24 Haziran 2026, Çarşamba 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
Makale

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Altay, "asrın felaketi"nin birinci yılı dolayısıyla mesaj yayımladı

KONYA (AA) - Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, tüm ülkeyi yasa boğan Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin birinci yılı dolayısıyla mesaj yayımladı.

05.02.2024 13:45 1487 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Altay, "asrın felaketi"nin birinci yılı dolayısıyla mesaj yayımladı
<p>KONYA (AA) - Konya B&uuml;y&uuml;kşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, t&uuml;m &uuml;lkeyi yasa boğan Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin birinci yılı dolayısıyla mesaj yayımladı.</p> <p>Altay, yaptığı yazılı a&ccedil;ıklamada, &uuml;lke olarak tarihin en acı afetlerinden biri olan 6 Şubat depremleri sonucu 50 bini aşkın kişinin hayatını kaybettiğini, milyonlarca kişinin bu depremlerden etkilendiğini bildirdi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20240205-33619558-33619551-KONYA_BUYUKSEHIR_BELEDIYE_BASKANI_ALTAY_ASRIN_FELAKETININ_BIRINCI_YILI_DOLAYISIYLA_MESAJ_YAYIMLADI.jpg" style="height:360px; width:640px" /></p> <p>Tarihin her d&ouml;neminde olduğu gibi bu felakette de devlet-millet birlikteliğinin &ouml;z&uuml;n&uuml;n d&uuml;nyaya g&ouml;sterildiğini aktaran Altay, &quot;Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan başta olmak &uuml;zere devletimizin t&uuml;m bakanları ve t&uuml;m kurumları, ilk andan itibaren teyakkuza ge&ccedil;erek depremzede kardeşlerimizin yanında oldu. Konya olarak bizler de hemşehrilerimizle ilk andan itibaren Hataylı kardeşlerimizin yaralarını sarmak ve bu kadim şehri yeniden ayağa kaldırmak i&ccedil;in adeta seferberlik ilan ettik. T&uuml;m g&uuml;c&uuml;m&uuml;zle ve imkanımızla Hataylı kardeşlerimizin yanında olduk.&quot; ifadesini kullandı.</p> <p>Arama-kurtarmadan mobil yemek tırlarına, su temin ve kanalizasyon &ccedil;alışmalarından mobil sağlık ara&ccedil;larına, haberleşmeden insani yardıma kadar her alanda gece g&uuml;nd&uuml;z gayret ettiklerini vurgulayan Altay, şunları kaydetti:</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20240205-33619558-33619553-KONYA_BUYUKSEHIR_BELEDIYE_BASKANI_ALTAY_ASRIN_FELAKETININ_BIRINCI_YILI_DOLAYISIYLA_MESAJ_YAYIMLADI.jpg" style="height:480px; width:640px" /></p> <p>&quot;Sanayi Odamız, Ticaret Odamız, Ticaret Borsamız, Sel&ccedil;uklu, Meram ve Karatay belediyelerimizle bin konteynerden oluşan konteyner kentlerde 4 binden fazla vatandaşa ge&ccedil;ici barınma imkanı sağladık. M&Uuml;SİAD Konya Şubemiz ve Konya Sanayi Odamız işbirliğinde Narlıca&#39;da 152 d&uuml;kkandan oluşan Konya Bedesten&#39;i inşa ederek esnaflara teslim ettik. B&uuml;y&uuml;kşehir Belediyesi olarak depremde yıkılan Habib-i Neccar Cami&#39;sinin restorasyonunu &uuml;stlendik. Hatay&#39;ın altyapısını yeniden inşa ettik. Devletimiz 300 bin konut yapmak i&ccedil;in b&uuml;y&uuml;k bir &ccedil;aba i&ccedil;inde. Bir an &ouml;nce yaraların sarılmasıyla ilgili t&uuml;m T&uuml;rkiye seferber olmuş durumda. B&ouml;lgedeki insanımızın bir an &ouml;nce g&uuml;venilir konutlara taşınması, ticari ve sosyal hayatın başlaması i&ccedil;in b&uuml;y&uuml;k bir &ccedil;aba harcanıyor.&quot;</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20240205-33619558-33619556-KONYA_BUYUKSEHIR_BELEDIYE_BASKANI_ALTAY_ASRIN_FELAKETININ_BIRINCI_YILI_DOLAYISIYLA_MESAJ_YAYIMLADI.jpg" style="height:360px; width:640px" /></p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.