26 Haziran 2026, Cuma 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
EKONOMİ

Konya'da AB tescilli çileğin hasadında üreticiler kış öncesi zamanla yarışıyor

- Üreticiler, Avrupa Birliğinden coğrafi işaret tescili almasıyla talebi artan Hüyük çileğini, en kaliteli olduğu güz döneminde Konya Ovası'nda soğuktan korumaya ve hasat mesaisiyle siparişleri yetiştirmeye çalışıyor - Üretici Sıraç Orhan: - "Gördüğü ayazla çileğimizin kuru madde miktarı ve şeker oranı en yüksek seviyesine ulaşıyor. Yani şu anda çileğimiz en lezzetli döneminde. Ayrıca dayanıklılığı da artıyor. Norveç'e kadar dondurmaya gerek kalmadan taze olarak gidebiliyor. Değer olarak da çiftçi için en değerli zamanı"

23.10.2024 11:58 1362 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Konya'da AB tescilli çileğin hasadında üreticiler kış öncesi zamanla yarışıyor
<p>&nbsp;Konya&nbsp;Ovası&#39;nda yetiştirilen, coğrafi ve iklimsel &ouml;zellikleri nedeniyle tadı ve aromasıyla &ouml;n plana &ccedil;ıkan H&uuml;y&uuml;k &ccedil;ileğinin, en kaliteli haliyle hasadı i&ccedil;in &uuml;reticilerin telaşı s&uuml;r&uuml;yor.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241023-35988667-35988658-AB_TESCILLI_CILEGIN_HASADINDA_URETICILER_KIS_ONCESI_ZAMANLA_YARISIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Avrupa Birliğinden (AB) coğrafi işaret tescili almasıyla i&ccedil; ve dış pazarda talebi artan &ccedil;ileğin &uuml;retiminde, yetiştiriciler yılın en riskli ve yoğun d&ouml;nemini yaşıyor.</p> <p>G&uuml;z d&ouml;neminde, gece-g&uuml;nd&uuml;z sıcaklık farkının fazla olmasından dolayı aroması, şeker oranı ve sertliği standartın &uuml;zerine &ccedil;ıkan &ccedil;ilek, renk yapısıyla da değerini artırıyor.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241023-35988667-35988661-AB_TESCILLI_CILEGIN_HASADINDA_URETICILER_KIS_ONCESI_ZAMANLA_YARISIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>En değerli olduğu d&ouml;nemde, olabildiğince fazla &uuml;retim yapabilmek i&ccedil;in don riskiyle m&uuml;cadele eden &uuml;reticiler, akşam olmadan &ouml;rt&uuml; altına aldıkları bah&ccedil;elerini, sabah hava ısınınca a&ccedil;arak mesaiye başlıyor.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241023-35988667-35988656-AB_TESCILLI_CILEGIN_HASADINDA_URETICILER_KIS_ONCESI_ZAMANLA_YARISIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Y&ouml;re kadınlarının siparişleri yetiştirme telaşının yanında, değer kaybetmemesi i&ccedil;in hassas şekilde toplanan meyveler, talebe g&ouml;re end&uuml;striyel, sofralık ve ihra&ccedil;lık olarak tasnifi yapıldıktan sonra yola &ccedil;ıkıyor.</p> <p>- &quot;Bu d&ouml;nemde fiyatı &uuml;&ccedil; haneli rakamları g&ouml;r&uuml;yor&quot;</p> <p>&Uuml;retici ve il&ccedil;edeki taze meyve işleme tesisinin y&ouml;neticisi Sıra&ccedil; Orhan, AA muhabirine, Fransa ve Almanya başta olmak &uuml;zere Avrupa &uuml;lkelerinden gelen talebe yetişmeye &ccedil;alıştıklarını s&ouml;yledi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241023-35988667-35988651-AB_TESCILLI_CILEGIN_HASADINDA_URETICILER_KIS_ONCESI_ZAMANLA_YARISIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Ekim başından itibaren telaşlı bir d&ouml;neme girdiklerini belirten Orhan, &ccedil;ileğin hem &uuml;retici hem de sanayici i&ccedil;in en değerli zamanı olduğunu anlattı.</p> <p>Fabrikaların, &ouml;zellikle bu d&ouml;nemde &uuml;retilen &ccedil;ileği kapma yarışına girdiğini vurgulayan Orhan, &quot;G&ouml;rd&uuml;ğ&uuml; ayazla &ccedil;ileğimizin kuru madde miktarı ve şeker oranı en y&uuml;ksek seviyesine ulaşıyor. Yani şu anda &ccedil;ileğimiz en lezzetli d&ouml;neminde. Ayrıca dayanıklılığı da artıyor. Norve&ccedil;&#39;e kadar, dondurmaya gerek kalmadan taze olarak gidebiliyor. Değer olarak da &ccedil;ift&ccedil;i i&ccedil;in en değerli zamanı. Bu d&ouml;nemde fiyatı &uuml;&ccedil; haneli rakamları g&ouml;r&uuml;yor.&quot; ifadelerini kullandı.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241023-35988667-35988654-AB_TESCILLI_CILEGIN_HASADINDA_URETICILER_KIS_ONCESI_ZAMANLA_YARISIYOR.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>- &quot;Soğukla yarış i&ccedil;indeyiz&quot;</p> <p>Orhan, dona karşı &ccedil;ok dikkatli olmaları gerektiğine işaret ederek, ş&ouml;yle konuştu:</p> <p>&quot;Bah&ccedil;elerimizi zirai t&uuml;lle kapatarak korumaya &ccedil;alışıyoruz. T&uuml;l, eksi 5&#39;e kadar koruyabiliyor. Akşam olmadan kapatıyoruz. Sabah hava ısınınca a&ccedil;ıyoruz. Her g&uuml;n bu mesai tekrar ediyor. Soğukla yarış i&ccedil;indeyiz. Kar d&uuml;şene kadar &ccedil;ilek alabilmek i&ccedil;in buna dikkat etmek zorundayız. AB tescili aldıktan sonra da &ccedil;ileğimize rağbet arttı. Bir taraftan soğukla m&uuml;cadele ederken diğer taraftan da hasat telaşıyla talebi karşılamaya &ccedil;alışıyoruz. A&ccedil;ık&ccedil;ası talebe de yetişemiyoruz. Bu da bizi mutlu ediyor.&quot;</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241023-35988667-35988664-AB_TESCILLI_CILEGIN_HASADINDA_URETICILER_KIS_ONCESI_ZAMANLA_YARISIYOR.jpg" style="height:479px; width:640px" /></p> <p>- &quot;Soğuk vurmadan bir an &ouml;nce ne toplayabilirsek kar diye &ccedil;abalıyoruz&quot;</p> <p>&Uuml;retici Kezban Bilgi de zamanla yarıştıklarını belirterek, &quot;Soğuk vurmadan bir an &ouml;nce ne toplayabilirsek kar diye &ccedil;abalıyoruz. Emeklerimiz boşa gitmesin diye uğraşıyoruz. Soğuk vurduktan sonra para etmez.&quot; diye konuştu.</p> <p>H&uuml;y&uuml;k Belediye Başkanı Sadık Sefer de&nbsp;Konya&#39;nın ilk, T&uuml;rkiye&#39;nin 25&#39;inci AB tescilli &uuml;r&uuml;n&uuml;n&uuml;n H&uuml;y&uuml;k &ccedil;ileği olduğuna değinerek, bu lezzeti t&uuml;m d&uuml;nyaya tattırmayı hedeflediklerini kaydetti.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.