28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
YAŞAM

BAŞKAN ALTAY: “BUGÜN SU TASARRUFU YAPMAZSAK YARIN GEÇ OLACAK”

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’da yağışların mevsim normallerinin altında seyretmesinden dolayı barajlardaki su seviyesinin olumsuz etkilendiğini belirtti. Altınapa Barajı’ndaki su seviyesinin yüzde 11’e gerilediğine dikkati çeken Başkan Altay, “Yeni su temin noktaları oluşturmak ve Konya’mızı susuz bırakmamak için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Fakat bu konuda hepimizin duyarlı olması ve suyu dikkatli kullanması gerekiyor. Suyun değerini kaybetmeden bilelim. Bugün tasarruf etmezsek yarın geç olacak” uyarısını yaptı.

19.02.2025 14:01 1202 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
BAŞKAN ALTAY: “BUGÜN SU TASARRUFU YAPMAZSAK YARIN GEÇ OLACAK”
<p>Konya B&uuml;y&uuml;kşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, kurak ge&ccedil;en kış mevsimine bağlı olarak barajların alarm vermesi &uuml;zerine Konyalılara suyun tasarruflu kullanılması &ccedil;ağrısında bulundu.</p> <p>Konya olarak en &ouml;nemli g&uuml;ndemlerinin su olduğunu kaydeden Başkan Altay şu ifadelere yer verdi:</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/4eK5A7taaSN3XvlTPq3mHFbIB2uJlTsQGlPpQC8O.jpg" style="height:426px; width:640px" /></p> <p>&ldquo;Konya&rsquo;mızda yağışlar mevsim normallerinin altında seyrediyor ve bu durum barajlarımızdaki su seviyesini olumsuz etkiliyor. Altınapa Barajımızdaki su seviyesi y&uuml;zde 11&rsquo;e kadar geriledi. Şehrimizi susuz bırakmamak i&ccedil;in gerekli t&uuml;m &ouml;nlemleri alıyoruz. Fakat bu konuda hepimizin duyarlı olması ve suyu dikkatli kullanması gerekiyor. Suyun değerini kaybetmeden bilelim. Bug&uuml;n tasarruf etmezsek yarın ge&ccedil; olacak&rdquo; diye konuştu.</p> <p><strong>&ldquo;SUYUMUZU TASARRUFLU KULLANMAZSAK YAZ D&Ouml;NEMİNDE SU KESİNTİLERİ İLE KARŞILAŞABİLİRİZ&rdquo;</strong></p> <p>31 il&ccedil;edeki hava durumunu anlık takip ettiklerini vurgulayan Başkan Altay, &ldquo;Mevsimsel olarak kurak bir d&ouml;nem ge&ccedil;iriyoruz. Hafif bir kar yağışında bile sevincimiz artıyor. Daha fazlası i&ccedil;in duacıyız. Su kaynaklarımız hızla t&uuml;keniyor. Suyumuzu tasarruflu kullanmazsak yaz d&ouml;neminde olası su kesintileri ile karşılaşabiliriz. Yeni su temin noktaları oluşturmak ve Konya&rsquo;mızı susuz bırakmamak i&ccedil;in &ccedil;alışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Sadece bug&uuml;n&uuml; değil, yarını da d&uuml;ş&uuml;nerek hareket edelim. Konya olarak suya sahip &ccedil;ıkmalıyız. Su hepimiz i&ccedil;in hayati bir kaynak, l&uuml;tfen dikkatli kullanalım&rdquo; ifadelerini kullandı.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.