CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN ;EN DÜŞÜK EMEKLİ AYLIĞI 7500 OLACAK
Başkan Erdoğan'dan canlı yayında açıkladı: En düşük emekli maaşı 7500 TL oldu!
Yazı boyutu
<h2><span style="font-size:16px">Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, NTV-Star TV ortak yayınında Seda Öğretir, Ahmed Arpat, Nazlı Çelik ve Burhanettin Duran'ın sorularını yanıtlıyor.</span></h2>
<p><span style="font-size:16px">Türkiye Genel Seçimler için 14 Mayıs 2023 Pazar günü sandık başına gidiyor. Başkan Recep Tayyip Erdoğan katıldığı canlı yayında gündeme dair kritik açıklamalarda bulunuyor.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">İşte Başkan Erdoğan'ın açıklamalarından öne çıkan başlıklar:</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Bu gece sahura kalkacağız. Ramazanın o manevi havasını inşallah teneffüs etmeye başlayacağız. Tüm İslam alemi için bu manevi huzurun, özellikle depremde ebediyete uğurladığımız şehitlerimize inşallah rahmete vesile olsun. Yaralılarımızın şifa bulmasına vesile olsun diyorum</span></p>
<p><span style="font-size:16px">DEPREM FELAKETİNDE 45. GÜN</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Enkazların süratle kaldırılması, bununla birlikte bir taraftan çadırkentler, konteyner kentler, prefabrikler, şimdi de yarın temel atmaya başlıyoruz. Kalıcı konutların da süratle söz verdiğimiz gibi inşallah bir yıl içerisinde bitirmeye rabbim bizi muvaffak etsin diyorum.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Bu ölçüde büyük bir yıkımın karşısında Türkiye'den daha hızlı refleks gösterecek, harekete geçecek başka bir ülke yok. Biz çünkü geçmişte de bunun imtihanlarını başarıyla verdik.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Depremin ilk dakikalarından itibaren çok hızlı bir şekilde durum tespiti yaptık. Türkiye'nin dört bir yanından ekipleri, araç gereçleri bölgeye sevk ettik. Kabinemizin tüm üyelerini deprem bölgesine göndererek her birini bir ilin koordinatörü olarak görevlendirdik. Sağ olsun bakan arkadaşlarım o gündem bugüne bölgeden hiç ayrılmadan görevlerini yaptılar.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Asker, polis, jandarma, sağlıkçı, madenci, itfaiyeci aklınıza kim gelirse bölgeye gönderdik. Binlerce iş makinesini, uçağından helikopterine, gemisinden İHA'sına kadar tüm imkanlarımızı depremzedeler için harekete geçirdik. Depremin ardından ilk birkaç saatte çalışmaların düzene girmesiyle arama kurtarma, ardından en az kaldırma çalışmalarını profesyonelce yerine getirmeye başladık.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Tabii ki o günlerde bir de ağır kış şartları var. Bu şartlara rağmen arama kurtarma ekiplerinin başarılı çalışmalarını gördük. Deprem felaketinin ardından ne kadar büyük bir millet olduğumuzu bir kez daha idrak ettik. Milletimiz asrın felaketini asrın dayanışmasını gösterdi.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">DEPREM SORUŞTURMALARINDA SON DURUM</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Depremde yıkılan binalarda sorumlulukları bulunanlarla ilgili yürütülen soruşturmalarda 1364 şüpheli hakkında işlem başlatıldı, 302 şüpheli tutuklandı, 466 şüpheli adli kontrol altına alındı, 312 şüpheli hakkında da yakalama kararı çıkarıldı. Şüphelilerden dördünün yurt dışında olduğu, bunun yanında 64'ünün de öldüğü tespit edildi. Tutuklananlardan 106'sı müteahhit, 163 kişi yapı sorumlusu, 15 kişi yapı sahibi, 18 şüpheli de binada değişiklik yapan kişi.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Adli kontrol altındaki şüphelilerden 85'i müteahhit, 294'ü yapı sorumlusu, 56'sı yapı sahibi, 31'i de binada değişiklik yapan kişiler. Sürecin her aşamasının yakın takipçisi olacağız. Sorumluluklarını yerine getirmeyen adalet önünde hesap verecek, kaçışı yok.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">DEPREM SONRASI YENİDEN İNŞA SÜRECİ</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Toplam 40 bin 104 afet konutunun ihalesi yapıldı.6 bin 223 köy evinin yapım süreci başladı. Toplamda 650 bin konut inşa edeceğiz.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Şehirlerimizi inşa ve ihya dönemi resmen başlamış durumda. Van'da, Bingöl'de İzmir'de bu işi yaşadık Bu adımları ilk defa atmıyoruz, Van'da bunu ispat ettik. Dikey mimariye girmiyoruz ve zemin kontrolleri yapıldı. Fay hatlarından uzak bölgeler seçilecek. </span></p>
