27 Haziran 2026, Cumartesi 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
YAŞAM

ISPARTA - "Kurban indirme geleneği" sürdürüldü

ISPARTA (AA) - Isparta'da 400 yıllık "kurban indirme" geleneği yaşatılıyor.

15.06.2024 09:32 1196 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
ISPARTA - "Kurban indirme geleneği" sürdürüldü
<p><br /> &quot;Kurban indirme&quot; i&ccedil;in her yıl G&ouml;k&ccedil;ay mesireliğine kıl &ccedil;adır kuruluyor.<br /> Y&ouml;r&uuml;k geleneklerinden olan ve halk oyunları g&ouml;sterisiyle başlayan kurban indirmede, kurbanlık ke&ccedil;iler &ccedil;obanlar tarafından s&uuml;slenerek davul zurna eşliğinde ve tekbirlerle G&ouml;k&ccedil;ay mesireliğinde karşılanıyor.<br /> Kurbanlıklar, 20 dakika s&uuml;ren bir yolculukla Ke&ccedil;eci Mahallesi &ouml;n&uuml;ne getirilerek sahiplerine teslim ediliyor.<br /> Isparta Belediye Başkanı Ş&uuml;kr&uuml; Başdeğirmen, etkinlikte yaptığı konuşmada, bu geleneğin 4 asırdır devam ettiğini s&ouml;yledi.<br /> Geleneklerin, &ouml;rf ve adetlerin gelecek nesillere aktarılmasının &ouml;nemli olduğunu belirten Başdeğirmen, &quot;Biz bu gelenekleri gelecek nesillere aktarmazsak kabahatli oluruz. Biz yapalım, bizden sonrası devam ettirsin. Bizler ge&ccedil;mişimizle, en &ouml;nemlisi tarihimizle hem devlet oluyoruz hem de millet oluyoruz. Bizim &ccedil;ok değerli bir ge&ccedil;mişimiz var.&quot; dedi.<br /> Etkinliğe, Isparta Valisi Aydın Baruş, MHP Isparta Milletvekili Hasan Basri S&ouml;nmez, CHP Isparta Milletvekili Yalım Halıcı ve &ccedil;ok sayıda vatandaş katıldı.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.