28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
GÜNDEM

Canan Karatay, ‘Kovid aşısı oldunuz mu?’ sorusuna cevap verdi

Canan Karatay, Kovid aşısı ve veganlık ile ilgili düşüncelerini aktardı.

19.07.2022 08:09 3141 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Canan Karatay, ‘Kovid aşısı oldunuz mu?’ sorusuna cevap verdi
<p>Prof. Dr. Canan Karatay, Kovid aşısı olmadığını a&ccedil;ıkladı. Karatay, Posta Gazetesi&rsquo;ne verdiği deme&ccedil;te &nbsp;Kovid aşısı ve veganlık ile ilgili d&uuml;ş&uuml;ncelerini aktardı.</p> <p>Covid aşısı oldunuz mu?<br /> Hayır olmadım. Aşı aşı değil ki, bir sıvı. Bunu 2016&rsquo;da grip aşısı i&ccedil;in de s&ouml;yledim. Grip vir&uuml;s&uuml;n&uuml;n aşısı olmaz. İlacı olmaz &ccedil;&uuml;nk&uuml; hayatta kalma kabiliyetleri dakikada bir mutasyona uğramak &uuml;zerine. Bug&uuml;n &uuml;rettiğiniz aşı d&uuml;nk&uuml; vir&uuml;se etki etmez.</p> <p>COVİD, N&Uuml;FUSU KONTROL ALTINA ALMAK İ&Ccedil;İN UYGULANAN BİR PLAN<br /> *Peki ne yapılmalı? Ben bağışıklık zırhımı g&uuml;&ccedil;lendiriyorum. &lsquo;Karatay S&ouml;z&uuml;&rsquo; budur. Vir&uuml;sler &ouml;lmez, biz &ouml;l&uuml;r&uuml;z. Onlar yok olmaz, zamanla g&uuml;&ccedil;lerini kaybederler sadece. Domuz gribi, kuş gribi&hellip; Bunların hepsi aynıdır. 1890&rsquo;daki Rus gribi de bunun bir &ccedil;eşidiydi. O y&uuml;zden korkmayın, korkmayalım. Bu bir senaryo, bir plan! Halk &uuml;zerinde &ccedil;ok b&uuml;y&uuml;k bir panik, korku ve baskı oluştu. Korkacak bir şey yok, paniklemeyin. Covid eni sonu bir griptir, başka da bir şey değildir.</p> <p>Kimin senaryosu?<br /> &lsquo;Billy The Kid&rsquo; diyorum ben ona (g&uuml;l&uuml;yor). D&uuml;nyayı kontrol altına almak, insanları korkutup susturmak, yaşlıları yok etmek, n&uuml;fusu kontrol etmek amacıyla d&uuml;zenlenen bir senaryodur bu. Kapitalizm b&ouml;yle vahşidir işte. O y&uuml;zden modern tıptan &ccedil;ok koruyucu hekimliği savunurum ben her zaman. Hipokrat yemini de bunu gerektirir.</p> <p>2014&rsquo;te yaptığınız &ldquo;Hamilelere şeker y&uuml;kleme testi yapılmamalı&rdquo; a&ccedil;ıklamanızdan dolayı 15 g&uuml;n meslekten uzaklaştırma kararı verilmişti hakkınızda. Anayasa Mahkemesi&rsquo;ne hak ihlali iddiasıyla başvurdunuz ve haklı bulundunuz.</p> <p>Haklıydım &ccedil;&uuml;nk&uuml;&hellip; İfade &ouml;zg&uuml;rl&uuml;ğ&uuml; var! Hamilelerde, doğal olarak hamileliğin ilk g&uuml;n&uuml;nden itibaren hem şeker hem ins&uuml;lin y&uuml;kselir, t&uuml;m hormonlar inip &ccedil;ıkmaya başlar. Ben 80 yaşındayım, 60 yıllık hekimim. Bizim tıp okuduğumuz tarihlerde b&ouml;yle bir uygulama g&ouml;rmedim. Bu sonradan &ccedil;ıktı. Zaten artık anneler de bilin&ccedil;lendi, itiraz ediyorlar o y&uuml;zden azaldı, pek yapılmıyor artık.