28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
SİYASET

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN ;EN DÜŞÜK EMEKLİ AYLIĞI 7500 OLACAK

Başkan Erdoğan'dan canlı yayında açıkladı: En düşük emekli maaşı 7500 TL oldu!

22.03.2023 22:48 3382 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN ;EN DÜŞÜK EMEKLİ AYLIĞI 7500  OLACAK
<h2><span style="font-size:16px">Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, NTV-Star TV ortak yayınında Seda &Ouml;ğretir, Ahmed Arpat, Nazlı &Ccedil;elik ve Burhanettin Duran&#39;ın sorularını yanıtlıyor.</span></h2> <p><span style="font-size:16px">T&uuml;rkiye Genel Se&ccedil;imler i&ccedil;in 14 Mayıs 2023 Pazar g&uuml;n&uuml; sandık başına gidiyor. Başkan Recep Tayyip Erdoğan katıldığı canlı yayında g&uuml;ndeme dair kritik a&ccedil;ıklamalarda bulunuyor.</span></p> <p><span style="font-size:16px">İşte Başkan Erdoğan&#39;ın a&ccedil;ıklamalarından &ouml;ne &ccedil;ıkan başlıklar:</span></p> <p><span style="font-size:16px">Bu gece sahura kalkacağız. Ramazanın o manevi havasını inşallah teneff&uuml;s etmeye başlayacağız. T&uuml;m İslam alemi i&ccedil;in bu manevi huzurun, &ouml;zellikle depremde ebediyete uğurladığımız şehitlerimize inşallah rahmete vesile olsun. Yaralılarımızın şifa bulmasına vesile olsun diyorum</span></p> <p><span style="font-size:16px">DEPREM FELAKETİNDE 45. G&Uuml;N</span></p> <p><span style="font-size:16px">Enkazların s&uuml;ratle kaldırılması, bununla birlikte bir taraftan &ccedil;adırkentler, konteyner kentler, prefabrikler, şimdi de yarın temel atmaya başlıyoruz. Kalıcı konutların da s&uuml;ratle s&ouml;z verdiğimiz gibi inşallah bir yıl i&ccedil;erisinde bitirmeye rabbim bizi muvaffak etsin diyorum.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Bu &ouml;l&ccedil;&uuml;de b&uuml;y&uuml;k bir yıkımın karşısında T&uuml;rkiye&#39;den daha hızlı refleks g&ouml;sterecek, harekete ge&ccedil;ecek başka bir &uuml;lke yok. Biz &ccedil;&uuml;nk&uuml; ge&ccedil;mişte de bunun imtihanlarını başarıyla verdik.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Depremin ilk dakikalarından itibaren &ccedil;ok hızlı bir şekilde durum tespiti yaptık. T&uuml;rkiye&#39;nin d&ouml;rt bir yanından ekipleri, ara&ccedil; gere&ccedil;leri b&ouml;lgeye sevk ettik. Kabinemizin t&uuml;m &uuml;yelerini deprem b&ouml;lgesine g&ouml;ndererek her birini bir ilin koordinat&ouml;r&uuml; olarak g&ouml;revlendirdik. Sağ olsun bakan arkadaşlarım o g&uuml;ndem bug&uuml;ne b&ouml;lgeden hi&ccedil; ayrılmadan g&ouml;revlerini yaptılar.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Asker, polis, jandarma, sağlık&ccedil;ı, madenci, itfaiyeci aklınıza kim gelirse b&ouml;lgeye g&ouml;nderdik. Binlerce iş makinesini, u&ccedil;ağından helikopterine, gemisinden İHA&#39;sına kadar t&uuml;m imkanlarımızı depremzedeler i&ccedil;in harekete ge&ccedil;irdik. Depremin ardından ilk birka&ccedil; saatte &ccedil;alışmaların d&uuml;zene girmesiyle arama kurtarma, ardından en az kaldırma &ccedil;alışmalarını profesyonelce yerine getirmeye başladık.