<p><span style="font-size:16px">İSTANBUL DEPREME NE KADAR HAZIR?</span></p>
<p><span style="font-size:16px">İstanbul'u iyi tanıyorum. Aşırı derecede iddialı olmak yanlış olur. Depremin tehdit etmeyeceği hiçbir şehir olamaz. Felaket tellallığı yapmayı da doğru bulmuyorum. İstanbul'un belediye başkanıyken kente girişi vizeye tabi tutma tezim vardı. İstanbul'a girmenin bir bedelinin olması lazım.</span></p>
<p><br />
<span style="font-size:16px">Belediye başkanlığımda nüfus 8 milyon, 15 milyonu geçti. Planlam noktasında İstanbul maalesef zannedildiği gibi planlamadı, Planlar uygulamaya konulmadı.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Çünkü kimse bu planlara uymuyor. Bizim bir iddiamız vardı, kentsel dönüşüm projeleri dedik, bunları da büyük ölçüde haytata geçirdik. Fakat muhalefet bunun karşılığında sağda solda bunu rantsal dönüşüm olarak tanımlamaya başladı. Çünkü işlerine gelmiyor, rant toplama işi maalesef muhalefete ait. Bu işi onlar iyi beceriyorlar. İstanbul'un meşhur yerlerinden biri vardır, Fikirtepe. Fikirtepe iki ilçeye hitap eder, Kadıköy ve Üsküdar. Fikirtepe'de kentsel dönüşüm için adeta yırtındık ve buradaki dönüşümü yeni yeni hayata geçirdik. O kadar sıkıntı yaşadık.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">İnşallah CHP ve ortakları bu depremlerden ders çıkarmış olurlar da kentsel dönüşüm projelerinin karşısında durmaktan vazgeçerler.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">ÜNİVERSİTEDE YÜZ YÜZE EĞİTİM</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Bu konuyla ilgili YÖK'e gerekli talimatları verdik. Şu anda diyoruz ki online sistemle biraz devam edelim. Şu anda yurtlarımız bizim çok işimizi görüyor. Bir defa yurt binası güven veriyor. Şartlar yeniden süratle elverişli olursa hibrit eğitim seçeneği tabii ki değerlendirilecektir. Bunun için öncelikle depremzede vatandaşlarımızın güvenle ve huzurla barınabilecekleri kapasitenin oluşturulması gerekiyor. Gelişmeleri yakından takip ediyoruz. YÖK başkanımızla irtibat halindeyiz. Gereken adımların atılmasını da sağlayacağız. Yüz yüze eğitimle online eğitim tabii ki mukayese edilemez.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">14 MAYIS SEÇİMİNE 53 GÜN KALDI</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Alışılmış bir seçim kampanyası düşünmüyoruz. Çünkü ortada bir hüzün var. Bu hüznün olduğu bir dönemde müziksiz bir kampanya süreci yaşayacağız. Şehirlerimizin tamamında her bir vatandaşımızın tek tek kapısını çalacak, neler yaptık, neler yapacağız tek tek bunu anlatacağız. Çünkü bizim bagajımız elhamdülillah dolu.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Türkiye Yüzyılı vizyonumuza vatandaşlarımızı ortak edecek, her biri insanımıza ihtiyacımız olduğunu anlatacağız. Milletim 20 yılda samimiyetimizi gördü, bize inandı. Samimiyet üzerine güven üzerine inşa edilen her birliktelik ebedidir. Bizim bu 20 yılda ürettiklerimiz, yaptıklarımız, eğitimde sağlıkta, adalette, emniyette, ulaşımda, tarımda, dış politikada neler yaptık, neler yapacağız, istiyoruz ki bunları vatandaşlarıma anlatalım. Biz hayali konuşmuyoruz, gerçekleştirdiklerimizi konuşuyoruz.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Biz göreve geldiğimizde 6100 kilometre yol vardı, 29 bin kilometreye çıkardık. Bütün bunların yanında göreve geldiğimizde 26 havalimanı vardı, şimdi 58. Biz batıda varsa doğuda da o olacak dedik. 78 üniversitemiz varken şimdi 208 üniversitemiz var. Iğdır'da da Ağrı'da da Muş'ta da artık üniversitemiz var.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">İlkokullarda çocuklar kitap bulamıyordu kitap. Bugünleri yaşadık. Bugünler kimin günleriydi, CHP'nin günleriydi, onlar bize bunları yaşattı. Ama şimdi biz okullar açılırken sıraların üzerine bu kitapları koyuyoruz.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Gelelim hastanelere. Sağlıkta Sayın Kılıçdaroğlu'nun, Bay Bay Kemal'in SKK Genel Müdürü olduğu dönemleri biliyoruz. Rahmetli Savaş Ay bir program yapmıştı. Programda beyefendiyi gayet iyi anlatıyordu. Okmeydanı SSK'da afedersiniz ölüp de rehine olanları anlatıyordu. Bunları yaşadık. Şimdi orası Prof. Dr. Cemil Taşçı Şehir Hastanesi oldu, biz yaptık. Nerede nereye. Şimdi biz şehir hastanelerinden bahsediyoruz, çıkıyor Bay Bay Kemal biz şehir hastanesi yapmayacağız. Şu şehir hastaneleri olmasaydı, biz Covid'le falan ne yapardık. Covid'i falan başarılı şekilde atlattıysak şehir hastaneleri sayesinde atlattık.