Beyşehir Gölü’nden su bekleyen Seydişehir çiftçisine kötü haber
Konya'da bu yıl tarım arazilerine Beyşehir Gölü’nden su verilemeyecek. Kaymakam Mehmet Kemal Akpınar, göldeki su seviyesinin belirlenen düzeyin altında kaldığını ve bu nedenle çevre ilçelere sulama amaçlı su sağlanamayacağını duyurdu.
Yazı boyutu
<p><span style="font-size:16px"><strong>Konya</strong>’yı zor bir tarım sezonu bekliyor. Ovadaki, özellikle de <strong>Beyşehir</strong> çevresindeki çiftçileri yakından ilgilendiren bir açıklama geldi. Gölden bu yıl tarım arazilerine su verilmeyecek.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Beyşehir İlçesi’nde düzenlenen sertifikalı nohut tohumu dağıtım töreninde konuşan <strong>Kaymakam Mehmet Kemal Akpınar</strong>, kış mevsiminin bölge genelinde oldukça kurak geçtiğini ve Beyşehir Gölü’nün de bu süreçten ciddi şekilde etkilendiğini vurguladı.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Akpınar, “Beyşehir Gölü, Konya Ovası ve çevresi için hayati önemde bir su kaynağı. Ancak maalesef bu yıl yeterli seviyelere ulaşamadık. Son günlerdeki yağışlar umut verici olsa da, su seviyesi istenilen düzeye ulaşmadı. Bu nedenle çevre ilçelere su verilemeyecek.” dedi.</span></p>
<p> </p>
<p><span style="font-size:16px"><img alt="beysehir-golunden-su-bekleyen-konya-ciftcisine-kotu-haber.jpeg" src="https://haberdairesi.com/d/other/2025/04/11/beysehir-golunden-su-bekleyen-konya-ciftcisine-kotu-haber.jpeg" style="height:426px; width:640px" /></span></p>
<p><span style="font-size:16px">Kaymakam Akpınar, önümüzdeki dönemde beklenen yağışların hasat sezonuna kadar devam etmesini temenni ettiklerini belirterek, “Bolluk ve bereket içinde bir sezon olması en büyük dileğimiz.” ifadelerini kullandı.</span></p>
<p><span style="font-size:16px"><strong>BELEDİYEDEN DE AYNI UYARI GELDİ</strong></span></p>
<p><span style="font-size:16px">Beyşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Balıklı da benzer uyarılarda bulundu. Balıklı, özellikle Çarşamba Kanalı üzerinden sulama yapılan bölgelerin su kıtlığına karşı dikkatli olmaları gerektiğini belirterek, <strong>“Bu yıl su verilmeyecek gibi görünüyor. Gidişat bu yönde. Göl seviyesi beklenen düzeye çıkmazsa, sulama mümkün olmayacak.</strong>” dedi.</span></p>
<p><span style="font-size:16px"><img alt="beysehir-golunden-su-bekleyen-konya-ciftcisine-kotu-haber-001.jpeg" src="https://haberdairesi.com/d/other/2025/04/11/beysehir-golunden-su-bekleyen-konya-ciftcisine-kotu-haber-001.jpeg" style="height:360px; width:640px" /></span></p>
<p><span style="font-size:16px">Bu gelişme, su yönetimi planlamalarının bu yıl daha da önem kazandığını gözler önüne seriyor. </span></p>
<p><span style="font-size:16px">Seydişehir bölgesinde Beyşehir Gölü'nün BSA kanalıyla su alan 4.000 çiftçi, son dönemde yaşanan <strong>kuraklık ve su seviyesindeki düşüş</strong> nedeniyle büyük endişe yaşıyor. Beyşehir Gölü'nün tarımsal sulamadaki kritik rolü düşünüldüğünde, <strong>yetersiz su kaynağı</strong>, çiftçilerin üretimini ve geçimlerini tehdit ediyor.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Özellikle <strong>iklim değişikliği, bilinçsiz su kullanımı ve yönetim sorunları</strong>, bölgedeki su stresini artırıyor. Çiftçiler, acilen <strong>sürdürülebilir su politikaları, alternatif kaynaklar veya damla sulama gibi tasarruf yöntemleri</strong> için destek bekliyor. Aksi halde, <strong>ürün kayıpları ve ekonomik zorluklar</strong> kaçınılmaz görünüyor.</span></p>
<p><span style="font-size:16px">Kısa çözüm önerisi: <strong>Su tasarrufu teknolojilerine yatırım, havza yönetiminde işbirliği ve acil yardım paketleri</strong> şart.</span></p>
<p><span style="font-size:18px"><img alt="beysehir-golunden-su-bekleyen-konya-ciftcisine-kotu-haber-002.jpeg" src="https://haberdairesi.com/d/other/2025/04/11/beysehir-golunden-su-bekleyen-konya-ciftcisine-kotu-haber-002.jpeg" style="height:360px; width:640px" /></span></p>