25 Haziran 2026, Perşembe 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
Ekonomi

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz'dan emekli maaşı, enflasyon ve kıdem tazminatı açıklaması

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz katıldığı bir TV programında Orta Vadeli Program ve enflasyon gelişmelerine yönelik önemli açıklamalarda bulundu. Yılmaz, emekli maaşlarına düzenleme ile ilgili tarih verdi.

24.09.2023 14:06 2278 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz'dan emekli maaşı, enflasyon ve kıdem tazminatı açıklaması
<p>Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz Kanal 7 Ankara Temsilcisi ve Haber7 yazarı Mehmet Acet&rsquo;in moderat&ouml;rl&uuml;ğ&uuml;nde ekrana gelen Başkent Kulisi&#39;nde &ouml;nemli a&ccedil;ıklamalarda bulundu.</p> <p>Yılmaz, Orta Vadeli Program ve enflasyon gelişmeleri, memur ve emekli maaşları ile ilgili &ouml;nemli a&ccedil;ıklamalarda bulurken; emekli maaşlarına yapılacak olan d&uuml;zenlemeye ilişkin de tarih verdi.</p> <p><br /> Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz&rsquo;ın a&ccedil;ıklamaları şu şekilde: &ldquo;&Ccedil;eşitli konularda makro tahminlerinizi, planlamalarınızı b&uuml;t&uuml;nl&uuml;k i&ccedil;inde ortaya koyduğunuz dok&uuml;man. Siyasi belirsizlikler ortadan kalktı. Biz OVP&rsquo;de ne yapmış oldu. Siyasi istikrar ve g&uuml;ven iklimini teknik &ouml;ng&ouml;r&uuml;lebilirliği sağlayarak desteklemiş olduk.&nbsp;</p> <p>Sayın Cumhurbaşkanımızın bizzat katılması bu programa desteğini ortaya koyması &ccedil;ok &ouml;nemli. Cumhurbaşkanımızın tam desteği &ouml;nemliydi. Bu programı hazırlarken ilgili t&uuml;m kesimlerle istişare yaptık. İş&ccedil;i kesimleri ile, iş d&uuml;nyası ile, &ouml;zel kesimden sendikalarla, finans kesimleriyle b&uuml;t&uuml;n kesimlerle istişareler yaptık.&nbsp;</p> <p>&lsquo;YANSIMALARINI POZİTİF ANLAMDA G&Ouml;R&Uuml;YORUZ&rsquo;&nbsp;</p> <p>Bunun yansımalarını i&ccedil;eride dışarıda pozitif anlamda g&ouml;r&uuml;yoruz. Siyasi duruş olarak ne yaparsak yapalım beğenmeyecek kesim var. Teknik olarak eleştirilebilecek her d&ouml;k&uuml;manda olduğu gibi y&ouml;nleri vardır. Genel anlamda OVP i&ccedil;eride ve dışarıda takdir topladı. D&uuml;nya Bankası&rsquo;nın 17 milyar dolar olan taahh&uuml;d&uuml;n&uuml; 35 milyar dolara &ccedil;ıkarması, k&ouml;rfez &uuml;lkelerinden gelen olumlu tepkiler, yatırımcı g&ouml;r&uuml;şmelerinde gelen geri bildirimler, kredi derecelendirme kuruluşlarının yaptığı birtakım a&ccedil;ıklamalar, i&ccedil;eride iş d&uuml;nyasının yaptığı değerlendirmeler OVP&rsquo;nin g&ouml;revini ifa ettiğini g&ouml;steriyor.&nbsp;</p> <p>ENFLASYON NE ZAMAN D&Uuml;ŞECEK?