26 Haziran 2026, Cuma 💵 💶 🥇
SON DAKİKA

İspanya'dan at sırtında hac yolculuğuna çıkan hacı adayları, Akşehir'de mola verdi

KONYA (AA) - İspanya'dan atlarıyla birlikte hac yolculuğuna çıkan hacı adayları Konya'nın Akşehir ilçesinde mola verdi.

28.03.2025 16:05 1159 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
İspanya'dan at sırtında hac yolculuğuna çıkan hacı adayları, Akşehir'de mola verdi
<p>KONYA (AA) - İspanya&#39;dan atlarıyla birlikte hac yolculuğuna &ccedil;ıkan hacı adayları Konya&#39;nın Akşehir il&ccedil;esinde mola verdi.</p> <p>End&uuml;l&uuml;s M&uuml;sl&uuml;manlarının 500 yıl &ouml;nceki at sırtında hac yolculuğu geleneğini canlandırmayı hedefleyen Abdallah Hernandez, Abdelkader Harkassi ve Tariq Rodriguez, yaklaşık 5 ay &ouml;nce İspanya&#39;nın g&uuml;neyinden yola &ccedil;ıktı.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/20250328_2_68340471_111152690_preview.jpg" style="height:480px; width:640px" /></p> <p>Akşehir&#39;e ulaşan hacı adayları, Karabulut Mahallesi&#39;ndeki ilkokul bah&ccedil;esinde mola verdi.</p> <p>Abdallah Hernandez, AA muhabirine, fizik ve coğrafya alanında ders &ccedil;alışırken M&uuml;sl&uuml;manlığı se&ccedil;tiğini s&ouml;yledi.</p> <p>M&uuml;sl&uuml;manlığın &ccedil;ok g&uuml;zel ve anlamlı bulduğunu belirten Hernandez, ş&ouml;yle konuştu:</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/20250328_2_68340471_111152693_preview.jpg" style="height:360px; width:640px" /></p> <p>&quot;Kendime bir s&ouml;z verdim, &uuml;niversite sınavını ge&ccedil;ersem M&uuml;sl&uuml;man olacağım. Sınavı ge&ccedil;tikten sonra kelime-i şahadet getirdim ve M&uuml;sl&uuml;man oldum. Daha sonra profes&ouml;rl&uuml;k ve doktora sınavlarım i&ccedil;in de aynı s&ouml;z&uuml; verdim. Sınavları başarıyla tamamladım ve 35 yıl &ouml;nce verdiğim s&ouml;z&uuml;n&uuml; yerine getirmek i&ccedil;in at sırtında hacca gitmeye karar verdim. Ramazan ayında T&uuml;rkiye&#39;de olmak mutluluk verici. Ramazan&#39;ın ilk g&uuml;n&uuml; T&uuml;rkiye&#39;ye girdik. Burada g&ouml;rd&uuml;ğ&uuml;m&uuml;z misafirperverlikten dolayı &ccedil;ok mutluyuz. T&uuml;rk insanı bize her g&uuml;n iftar ve sahurda misafirperverlik g&ouml;sterdi. T&uuml;rk yemekleri, İspanyol yemeklerine olduk&ccedil;a benziyor ve damak tadımıza uygun.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Hernandez, yolculuk boyunca Diyanet İşleri Başkanlığı ile iletişim halinde olduklarını kaydetti.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.