26 Haziran 2026, Cuma 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
Ekonomi

Chery otomobillerinin Türkiye'de üretimi hedefleniyor

Çinli Chery marka elektrikli otomobillere ve tedarik sanayiine yönelik Samsun'da 1 milyar dolarlık yatırımla üretim kampüsü kurulacak.

27.03.2025 10:02 955 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Chery otomobillerinin Türkiye'de üretimi hedefleniyor
<h6>Ankara</h6> <p>Samsun&#39;da 1 milyar dolarlık&nbsp;<strong>Chery</strong>&nbsp;marka yeni nesil elektrikli ara&ccedil;lar ve par&ccedil;alarının &uuml;retimini ger&ccedil;ekleştirecek fabrikalar kurulacak, yatırımlar mobilite teknolojilerine y&ouml;nelik&nbsp;<strong>AR-GE merkezi&nbsp;</strong>ile desteklenecek.</p> <p>&quot;2030 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi ile B&uuml;y&uuml;k &Ouml;l&ccedil;ekli Sanayi Yatırımları Tanıtım Programı&quot;, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan&#39;ın katılımıyla Cumhurbaşkanlığı K&uuml;lliyesi&#39;nde ger&ccedil;ekleştirildi.</p> <p>Burada Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır&#39;ın konuşmalarının ardından, HIT-30 Programı kapsamında desteklenecek yatırımlara ilişkin firmalara teşekk&uuml;r belgeleri verildi.</p> <p>Bu kapsamda Chery marka otomobillere y&ouml;nelik T&uuml;rkiye&#39;de kurulacak &uuml;retim kamp&uuml;s&uuml;n&uuml;n detayları belli oldu.</p> <p>Chery paydaşları, Samsun&#39;da yıllık 200 bin kapasiteli, yeni nesil elektrikli ara&ccedil;lar ve par&ccedil;alarının &uuml;retimini ger&ccedil;ekleştirecek tesislerle mobilite teknolojilerine y&ouml;nelik AR-GE merkezi kuracak. Toplam 1 milyar dolar olması hedeflenen yatırımlarla 5 binden fazla kişiye istihdam sağlanacak.</p> <h3>BYD&#39;de de yatırım a&ccedil;ıklamıştı</h3> <p>Ge&ccedil;en yıl d&uuml;nyanın en b&uuml;y&uuml;k elektrikli ara&ccedil; &uuml;reticisi &Ccedil;inli BYD firması ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasında, T&uuml;rkiye&#39;de yatırıma y&ouml;nelik yaklaşık 1 milyar dolarlık anlaşma imzalanmıştı.</p> <p>Bu yatırımla yıllık 150 bin ara&ccedil; kapasiteli elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobil &uuml;retim tesisi ile s&uuml;rd&uuml;r&uuml;lebilir mobilite teknolojilerine y&ouml;nelik AR-GE merkezi kurması &ouml;ng&ouml;r&uuml;l&uuml;yor. 2026 yılında &uuml;retime başlaması hedeflenen tesiste, 5 bin kişiye kadar doğrudan istihdam sağlanması planlanıyor.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.