&nbsp;</p> <p>Ge&ccedil;iş s&uuml;recindeyiz, politikalarda g&uuml;ncellemeler oldu, yeni bir d&ouml;nem başladı. Enflasyonla m&uuml;cadele bu d&ouml;nemin en temel &ouml;nceliklerinden bir tanesi. Şu an itibarıyla enflasyon bağlamında şunu ifade edebilirim. Ge&ccedil;ici olarak enflasyonda y&uuml;kseliş var. Kurda ciddi hareketlilik oldu, maaş ve &uuml;cretlerde ciddi artışlar oldu. Enerji fiyatları kalemleri etkiliyor. B&uuml;t&ccedil;e a&ccedil;ığını aşağı &ccedil;ekebilmek i&ccedil;in tedbirler aldık, b&uuml;t&uuml;n bunları bir araya getirdiğiniz zaman ge&ccedil;ici bir artış s&ouml;z konusu. G&uuml;ncellenmiş politikalar var. Belirsizliklerin azaldığı yeni bir d&ouml;neme girmiş durumdayız. Bir s&uuml;re sonra ge&ccedil;ici y&uuml;kseliş y&ouml;n&uuml;n&uuml; d&uuml;ş&uuml;şe bırakacaktır. Aylık bazda d&uuml;ş&uuml;şleri daha erken g&ouml;receğiz. Bu sene sonuna doğru, gelecek senenin başında aylık bazdaki gelişmeleri g&ouml;receğiz. Yıllık bazdaki gelişmeleri ise daha &ccedil;ok 2024&rsquo;&uuml;n ortaları gibi g&ouml;rm&uuml;ş olacağız. Temmuz ağustosta baz etkisi oluştu. Bundan sonraki aylarda &ouml;yle bir artış beklemiyoruz.&nbsp;</p> <p>Aylık bazda daha d&uuml;ş&uuml;k temmuz ağustosa g&ouml;re d&uuml;ş&uuml;k bir rakam bekliyoruz. Yıllık bazda etkiyi daha &ccedil;ok 2024&rsquo;&uuml;n ortalarına doğru g&ouml;rm&uuml;ş olacağız. Baz etkisi dediğimiz bu yıl yaşanan artışın gelecek yıla farklı bir etkisi olacak. Gelecek yıl dezenflasyon s&uuml;recinin hızlandığını g&ouml;receğiz. Burada beklentileri kırmak &ccedil;ok &ouml;nemli.</p> <p>YURT DIŞINDAN YATIRIM GELİYOR MU?&nbsp;</p> <p>Belli &ccedil;alışmalar yapıldı. BAE ile &ccedil;ok &ouml;nemli bir anlaşma imzalandı: 51 milyar dolar civarında bir paket. Mehmet Şimşek Bey ile gitmiştik. &Ccedil;ok iyi bir hazırlık yapılmıştı. Sayın Cumhurbaşkanımız gittiğinde son noktayı koymuş oldular. Beklentilerimizin &uuml;zerinde 51 milyar dolarlık paket imzalandı. S&uuml;re&ccedil; başladı, uygulamada Hazine ile g&ouml;r&uuml;şmeleri var BAE otoritelerinin. Yakın gelecekte 8.5 milyar doları deprem ile harcamalarda kullanılmak &uuml;zere tahvil şeklinde, 3 milyar doları Eximbank ihracatı destekleme şeklinde Sağlanacak. Bu yıl bitmeden ger&ccedil;ekleşmesini bekliyoruz. Yıl başından &ouml;nce kaynakların T&uuml;rkiye&rsquo;ye geleceğini d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yorum.&nbsp;</p> <p>&lsquo;22 MİLYAR DOLAR REZERV ARTIŞI GER&Ccedil;EKLEŞTİ&rsquo;&nbsp;</p> <p>Son 3 aya baktığımız zaman cari a&ccedil;ığımız olduğu halde rezervlerin artmaya başladığını g&ouml;r&uuml;yoruz. Ge&ccedil;en hafta itibarıyla 22 milyar dolar rezervlerde net artış oldu. Son 3 ayda 22 milyar dolar rezerv artışı ger&ccedil;ekleşti. Bu &ccedil;ok &ouml;nemli bir rakam diye d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yorum.