</p> <p>T&Uuml;RKİYE&rsquo;DE OBEZİTE VE DİYABET PANDEMİSİ VAR AMA Hİ&Ccedil; S&Ouml;YLENMİYOR<br /> *Mesleğinizde pop star gibi algılanmanızın, her iddianızın tartışma yaratmasının diğer hekimler &uuml;zerinde psikolojik olarak olumsuz bir etki yarattığını d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yor musunuz? Onu onlara sormak lazım, &ldquo;Karatay&rsquo;ın her şeyine neden itiraz ediyorsunuz? Neden ağzını her a&ccedil;tığında h&uuml;cum ediyorsunuz?&rdquo; diye. Ama bu bir kesimde var. Ge&ccedil;tiğimiz mart ayında, Marketing T&uuml;rkiye&rsquo;nin yaptığı bir araştırmada, T&uuml;rk halkı beni kanaat &ouml;nderi se&ccedil;ti. Y&uuml;zde 30 oyla, sağlık alanında halkın en g&uuml;vendiği hekim se&ccedil;ildim.</p> <p>Sağlıklı yaşam artık bir&ccedil;ok insanın en &ccedil;ok ilgilendiği konu. İnsanlar artık daha bilin&ccedil;li gibi g&ouml;r&uuml;n&uuml;rken, bu yıl Avrupa&rsquo;da obezitenin en hızlı yayıldığı &uuml;lke se&ccedil;ildik. Bunu nasıl değerlendiriyorsunuz?</p> <p>Yeni bir şey değil. 2008&rsquo;den beri T&uuml;rkiye&rsquo;de obezite ve diyabet pandemisi var ama hi&ccedil; s&ouml;ylenmiyor. 2011&rsquo;den beri t&uuml;m kitaplarımda yazdım bunu. Tabii ki temelinde yanlış beslenme, stres, k&ouml;t&uuml; alışkanlıklar, hareketsizlik gibi pek &ccedil;ok etken var.</p> <p>HEPSİ GADDAR T&Uuml;CCAR!<br /> *Bu tabloya bakınca bug&uuml;n doğan &ccedil;ocukların 100 yaşını g&ouml;receği iddiası da ilgin&ccedil; geliyor&hellip; Bu d&uuml;ped&uuml;z aldatmacadır, halkı uyutmaktır. Siz benim &uuml;rettiğim t&uuml;m zehirleri yiyin, 100 yaşına kadar yaşayacaksınız&hellip; Olur mu bu? 20-30 yaşlarında gencecik hastalar geliyor bana. Biz o yaşlarda hastalık bilmezdik. D&uuml;z duvara tırmanırdık. Her şey 1950 sonrası oldu. 1950&rsquo;den sonra doğanların hepsi hasta. Batı&rsquo;da bu &ccedil;ok iyi biliniyor aslında. &Ccedil;ocuklarının kendilerinden daha kısa &ouml;m&uuml;rl&uuml; olacağını biliyorlar ama tersiymiş gibi bir algı yaratılıyor. &ldquo;Gaddar&rdquo; t&uuml;ccarların uygulaması bunlar. 1&rsquo;e karşılık 1500 kazanmak i&ccedil;in insanları telef ediyorlar. Hepsi gaddar t&uuml;ccar!</p> <p>HAVAMIZ, SUYUMUZ KİRLİ, ELEKTROMANYETİK ALANLARDA YAŞIYORUZ!<br /> Bakın etrafınıza, mutlaka duyuyorsunuzdur. 25-30 yaşında &ccedil;ocukların regl d&uuml;zenleri bozuk. Spermleri az. 30 yaşında menopoza giren var. Biraz eskilere bakın. Eskiden torunuyla yaşıt kızları olan kadınlar vardı. &Ccedil;ok &ouml;zel bir sağlık sorunu yoksa kadın 50 yaşında da doğururdu. Ve bu halk arasında normal g&ouml;r&uuml;l&uuml;rd&uuml;, yadırganmazdı. Doğurganlığı devam eden ve sağlıklı olan her kadın hamile kaldığı her yaşta doğurabilir. