23 Haziran 2026, Salı 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
Dünya

KAYSERİ - Aladağlar'da kaybolan Belaruslu dağcı kız kardeşler kamp çadırı sayesinde hayatta kalmış

KAYSERİ (AA) - Niğde'nin Çamardı ilçesindeki Aladağlar'da kaybolan Belarus uyruklu dağcı iki kız kardeşin, kamp çadırı sayesinde hayatta kaldıkları belirtildi.

21.11.2024 06:39 1317 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
KAYSERİ - Aladağlar'da kaybolan Belaruslu dağcı kız kardeşler kamp çadırı sayesinde hayatta kalmış
<p>KAYSERİ (AA) - Niğde&#39;nin &Ccedil;amardı il&ccedil;esindeki Aladağlar&#39;da kaybolan Belarus uyruklu dağcı iki kız kardeşin, kamp &ccedil;adırı sayesinde hayatta kaldıkları belirtildi.<br /> Aladağlar&#39;daki Sokullupınar&#39;dan Kızılkaya zirvesine tırmanışa ge&ccedil;tikten sonra kendilerinden haber alınamayan ve 4 g&uuml;n sonra Kayseri&#39;nin Yahyalı il&ccedil;esi Ulupınar Mahallesi Hacer Ormanları Taşev mevkisinde bulunan Valentino ve Mariao İvankova, tedbir ama&ccedil;lı Yahyalı Devlet Hastanesi&#39;ne getirildi.<br /> Burada genel sağlık kontrolleri yapılan dağcıların durumunun iyi olduğu belirlendi.<br /> Dağcı kız kardeşler burada, AFAD İl M&uuml;d&uuml;r&uuml; Rifat Gen&ccedil;&#39;in telefonu aracılığıyla Belarus&#39;un Ankara B&uuml;y&uuml;kel&ccedil;isi Victor Rybak ile g&ouml;r&uuml;nt&uuml;l&uuml; g&ouml;r&uuml;şt&uuml;.<br /> Mariao İvankova, telefon g&ouml;r&uuml;şmesinde, T&uuml;rk ekiplerin dağda kendilerini kurtardığını, ekipleri g&ouml;r&uuml;nce sevin&ccedil; yaşadıklarını belirterek, &quot;Dağda bizi bularak b&uuml;y&uuml;k bir iş başardılar. Yukarıdayken &ccedil;ok telaşlanıp korktuk. Bizi g&ouml;rd&uuml;klerinde hayata d&ouml;nd&uuml;k. Sizin yardımınız &ccedil;ok b&uuml;y&uuml;kt&uuml;. Aşağı indiğimizde &ccedil;ok insan g&ouml;rd&uuml;k. Hepsi bize sevgiyle baktı.&quot; diye konuştu.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/20241120_2_66482933_106854753_preview.jpg" style="height:426px; width:640px" /><br /> B&uuml;y&uuml;kel&ccedil;i Victor Rybak da İvankova&#39;ya &quot;Hi&ccedil;bir zaman unutmayın, bunlar bizim T&uuml;rk dostlarımız.&quot; dedi.<br /> G&ouml;r&uuml;şmede AFAD İl M&uuml;d&uuml;r&uuml; Gen&ccedil; ile de konuşan Rybak, şunları kaydetti:<br /> &quot;Zor durumda kalan Belaruslu vatandaşlarımıza yardımcı oldunuz. Sizin &ccedil;alışmalarınızdan b&uuml;y&uuml;k bir memnuniyet duyuyorum. İşinizi m&uuml;kemmel bir şekilde yaptınız. Bu yaptığınız işten dolayı tekrar size teşekk&uuml;r ederim. Bununla gurur duyabilirsiniz. İ&ccedil;ten teşekk&uuml;rlerimizi sunuyoruz.&quot;<br /> Gen&ccedil; de &ccedil;alışmalar sonucu iki dağcıyı da sağ buldukları i&ccedil;in mutlu olduklarını ifade etti.