&nbsp;</p> <p>&Ouml;n&uuml;m&uuml;zdeki d&ouml;nemde daha fazla kaynak girişi olacak. Cari a&ccedil;ığımızı d&uuml;ş&uuml;receğiz. Bunu &ccedil;ok rahat bir şekilde finansa edeceğiz bir taraftan rezervlerimizi artıracağız. &nbsp;</p> <p>CDS&rsquo;ler 400&rsquo;&uuml;n altına gelmiş oldu. Risk algısı azalıyor. Şu anda algı belli bir seviyeye gelmiş durumda. &Ouml;n&uuml;m&uuml;zdeki d&ouml;nemlerde daha da aşağılara doğru gittiğini g&ouml;receğiz.</p> <p>EMEKLİYE ZAM D&Uuml;ZENLEMESİ NE ZAMAN OLACAK, OCAKTAN &Ouml;NCE OLACAK MI?&nbsp;</p> <p>Ciddi adımlar attık. EYT d&uuml;zenlemesinden &uuml;cret artışlarına, asgari &uuml;cret d&uuml;zenlemesine varıncaya kadar. Hakikaten g&uuml;&ccedil;l&uuml; sosyal politika izlediğimizi ifade edebilirim. Bu s&uuml;re&ccedil;te deprem yaşadık. Depreme rağmen EYT&rsquo;de diğer politikalarda T&uuml;rkiye devam etti. &nbsp;</p> <p>Son d&ouml;nemde 2023 yılında enflasyonun &uuml;st&uuml;ne artışlar yaptık. Asgari &uuml;crette, memur maaşlarında, emekli maaşlarında enflasyonun &uuml;zerinde artış yapıldı. Bir d&ouml;nemde enflasyon artışın &uuml;st&uuml;ne &ccedil;ıktıysa telafi edici mekanizmalarımız var. 6 ayda bir enflasyon verdiğimiz artışın &uuml;zerindeyse telafi ediyoruz. &Ouml;n&uuml;m&uuml;zdeki d&ouml;nemde ş&ouml;yle bir tablo var. Yılbaşından itibaren memurlarda seyyanen artış yapılmıştı. Yılbaşında enflasyon farkı olduk&ccedil;a y&uuml;ksek olacak. Bu da memur emeklilerine yansıyacak. Geriye iş&ccedil;i ve Bağkur emeklilerimiz kalıyor. Orada da oransal artışlar, enflasyon farkı olacak. Memurunki biraz daha farklı, bu kesimlere d&ouml;n&uuml;k dengeleyici bir &ccedil;alışmayı s&uuml;rd&uuml;r&uuml;yoruz.&nbsp;</p> <p>EN D&Uuml;Ş&Uuml;K EMEKLİ MAAŞIYLA İLGİLİ A&Ccedil;IKLAMA&nbsp;</p> <p>En d&uuml;ş&uuml;k maaşı alanlarda bu yıl y&uuml;zde 114 artırdık. Asgari emekli &uuml;cretinde nisan ayında en b&uuml;y&uuml;k artışı yaptık. Temmuzda bir şey yapılmadı diye s&ouml;ylem oldu bir algı oluştu. Daha fazla imkanlarımızı zorlayarak b&uuml;t&uuml;n d&uuml;nyadaki sıkıntılara rağmen b&uuml;t&uuml;n imkanlarımızı zorlayarak emeklilerimize elimizden gelen en iyi desteği vermeye &ccedil;alışacağız. İnşallah yıl sonuna kadar &ccedil;alışmayı tamamlayarak emeklimizin yanında olmaya devam edeceğiz. D&uuml;ş&uuml;k alanları destekleyici bir yaklaşımımız olacak.&nbsp;</p> <p>KIDEM TAZMİNATI HAKKINDA&nbsp;</p> <p>Şu anda bir &ccedil;alışmamız yok. Bizim bir politikamız var hep s&ouml;yl&uuml;yoruz. Bu konularda geniş &ccedil;alışan kesimleri ilgilendiren konularda prensibimiz var. Sendikalarla uzlaşmadan bu konularda hi&ccedil;bir zaman adım atmadık atmayacağız. Bu anlamda herkes emin olsun.&quot;</p> <p>HABER7</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.