Beyşehir ve Suğla Gölü'ndeki balık avlama yasağı sona erdi
<p><span style="font-size:18px">Türkiye'nin önemli tatlı su balığı üretim merkezlerinden Beyşehir Gölü'nde ve Suğla Baraj…
Yazı boyutu
<p><span style="font-size:18px">Türkiye'nin önemli tatlı su balığı üretim merkezlerinden Beyşehir Gölü'nde ve Suğla Baraj Gölünde 15 Mart'ta başlayan su ürünleri av yasağı 15 Haziran'da sona erdi.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Göldeki balık nesli ve stoklarının korunması amacıyla üreme mevsimi olması dolayısıyla her yıl 15 Mart-15 Haziran tarihleri arasında üç ay süreyle su ürünleri avlanma yasağı uygulanıyor. Av yasağı döneminde hiçbir balıkçı teknesi göl sularına açılıp avlanma yapamıyor.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">15 Haziran'da sona eren avlanma yasağının ardından, Beyşehir ve Suğla Gölü'nde geçimini balık avcılığından sağlayan aileler, yeniden göl sularına açılıp balık avı yapabilecek.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Av yasağının sona ermesiyle birlikte göller üzerinde yeniden teknelerin motor sesleri duyulmaya başlandı. Yasağın bitmesinin ardından yasağın başlangıcında limanlarında ya da karada parka çekilen motorlu tekneler, göl sularına yeniden açılarak balıkçılar ağ sermeye başladılar.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Yeni sezona umutlu giren balıkçılar, av mesaisinde serbest dönem kurallarına da riayet edecek özellikle limit altında balık avı gerçekleştiremeyecek.</span></p>
<p><span style="font-size:18px">Öte yandan, su ürünleri av yasağının sona ermesi nedeniyle Beyşehir Gölü kıyılarında izin verilen kesimlerde sportif avcıları da sazan ve diğer türlerin avını yapabilecek.</span></p>