Kafe ve Restoranlarda Yeni Dönem: Menülerde İçerik ve Kalori Zorunluluğu Başlıyor!
Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yeme-içme sektöründe şeffaflığı ve bilinçli tüketimi artırmayı hedefleyen yeni düzenlemesi 1 Temmuz itibarıyla yürürlüğe giriyor. Y…
Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yeme-içme sektöründe şeffaflığı ve bilinçli tüketimi artırmayı hedefleyen yeni düzenlemesi 1 Temmuz itibarıyla yürürlüğe giriyor. Yeni uygulama ile kafe ve restoranlarda satılan tüm ürünlerin içerik bileşenleri ve kalori değerleri müşterilerin erişimine sunulacak.
Müşteri-Mutfak Arasındaki Soru İşaretleri Son Buluyor
Yeni dönemle birlikte, tüketicilerin sipariş vermeden önce garsonlara veya şeflere yönelttiği "İçinde ne var?" soruları tarih oluyor. İşletmeler, yemeklerin tüm bileşenlerini herkesin kolayca anlayabileceği açık bir dille menülerde belirtmek zorunda kalacak.
Alerjisi Olanlar ve Diyet Yapanlar İçin Büyük Kolaylık
Uzmanlar, bu düzenlemenin özellikle sağlık ve beslenme hassasiyeti olan tüketiciler için devrim niteliğinde olduğunu belirtiyor:
"Ayrıntılı menü dönemi sayesinde alerjisi olanlar, vegan/vejetaryen beslenenler ya da belirli gıdaları tüketmek istemeyenler, yiyeceklerin bileşenlerini şeffafça görebilecek. Ayrıca porsiyon başına düşen kalori miktarının yazılması, sağlıklı beslenenler için büyük kolaylık sağlayacak."
Bilgiler Müşteriye Nasıl Sunulacak?
Menülerin içerik bilgileri nedeniyle kalınlaşacağını öngören düzenleme, işletmelere esnek sunum alternatifleri tanıyor. Restoran ve kafeler bu bilgileri şu kanallarla paylaşabilecek:
- Klasik basılı menüler ve broşürler
- Masa üstü yazı tahtaları
- Dijital ekranlar
- Karekod (QR kod) sistemleri
Geçiş Takvimi Nasıl İşleyecek?
Düzenlemenin hayata geçiş süreci işletme türlerine göre kademeli olarak planlandı:
İşletme TürüSon Geçiş TarihiUygulama DurumuUlusal Zincir Restoranlar1 TemmuzYeni sisteme entegrasyon zorunlu.Diğer Kafe ve Restoranlar1 Temmuz SonrasıKademeli olarak geçiş yapacaklar.