Konya’da kene yapışan 3 kişi hastanelik oldu
Konya’nın Kulu ilçesinde aynı aileden olan 3 kişiye kene yapıştı. Hastaneye başvuran 3 kişiye yapışan kene doktorlar tarafından çıkartıldı. Keneler incelenmek üzere laboratuvara gönderildi.
Yazı boyutu
<h2> </h2>
<p><span style="font-size:18px">Olay, ilçeye bağlı Şerefli Mahallesinde yaşandı.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">İddiaya göre; aynı aileden olan E.Y. ve A.Y. ile A.C. vücutlarındaki kaşıntının ardından kaşınan yerleri kontrol ettiklerinde kene yapıştığını gördü.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Vatandaşlar, kenelerin çıkartılması için Kulu Bölge Devlet Hastanesine başvurdu. Keneler, doktorlar tarafından olduğu yerden çıkartılarak incelenmek üzere laboratuvara gönderildi.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Yetkililer yaptıkları açıklamada, yaz aylarında havaların sıcak gitmesi nedeni ile kene ve akrep sokması vakalarının artabildiğini belirterek şunları kaydetti:</span></p>
<p><span style="font-size:18px">"Bu aylarda kırsal alanlarda genellikle hayvanların sıkça otlatıldığı ve geliş gidiş güzergahlarında rastlanıyor. Bu durum karşısında yaz ayları içerisinde yol kenarlarında ve hayvanların otlayabileceği yerlerde piknik yapmak üzere oturulmaması ya da kişilerin bu tür zararlı hayvanların rahatlıkla görebilmeleri için yere beyaz örtü serilmesi ve giysilerinin de açık renkte olmasına dikkat edilmeli. Bu gibi durumlarda eğer ki kene yapışması kendilerinin çıkarmaya kalkmamaları derhal en kısa zamanda sağlık ocağı ya da hastane acil servislerine müracaat etmeliler."</span></p>