23 Haziran 2026, Salı 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
YAŞAM

Konya'da otobüs şoförlerine engellileri daha iyi anlamaları için eğitim veriliyor

KONYA (AA) - Konya Büyükşehir Belediyesi, bünyesinde çalışan toplu taşıma otobüsü şoförlerine, engelli vatandaşları daha iyi anlayarak hizmet vermeleri amacıyla yıl boyunca "Farkındalık ve Empati Eğitimi" veriyor.

11.12.2023 11:24 1713 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Konya'da otobüs şoförlerine engellileri daha iyi anlamaları için eğitim veriliyor
<p>KONYA (AA) - Konya B&uuml;y&uuml;kşehir Belediyesi, b&uuml;nyesinde &ccedil;alışan toplu taşıma otob&uuml;s&uuml; şof&ouml;rlerine, engelli vatandaşları daha iyi anlayarak hizmet vermeleri amacıyla yıl boyunca &quot;Farkındalık ve Empati Eğitimi&quot; veriyor.</p> <p>Uygulama kapsamında B&uuml;y&uuml;kşehir Belediyesi b&uuml;nyesinde hizmet veren ya da g&ouml;reve yeni başlayan otob&uuml;s şof&ouml;rleri, kentin farklı noktalarındaki otob&uuml;s duraklarında eğitime katılıyor.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20231211-33154051-33154045-KONYADA_OTOBUS_SOFORLERINE_ENGELLILERI_DAHA_IYI_ANLAMALARI_ICIN_EGITIM_VERILIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>&Ouml;nceden belirlenen otob&uuml;s durağına gelen şof&ouml;rler, g&ouml;z bandı veya tekerlekli sandalye kullanarak kendilerini engelli yolcuların yerine koyuyor. Hazırlıklarını tamamlayan şof&ouml;rler, yanlarında bir refakat&ccedil;iyle otob&uuml;se binerek yolculuklarını ger&ccedil;ekleştiriyor.</p> <p>Eğitimlerini tamamlayan şof&ouml;rler, daha sonra deneyimlerini uygulamak i&ccedil;in ilgili birimlerinde g&ouml;revlerinin başına ge&ccedil;iyor.</p> <p>Konya B&uuml;y&uuml;kşehir Belediyesi b&uuml;nyesinde &ccedil;alışan toplu taşıma otob&uuml;s&uuml; şof&ouml;rlerinden Ali Muştu, AA muhabirine, eğitimin, engelli vatandaşları anlayabilme a&ccedil;ısından ger&ccedil;ek bir farkındalık oluşturduğunu s&ouml;yledi.</p> <p>Muştu, kendini y&uuml;r&uuml;me engelli birinin yerine koyarak tekerlekli sandalyeyle yolculuk yaptığını belirterek, &quot;Engelli yolcularımıza elimden gelen ilgi alakayı g&ouml;stereceğim. Araca indirip bindirirken daha dikkatli olacağım. Zaten iyi davranıyorduk ama bundan sonra onlara daha iyi davranacağım.&quot; dedi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20231211-33154051-33154046-KONYADA_OTOBUS_SOFORLERINE_ENGELLILERI_DAHA_IYI_ANLAMALARI_ICIN_EGITIM_VERILIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Bir diğer otob&uuml;s şof&ouml;r&uuml; Faruk Kıyan&ccedil; ise her sağlıklı vatandaşın birer engelli adayı olduğunu anımsatarak, &quot;Tekerlekli sandalyeye oturduğumda onları daha iyi anladım. Onlara engellerinden dolayı hi&ccedil;bir şekilde sıkıntı yaşatmak istemiyoruz. Elimizden geldiğince onlara daha iyi hizmet vereceğiz.&quot; diye konuştu.</p> <p>Şof&ouml;r &Uuml;mit Atlı da dezavantajlı yolculara ilgiyle yaklaştıklarını ancak farkındalık eğitimi sayesinde daha iyi hizmet verebileceklerini dile getirerek, şunları kaydetti:</p> <p>&quot;Bu uygulamada g&ouml;rme engelli bir vatandaşımızı canlandırdım. Yaptığımız uygulama sonucunda engelli bireylere daha fazla ilgi g&ouml;stermemiz gerektiğini anlamış olduk. Yararlı bir uygulama oldu. O insanları da anlamak gerekiyor. Toplum olarak engelli insanları g&ouml;rd&uuml;ğ&uuml;m&uuml;z zaman bizlerin de birer engelli adayı olduğumuzu hatırlamamız gerekiyor.&quot;</p> <p>- &quot;Eğitim sayesinde daha iyi anlaşılmak mutluluk veriyor&quot;</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20231211-33154051-33154047-KONYADA_OTOBUS_SOFORLERINE_ENGELLILERI_DAHA_IYI_ANLAMALARI_ICIN_EGITIM_VERILIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>T&uuml;rkiye G&ouml;rme Engelliler Derneği Konya Şube Başkanı Mustafa Karaca da eğitimler sayesinde kendilerini daha iyi hissettiklerini belirterek, ş&ouml;yle konuştu:</p> <p>&quot;Toplu taşıma bizler i&ccedil;in &ccedil;ok &ccedil;ok &ouml;nemli. Şahsi aracımızı kullanamadığımız i&ccedil;in her yere toplu taşıma imkanlarıyla gidiyoruz. Otob&uuml;slerin yenilenmesi ve engelli bireylerin kullanımına uygun olması, sefer ağının geniş olması g&uuml;zel. Hemen hemen her mahalleye, her noktaya toplu taşıma ara&ccedil;ları mevcut. Bu da Konya&#39;mız i&ccedil;in g&uuml;zel, ger&ccedil;ekten &ccedil;ok gelişmiş bir ulaşım ağı var. Şof&ouml;rler duyarlı, şimdiye kadar olumsuz bir durumla karşılaşmadım. Eğitim sayesinde daha iyi anlaşılmak mutluluk veriyor. Sayın Başkanımıza &ouml;ncelikle saygılarımızı sunuyoruz. Biliyoruz ki yapılması gereken daha &ccedil;ok şey var. Onun da yapacağı daha &ccedil;ok şey var. Hizmetlerini b&uuml;y&uuml;terek, artırarak devam edeceğine inanıyoruz.&quot;</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.