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Tabii ki o g&uuml;nlerde bir de ağır kış şartları var. Bu şartlara rağmen arama kurtarma ekiplerinin başarılı &ccedil;alışmalarını g&ouml;rd&uuml;k. Deprem felaketinin ardından ne kadar b&uuml;y&uuml;k bir millet olduğumuzu bir kez daha idrak ettik. Milletimiz asrın felaketini asrın dayanışmasını g&ouml;sterdi.</span></p> <p><span style="font-size:16px">DEPREM SORUŞTURMALARINDA SON DURUM</span></p> <p><span style="font-size:16px">Depremde yıkılan binalarda sorumlulukları bulunanlarla ilgili y&uuml;r&uuml;t&uuml;len soruşturmalarda 1364 ş&uuml;pheli hakkında işlem başlatıldı, 302 ş&uuml;pheli tutuklandı, 466 ş&uuml;pheli adli kontrol altına alındı, 312 ş&uuml;pheli hakkında da yakalama kararı &ccedil;ıkarıldı. Ş&uuml;phelilerden d&ouml;rd&uuml;n&uuml;n yurt dışında olduğu, bunun yanında 64&#39;&uuml;n&uuml;n de &ouml;ld&uuml;ğ&uuml; tespit edildi. Tutuklananlardan 106&#39;sı m&uuml;teahhit, 163 kişi yapı sorumlusu, 15 kişi yapı sahibi, 18 ş&uuml;pheli de binada değişiklik yapan kişi.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Adli kontrol altındaki ş&uuml;phelilerden 85&#39;i m&uuml;teahhit, 294&#39;&uuml; yapı sorumlusu, 56&#39;sı yapı sahibi, 31&#39;i de binada değişiklik yapan kişiler. S&uuml;recin her aşamasının yakın takip&ccedil;isi olacağız. Sorumluluklarını yerine getirmeyen adalet &ouml;n&uuml;nde hesap verecek, ka&ccedil;ışı yok.</span></p> <p><span style="font-size:16px">DEPREM SONRASI YENİDEN İNŞA S&Uuml;RECİ</span></p> <p><span style="font-size:16px">Toplam 40 bin 104 afet konutunun ihalesi yapıldı.6 bin 223 k&ouml;y evinin yapım s&uuml;reci başladı. Toplamda 650 bin konut inşa edeceğiz.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Şehirlerimizi inşa ve ihya d&ouml;nemi resmen başlamış durumda. Van&#39;da, Bing&ouml;l&#39;de İzmir&#39;de bu işi yaşadık Bu adımları ilk defa atmıyoruz, Van&#39;da bunu ispat ettik. Dikey mimariye girmiyoruz ve zemin kontrolleri yapıldı. Fay hatlarından uzak b&ouml;lgeler se&ccedil;ilecek.&nbsp;</span></p> <p><span style="font-size:16px">İSTANBUL DEPREME NE KADAR HAZIR?</span></p> <p><span style="font-size:16px">İstanbul&#39;u iyi tanıyorum. Aşırı derecede iddialı olmak yanlış olur. Depremin tehdit etmeyeceği hi&ccedil;bir şehir olamaz. Felaket tellallığı yapmayı da doğru bulmuyorum. İstanbul&#39;un belediye başkanıyken kente girişi vizeye tabi tutma tezim vardı. İstanbul&#39;a girmenin bir bedelinin olması lazım.</span></p> <p><br /> <span style="font-size:16px">Belediye başkanlığımda n&uuml;fus 8 milyon, 15 milyonu ge&ccedil;ti. Planlam noktasında İstanbul maalesef zannedildiği gibi planlamadı, Planlar uygulamaya konulmadı.</span></p> <p><span style="font-size:16px">&Ccedil;&uuml;nk&uuml; kimse bu planlara uymuyor. Bizim bir iddiamız vardı, kentsel d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m projeleri dedik, bunları da b&uuml;y&uuml;k &ouml;l&ccedil;&uuml;de haytata ge&ccedil;irdik. Fakat muhalefet bunun karşılığında sağda solda bunu rantsal d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m olarak tanımlamaya başladı. