccedil; d&ouml;neminde s&uuml;r&uuml;s&uuml;ne katılmak &uuml;zere doğaya bırakılıyor. Tedavisi yetişmeyenler ise bir sonraki g&ouml;&ccedil; d&ouml;neminde s&uuml;r&uuml;s&uuml;ne katılmak &uuml;zere doğaya bırakılıyor. Bu s&uuml;re zarfında rehabilitasyon merkezimizde veteriner hekimler nezaretinde beslenme ve sağlık kontrolleri d&uuml;zenli olarak yapılıyor. Rehabilitasyon merkezinde şu anda 5 akbabamız bulunuyor. Akbabalarımızın tedavi ve rehabilitasyon s&uuml;re&ccedil;leri, i&ccedil;inde bulunduğumuz g&ouml;&ccedil; d&ouml;neminde tamamlanamayacak. O y&uuml;zden bu hayvanlarımızın doğaya salınması, bir sonraki g&ouml;&ccedil; d&ouml;nemine kaldı.&quot;</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241020-35961386-35961361-KONYADAKI_MERKEZDE_5_AKBABA_KORUMA_ALTINDA_TUTULUYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Ert&uuml;rk, akbabalar i&ccedil;in kendi t&uuml;rlerine &ouml;zg&uuml; habitat alanları oluşturduklarını belirterek, &quot;Yırtıcı g&ouml;&ccedil;men kuşlarımızın rehabilitasyonunun ve beslenmesinin yapıldığı b&uuml;y&uuml;k bir kafesimiz var. Burada bakıcılarımız her g&uuml;n akbabalarımızı doğada yedikleri besinlerle besliyor. Veteriner hekimlerimiz ve sağlık &ccedil;alışanlarımız, onları g&ouml;&ccedil;e hazırlamak i&ccedil;in g&uuml;nl&uuml;k sağlık taramalarını, devam eden tedavi s&uuml;re&ccedil;leri varsa o uygulamalarını ger&ccedil;ekleştiriyor.&quot; diye konuştu.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.