<br /> T&uuml;m ekibin b&uuml;y&uuml;k &ouml;zveriyle &ccedil;alıştığını vurgulayan Gen&ccedil;, &quot;Sayın Valimiz, AFAD Başkanlığımız, Jandarma Genel Komutanlığımız ve tabii ki İ&ccedil;işleri Bakanlığımızın bizlere sağladığı imkanlarla bunları ger&ccedil;ekleştirdik. T&uuml;rk devleti olarak biz de &ccedil;ok mutluyuz. Onlar kaybolduğunda &ccedil;ok endişelenmiştik. Kendi yavrularımız gibi onları aramak i&ccedil;in cansiparane her şeyi devlet adına yaptık. &Ccedil;ok ş&uuml;k&uuml;r sağlıklı şekilde bulduk.&quot; diye konuştu.<br /> - &quot;Ekipler de Hızır gibi yetişmiş&quot;<br /> Gen&ccedil;, daha sonra gazetecilere yaptığı a&ccedil;ıklamada zorlu hava şartlarına rağmen arama &ccedil;alışmalarını s&uuml;rd&uuml;rd&uuml;klerini anlatarak, ş&ouml;yle devam etti:<br /> &quot;Hava soğuktu ve alana pazar gecesi kar yağmıştı. Rakım 3 bin 400&#39;d&uuml;. Bu b&ouml;lgede hem havadan hem yerden tarama şeklinde ekiplerimizi b&ouml;lerek profesyonel dağcılardan oluşan 54 kişiyle biz Kayseri tarafında aradık. Niğde tarafında da b&uuml;y&uuml;k bir arama &ccedil;alışması vardı. Hipotermiye girmeleri konusunda &ccedil;ok korktuk ama onlara bug&uuml;n akşam saatlerinde ulaşmak bizlere &ccedil;ok b&uuml;y&uuml;k bir mutluluk verdi. Bu konuda da hem mutlu hem de onurluyuz. Kendileri kayalıklarda kar yağışından sonra da kamp &ccedil;adırının i&ccedil;erisinde konaklamışlar. Ancak y&ouml;n bilgileri olmadığı i&ccedil;in o alanda sıkışıp kalmışlar. Kar yağışından dolayı da nereye gideceklerini bilemedikleri i&ccedil;in birazcık da bitkin d&uuml;ş&uuml;p beklemişler. Ekipler de Hızır gibi yetişmiş.&quot;</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20241120-36249661-36249657-ALADAGLARDA_KAYBOLAN_BELARUSLU_DAGCI_KIZ_KARDESLER_KAMP_CADIRI_SAYESINDE_HAYATTA_KALMIS.jpg" style="height:427px; width:640px" /><br /> Yahyalı Kaymakamı Mehmet Kaya ise ihbarın ilk alındığı andan itibaren t&uuml;m ekiplerle sahaya intikal ettiklerini belirtti.<br /> Dağcıların sağlık durumunun iyi olmasının kendilerini mutlu ettiğini vurgulayan Kaya, &quot;Kendi s&ouml;ylediklerine g&ouml;re 4 gece orada ge&ccedil;irmişler. Yeme i&ccedil;me sıkıntısı yaşamamışlar. Devletimiz &ccedil;ok b&uuml;y&uuml;k bir m&uuml;cadeleyle g&uuml;zel bir iş yaptı.&quot; dedi.<br /> Yahyalı Devlet Hastanesi Acil Tıp Uzmanı İhsan Durmuş da t&uuml;m tetkiklerin yapıldığını ve kız kardeşlerin sağlık durumunun iyi olduğunu s&ouml;yledi.<br /> 16 Kasım&#39;da Aladağlar&#39;ın Sokullupınar mevkisinden Kızılkaya zirvesine tırmanışa ge&ccedil;en Belarus uyruklu ikiz kardeş Valentino ve Mariao İvankova&#39;dan haber alınamamış, 19 Kasım&#39;da Belarus Konsolosluğunun Niğde Valiliğine bilgi vermesi &uuml;zerine arama kurtarma &ccedil;alışması başlatılmıştı.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.