25 Haziran 2026, Perşembe 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
Ekonomi

Doğalgazda kademeli fiyat tarifesi geliyor

<h2><span style="font-size:18px">Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, elektrikte başlayacak olan "Az tüketenden az, çok t&uuml…

01.11.2024 08:59 1628 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Doğalgazda kademeli fiyat tarifesi geliyor
<h2><span style="font-size:18px">Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, elektrikte başlayacak olan &quot;Az t&uuml;ketenden az, &ccedil;ok t&uuml;ketenden ger&ccedil;ek maliyet alınması&quot; &ccedil;alışmasının doğalgazda da devreye gireceğini a&ccedil;ıkladı. Bayraktar, &quot;Doğalgazda da elektrikte olduğu gibi 2025 şubat ayında kademeli fiyatlandırmaya ge&ccedil;mek istiyoruz. İller bazında bir &ccedil;alışma olacak.&quot; dedi. Bayraktar, Rusya ile olan doğalgaz anlaşmasının 2025 yılında biteceğini belirtirken, &quot;T&uuml;rkiye olarak bize &ouml;zel bir fiyat istiyoruz. Ayrıca 2025 sonunda bitecek &ccedil;ok b&uuml;y&uuml;k bir kontrat var, bunun yenilenme şartlarını konuşuyoruz. Burada bir paket anlaşma geliştirmek lazım.&quot; a&ccedil;ıklamasını yaptı.</span></h2> <p><span style="font-size:18px">Enerji Bakanı Bayraktar, gazetecilere yaptığı değerlendirmede Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan&#39;ın 24 Ekim&#39;de Kazan&#39;da d&uuml;zenlenen BRICS Zirvesi&#39;nde Rusya Devlet Başkanı Putin ile enerji başlığı altında da g&ouml;r&uuml;şmeler ger&ccedil;ekleştirdiğini anlattı..</span></p> <p><span style="font-size:18px">Doğalgazla ilgili olarak ise Rusya ile &uuml;&ccedil; konunun g&uuml;ndemlerinde olduğunu anlatan Bayraktar, &quot;Bir tanesi Doğalgaz Ticaret Merkezi. Bir diğeri Rusya ile doğalgaz fiyatı konusu. T&uuml;rkiye olarak bize &ouml;zel bir fiyat istiyoruz. Ayrıca 2025 sonunda bitecek &ccedil;ok b&uuml;y&uuml;k bir kontrat var, bunun yenilenme şartlarını konuşuyoruz. Burada bir paket anlaşma geliştirmek lazım. 2025 i&ccedil;erisinde Botaş- Gazprom arasında y&uuml;zde 50-50 ortaklıkta İstanbul Finans Merkezi&#39;nin i&ccedil;inde bir şirket bu ticaret platformunu işletecek.&quot; diye konuştu..</span></p> <p><span style="font-size:18px">Bu sene kış aylarının doğalgaz a&ccedil;ısından &quot;enteresan&quot; ge&ccedil;ebileceğini kaydeden Bayraktar, &quot;Bu yıl Ukrayna transiti doluyor ve s&uuml;resi uzatılmayacak gibi g&ouml;z&uuml;k&uuml;yor. Yani Avrupa&#39;ya Rusya&#39;dan gaz aralık sonunda ya da ocakta kesilebilir. O zaman b&ouml;yle gazda Avrupa&#39;da fiyatlar y&uuml;kselirse bunun bize bir negatif etkisi olmasın istiyoruz. Arz g&uuml;venliğinde bir sıkıntımız yok ama fiyatla alakalı negatif etkisi olmasın istiyoruz. Dolayısıyla Rusya ile fiyat ve yeni kontrat s&uuml;reci &ouml;nemli&quot; dedi..</span></p> <p><span style="font-size:18px">Bakan Bayraktar, enerjide s&uuml;bvansiyonların ihtiyacı olanlara yapılabilmesi i&ccedil;in &ouml;n&uuml;m&uuml;zdeki yıl elektrikte olacağı gibi doğalgazda da kademeli bir fiyatlandırmaya gidileceğini ifade etti. &quot;Az t&uuml;ketenin az &ccedil;ok t&uuml;ketenin ger&ccedil;ek maliyetini &ouml;deyeceği&quot; yeni d&ouml;nemin ayrıntılarını da anlatan Bayraktar, &quot;Doğalgazda da elektrikte olduğu gibi 2025 şubat ayında kademeli fiyatlandırmaya ge&ccedil;mek istiyoruz. Ama doğalgazda farklı durumlar da var. Mesela memleketi Erzurum gibi soğuk bir yer olan normal bir vatandaş belki 1200 metrek&uuml;p t&uuml;ketiyor, Antalya&#39;da bu t&uuml;ketim 600 metrek&uuml;pe d&uuml;ş&uuml;yor. Burada iller bazında bir &ccedil;alışma olacak. Doğalgaz biraz daha komplike ama orada da kademeli fiyatlandırmaya ge&ccedil;mek istiyoruz&quot; dedi..</span></p> <p><span style="font-size:18px">NTV</span></p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.