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Şehir hastanelerini büyükşehirlerin tamamına yapacağız.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">KARADENİZ'DE TAHIL KORİDORU</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Ulaşımda, tarımda, diplomaside aynı başarı devam ediyor. Diplomaside başarının en büyük örneği de Rusya-Ukrayna, diğerlerine gitmeye gerek yok. Arabulucu olarak parmakla gösterilen tek ülke Türkiye. Tahıl kordioru olayında Türkiye'nin başarısı dünyada herkesin dilinde.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">İki üç gün içerisinde Sayın Putin'le tekrar bir telefon görüşmemiz olacak. Adımlarımız bu alanda da atacağız. Aynı şekilde gübrede de ihtiyaç var. Bunları da dünya piyasalarına, az gelişmiş ülkelere göndererek onları rahatlatmanın gayreti içerisinde olacağız.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Bütün bunların hepsi Türkiye'nin nereden nereye geldiğini göstermesi bakımından çok önemli. Türkiye'ye yaşattığımız her biri sessiz devrim niteliğindeki yapısal reformları dile getirsem günler sürer. Özetlenmeyecek, anlatmakla bitmeyecek işler yaptık. Olmaz denilenleri başardık. Hep diyorum ya, nereden nereye. İşte o iki kelime arası öyle uzun ki anlata anlata bitiremeyiz. Kimine Ayasofya derim, nereden nereye geldiğimizi anlar. Ama Ayasofya dediğim zaman bunu anlamayanlar var. Kimine Karabağ derim, bunu anlayan olur ama hala anlamakta zorlananlar olur. İşte biz Ayasofya, Karabağ dediğimiz zaman anlayanlarla beraber yol yürüyoruz.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">6'LI MASANIN 7 YARDIMCI FORMÜLÜ</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Böyle bir devlet yönetimi olabilir mi? HDP zaten masanın yedinci ortağı idi. 'Gizli ortak var' demiştik. Şimdi masanın altından üstüne çıktı. HDP eşittir PKK'dır, HDP eşittir YPG/PYD'dir. Bu denklemde CHP'nin yeri nerede kalıyor, bunu benim milletim düşünsün.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Kandil'deki terörist elebaşıları altılı masanın kendileri için umut oluşturduğunu söylüyorlar, bay bay Kemal'i Kandil'e umut veren aday olarak görüyorlar."</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Bu masada her şey var, herkes birbirine çalım atıyor.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">CUMHUR İTTİFAKI GENİŞLEYECEK Mİ?</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Cumhur İttifakı'nın 14 Mayıs seçiminden de zaferle çıkacağından hiçbir kuşkumuz yok. Yerli ve milli siyaset yapan, milletin değerleriyle barışık siyasi partilere kapımız açık. Cumhur İttifakı'na katılımlar olursa olumlu karşılarız. Yedili masa gibi koltuk pazarlığı üzerinden değil, ilkeler üzerinden yürüyoruz.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">HÜDA PAR'ın desteğini önemli ve kıymetli buluyorum.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">BAKANLAR VEKİL ADAYI OLACAK MI?</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Yenilenmeye ve gençleşmeye en açık partiyiz. Arkadaşlarımın hemen hemen her birisini şu anda belli illere adaylar olarak görevlendirdik. Kabindeki 17 isim milletvekili adayı olacak. Yardımcım Fuat Oktay Ankara'dan aday olacak. 17 kabine üyemin hemen hemen her birine değişik illerde görevler vereceğiz, onları büyükşehirlerden aday yapmayı belirledik</span></p>
<p><span style="font-size:16px">DEPREM BÖLGESİNDE SEÇİM GÜVENLİĞİ</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Vatandaşlarımız haklarını koruyor ve kayıt oluyorlar.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">GIDA VE ET FİYATLARINDA DÜZENLEME</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Artışlar spekülatif, kesinlikle önüne geçeceğiz.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">MEHMET ŞİMŞEK'LE GÖRÜŞME</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Yurtdışında bazı taahhütleri var, yine görüşme olabilir.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞI ARTACAK MI?</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Çalışmamızı yaptık, burada açıklayacağım. Güzel bir müjde vereyim. En düşük emekli maaşı 7 bin 500 olacak. </span></p>