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; işlerine gelmiyor, rant toplama işi maalesef muhalefete ait. Bu işi onlar iyi beceriyorlar. İstanbul&#39;un meşhur yerlerinden biri vardır, Fikirtepe. Fikirtepe iki il&ccedil;eye hitap eder, Kadık&ouml;y ve &Uuml;sk&uuml;dar. Fikirtepe&#39;de kentsel d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m i&ccedil;in adeta yırtındık ve buradaki d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m&uuml; yeni yeni hayata ge&ccedil;irdik. O kadar sıkıntı yaşadık.</span></p> <p><span style="font-size:16px">İnşallah CHP ve ortakları bu depremlerden ders &ccedil;ıkarmış olurlar da kentsel d&ouml;n&uuml;ş&uuml;m projelerinin karşısında durmaktan vazge&ccedil;erler.</span></p> <p><span style="font-size:16px">&Uuml;NİVERSİTEDE Y&Uuml;Z Y&Uuml;ZE EĞİTİM</span></p> <p><span style="font-size:16px">Bu konuyla ilgili Y&Ouml;K&#39;e gerekli talimatları verdik. Şu anda diyoruz ki online sistemle biraz devam edelim. Şu anda yurtlarımız bizim &ccedil;ok işimizi g&ouml;r&uuml;yor. Bir defa yurt binası g&uuml;ven veriyor. Şartlar yeniden s&uuml;ratle elverişli olursa hibrit eğitim se&ccedil;eneği tabii ki değerlendirilecektir. Bunun i&ccedil;in &ouml;ncelikle depremzede vatandaşlarımızın g&uuml;venle ve huzurla barınabilecekleri kapasitenin oluşturulması gerekiyor. Gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Y&Ouml;K başkanımızla irtibat halindeyiz. Gereken adımların atılmasını da sağlayacağız. Y&uuml;z y&uuml;ze eğitimle online eğitim tabii ki mukayese edilemez.</span></p> <p><span style="font-size:16px">14 MAYIS SE&Ccedil;İMİNE 53 G&Uuml;N KALDI</span></p> <p><span style="font-size:16px">Alışılmış bir se&ccedil;im kampanyası d&uuml;ş&uuml;nm&uuml;yoruz. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; ortada bir h&uuml;z&uuml;n var. Bu h&uuml;zn&uuml;n olduğu bir d&ouml;nemde m&uuml;ziksiz bir kampanya s&uuml;reci yaşayacağız. Şehirlerimizin tamamında her bir vatandaşımızın tek tek kapısını &ccedil;alacak, neler yaptık, neler yapacağız tek tek bunu anlatacağız. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; bizim bagajımız elhamd&uuml;lillah dolu.</span></p> <p><span style="font-size:16px">T&uuml;rkiye Y&uuml;zyılı vizyonumuza vatandaşlarımızı ortak edecek, her biri insanımıza ihtiyacımız olduğunu anlatacağız. Milletim 20 yılda samimiyetimizi g&ouml;rd&uuml;, bize inandı. Samimiyet &uuml;zerine g&uuml;ven &uuml;zerine inşa edilen her birliktelik ebedidir. Bizim bu 20 yılda &uuml;rettiklerimiz, yaptıklarımız, eğitimde sağlıkta, adalette, emniyette, ulaşımda, tarımda, dış politikada neler yaptık, neler yapacağız, istiyoruz ki bunları vatandaşlarıma anlatalım. Biz hayali konuşmuyoruz, ger&ccedil;ekleştirdiklerimizi konuşuyoruz.