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; bu doğal bir s&uuml;re&ccedil;tir. Bir de g&uuml;n&uuml;m&uuml;ze bakın. 40 yaşında doğurana şaşkınlıkla bakılıyor. Havamız kirli, suyumuz kirli, elektromanyetik alanlarda yaşıyoruz.</p> <p>Sağlıklı beslenme ve sporla yaşlanmayı durdurmak ya da geciktirmek m&uuml;mk&uuml;n m&uuml;?<br /> İnsan &ouml;mr&uuml; bellidir. Durdurmak da geciktirmek de m&uuml;mk&uuml;n değildir. Ama yaşadığınız s&uuml;reyi iyi yaşamak diye bir şey vardır. Ben bunu anlatmaya &ccedil;alışıyorum. Estetik de ayrı bir end&uuml;stri artık. Ben, &ldquo;Kelle pa&ccedil;a yiyin, doğal kolojendir&rdquo; dediğimde de bana h&uuml;cum ettiler ama doğrusu budur. Kolojen dediğiniz şey hayvansal proteindir.</p> <p>Spor yapanların aldığı gıda takviyelerine ne diyorsunuz?</p> <p>Protein tozu en tehlikeli şeylerden biridir. Trans yağla doludur. Toz haline gelmiş zehirdir bunlar. Bunları gen&ccedil;lere pazarlıyorlar. Uluslararası atletlere bakın, asla protein tozu kullanmazlar, gayet doğal beslenirler.</p> <p>VEGANLAR HASTALIKLILAR, KANSIZLAR, DİREN&Ccedil;LERİ KIRIK<br /> * Vegan beslenme g&uuml;n ge&ccedil;tik&ccedil;e artıyor. Bu konuda nasıl d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yorsunuz? Onun da b&uuml;y&uuml;k bir plan olduğunu d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yorum. İnsanları kontrol altına almanın başka bir metodu. Z&uuml;rafalar en az bir ton ağırlığında. Yalnızca ağa&ccedil; yaprağıyla beslenirler. Pandalar bambu yaprağı yer. Ama onların v&uuml;cudu &ouml;yle programlanmıştır. O v&uuml;cut yağ, protein ve vitamin &uuml;retir ancak insanlarda b&ouml;yle bir mekanizma yok! Yalnızca tahıl ya da yaprak yiyerek yaşayamaz insanlar. Zaten yaşayamıyorlar, kısa &ouml;m&uuml;rl&uuml;ler, hastalıklılar, kansızlar, diren&ccedil;leri kırık. Bu bir kandırmacadır. Vejetaryenlik bir felsefe, ona bir şey diyemem &ccedil;&uuml;nk&uuml; onlar hayvansal gıda yiyor. 1950&rsquo;lerde &ldquo;Veganlık beyni &ccedil;alıştırır&rdquo; sloganıyla başladı bu, halbuki tam tersi. B&ouml;yle b&uuml;y&uuml;k bir yalan olamaz!</p> <p>&nbsp;&ldquo;M&uuml;mk&uuml;nse hi&ccedil; t&uuml;ketmeyin&rdquo; dediğiniz bir şey var mı?<br /> Şeker yemeyin ve şekere d&ouml;n&uuml;şecek gıdaları t&uuml;ketmeyin. Bir tane kesme şeker, bir insanın g&uuml;nl&uuml;k t&uuml;m şeker ihtiyacını karşılar. Ondan fazlası zehirdir.</p> <p>Sınırsızca t&uuml;ketebilirsiniz dediğiniz bir besin var mı?<br /> Doyuncaya kadardır &ouml;l&ccedil;&uuml;s&uuml;. Doğal ve mevsiminde olanı doyuncaya kadar t&uuml;ketebilirsiniz.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.