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Biz g&ouml;reve geldiğimizde 6100 kilometre yol vardı, 29 bin kilometreye &ccedil;ıkardık. B&uuml;t&uuml;n bunların yanında g&ouml;reve geldiğimizde 26 havalimanı vardı, şimdi 58. Biz batıda varsa doğuda da o olacak dedik. 78 &uuml;niversitemiz varken şimdi 208 &uuml;niversitemiz var. Iğdır&#39;da da Ağrı&#39;da da Muş&#39;ta da artık &uuml;niversitemiz var.</span></p> <p><span style="font-size:16px">İlkokullarda &ccedil;ocuklar kitap bulamıyordu kitap. Bug&uuml;nleri yaşadık. Bug&uuml;nler kimin g&uuml;nleriydi, CHP&#39;nin g&uuml;nleriydi, onlar bize bunları yaşattı. Ama şimdi biz okullar a&ccedil;ılırken sıraların &uuml;zerine bu kitapları koyuyoruz.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Gelelim hastanelere. Sağlıkta Sayın Kılı&ccedil;daroğlu&#39;nun, Bay Bay Kemal&#39;in SKK Genel M&uuml;d&uuml;r&uuml; olduğu d&ouml;nemleri biliyoruz. Rahmetli Savaş Ay bir program yapmıştı. Programda beyefendiyi gayet iyi anlatıyordu. Okmeydanı SSK&#39;da afedersiniz &ouml;l&uuml;p de rehine olanları anlatıyordu. Bunları yaşadık. Şimdi orası Prof. Dr. Cemil Taş&ccedil;ı Şehir Hastanesi oldu, biz yaptık. Nerede nereye. Şimdi biz şehir hastanelerinden bahsediyoruz, &ccedil;ıkıyor Bay Bay Kemal biz şehir hastanesi yapmayacağız. Şu şehir hastaneleri olmasaydı, biz Covid&#39;le falan ne yapardık. Covid&#39;i falan başarılı şekilde atlattıysak şehir hastaneleri sayesinde atlattık.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Şehir hastanelerini b&uuml;y&uuml;kşehirlerin tamamına yapacağız.</span></p> <p><span style="font-size:16px">KARADENİZ&#39;DE TAHIL KORİDORU</span></p> <p><span style="font-size:16px">Ulaşımda, tarımda, diplomaside aynı başarı devam ediyor. Diplomaside başarının en b&uuml;y&uuml;k &ouml;rneği de Rusya-Ukrayna, diğerlerine gitmeye gerek yok. Arabulucu olarak parmakla g&ouml;sterilen tek &uuml;lke T&uuml;rkiye. Tahıl kordioru olayında T&uuml;rkiye&#39;nin başarısı d&uuml;nyada herkesin dilinde.</span></p> <p><span style="font-size:16px">İki &uuml;&ccedil; g&uuml;n i&ccedil;erisinde Sayın Putin&#39;le tekrar bir telefon g&ouml;r&uuml;şmemiz olacak. Adımlarımız bu alanda da atacağız. Aynı şekilde g&uuml;brede de ihtiya&ccedil; var. Bunları da d&uuml;nya piyasalarına, az gelişmiş &uuml;lkelere g&ouml;ndererek onları rahatlatmanın gayreti i&ccedil;erisinde olacağız.</span></p> <p><span style="font-size:16px">B&uuml;t&uuml;n bunların hepsi T&uuml;rkiye&#39;nin nereden nereye geldiğini g&ouml;stermesi bakımından &ccedil;ok &ouml;nemli. T&uuml;rkiye&#39;ye yaşattığımız her biri sessiz devrim niteliğindeki yapısal reformları dile getirsem g&uuml;nler s&uuml;rer. &Ouml;zetlenmeyecek, anlatmakla bitmeyecek işler yaptık. Olmaz denilenleri başardık. Hep diyorum ya, nereden nereye. İşte o iki kelime arası &ouml;yle uzun ki anlata anlata bitiremeyiz. Kimine Ayasofya derim, nereden nereye geldiğimizi anlar. Ama Ayasofya dediğim zaman bunu anlamayanlar var. Kimine Karabağ derim, bunu anlayan olur ama hala anlamakta zorlananlar olur. İşte biz Ayasofya, Karabağ dediğimiz zaman anlayanlarla beraber yol y&uuml;r&uuml;yoruz.</span></p> <p><span style="font-size:16px">6&#39;LI MASANIN 7 YARDIMCI FORM&Uuml;L&Uuml;</span></p> <p><span style="font-size:16px">B&ouml;yle bir devlet y&ouml;netimi olabilir mi? HDP zaten masanın yedinci ortağı idi. &#39;Gizli ortak var&#39; demiştik. Şimdi masanın altından &uuml;st&uuml;ne &ccedil;ıktı. &nbsp;HDP eşittir PKK&#39;dır, HDP eşittir YPG/PYD&#39;dir. Bu denklemde CHP&#39;nin yeri nerede kalıyor, bunu benim milletim d&uuml;ş&uuml;ns&uuml;n.</span></p> <p><span style="font-size:16px">Kandil&#39;deki ter&ouml;rist elebaşıları altılı masanın kendileri i&ccedil;in umut oluşturduğunu s&ouml;yl&uuml;yorlar, bay bay Kemal&#39;i Kandil&#39;e umut veren aday olarak g&ouml;r&uuml;yorlar.&quot;</span></p> <p><span style="font-size:16px">Bu masada her şey var, herkes birbirine &ccedil;alım atıyor.</span></p> <p><span style="font-size:16px">CUMHUR İTTİFAKI GENİŞLEYECEK Mİ?</span></p> <p><span style="font-size:16px">Cumhur İttifakı&#39;nın 14 Mayıs se&ccedil;iminden de zaferle &ccedil;ıkacağından hi&ccedil;bir kuşkumuz yok. Yerli ve milli siyaset yapan, milletin değerleriyle barışık siyasi partilere kapımız a&ccedil;ık. Cumhur İttifakı&#39;na katılımlar olursa olumlu karşılarız. Yedili masa gibi koltuk pazarlığı &uuml;zerinden değil, ilkeler &uuml;zerinden y&uuml;r&uuml;yoruz.</span></p> <p><span style="font-size:16px">H&Uuml;DA PAR&#39;ın desteğini &ouml;nemli ve kıymetli buluyorum.</span></p> <p><span style="font-size:16px">BAKANLAR VEKİL ADAYI OLACAK MI?</span></p> <p><span style="font-size:16px">Yenilenmeye ve gen&ccedil;leşmeye en a&ccedil;ık partiyiz. Arkadaşlarımın hemen hemen her birisini şu anda belli illere adaylar olarak g&ouml;revlendirdik. Kabindeki 17 isim milletvekili adayı olacak. Yardımcım Fuat Oktay Ankara&#39;dan aday olacak. &nbsp;17 kabine &uuml;yemin hemen hemen her birine değişik illerde g&ouml;revler vereceğiz, onları b&uuml;y&uuml;kşehirlerden aday yapmayı belirledik</span></p> <p><span style="font-size:16px">DEPREM B&Ouml;LGESİNDE SE&Ccedil;İM G&Uuml;VENLİĞİ</span></p> <p><span style="font-size:16px">Vatandaşlarımız haklarını koruyor ve kayıt oluyorlar.</span></p> <p><span style="font-size:16px">GIDA VE ET FİYATLARINDA D&Uuml;ZENLEME</span></p> <p><span style="font-size:16px">Artışlar spek&uuml;latif, kesinlikle &ouml;n&uuml;ne ge&ccedil;eceğiz.</span></p> <p><span style="font-size:16px">MEHMET ŞİMŞEK&#39;LE G&Ouml;R&Uuml;ŞME</span></p> <p><span style="font-size:16px">Yurtdışında bazı taahh&uuml;tleri var, yine g&ouml;r&uuml;şme olabilir.</span></p> <p><span style="font-size:16px">EN D&Uuml;Ş&Uuml;K EMEKLİ MAAŞI ARTACAK MI?</span></p> <p><span style="font-size:16px">&Ccedil;alışmamızı yaptık, burada a&ccedil;ıklayacağım. G&uuml;zel bir m&uuml;jde vereyim. En d&uuml;ş&uuml;k emekli maaşı 7 bin 500 olacak.&nbsp;</span></p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.