24 Haziran 2026, Çarşamba 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
GÜNDEM

Başıboş köpek sorunu üç aşamada bitecek

Başıboş köpek sorununa çözüm için ilk olarak büyükşehir statüsünde olmayan 51 ildeki sahipsiz hayvanlar haziran ayına kadar toplanacak. İkinci aşamada köpekler bakım ve sahiplendirme için ilgili belediyeye devredilecek. Son aşamada ise model, 30 büyükşehirde hayata geçirilecek.

19.04.2025 07:32 1228 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Başıboş köpek sorunu üç aşamada bitecek
<p><span style="font-size:18px">T&uuml;rkiye&rsquo;de derin yaralara sebep olan başıboş k&ouml;pek sorunun &ccedil;&ouml;z&uuml;m&uuml; i&ccedil;in 3 aşamalı yeni bir eylem planı devreye alınıyor. İ&ccedil;işleri Bakanlığı koordinasyonunda y&uuml;r&uuml;t&uuml;lecek s&uuml;recin ilk aşamasında b&uuml;y&uuml;kşehir stat&uuml;s&uuml;nde olmayan 51 ilde başıboş k&ouml;peklerin toplanmasına başlanacak.</span></p> <h2><span style="font-size:18px">K&Ouml;PEKLER HAZİRANA KADAR TOPLANACAK</span></h2> <p><span style="font-size:18px">Haziran ayına kadar bu 51 ildeki sokak k&ouml;peklerinin tamamının toplanarak oluşturulan yaşam alanlarına bırakılması planlanıyor. Hayvanların burada kısırlaştırma, aşılama, tedavi ve işaretleme işlemleri yapılacak. Bu işlemlerin ardından hayvanlar, &ccedil;evresi g&uuml;venlik altına alınmış korunaklı doğal yaşam alanlarında barındırılacak. Buradaki &ccedil;alışmalar valilikler ve il &ouml;zel idareleri tarafından idare edilecek.</span></p> <h2><span style="font-size:18px">İKİNCİ AŞAMA BELEDİYELERE DEVİR</span></h2> <p><span style="font-size:18px">Toplama işlemleri ve ilk m&uuml;dahaleler tamamlandıktan sonra, s&uuml;re&ccedil; belediyelere devredilecek. İl &ouml;zel idareleri tarafından ge&ccedil;ici olarak s&uuml;rd&uuml;r&uuml;len faaliyetler, gerekli altyapı tamamlandığında il&ccedil;e ve il belediyelerine aktarılacak. Belediyelerin bakım, izleme ve sahiplendirme &ccedil;alışmalarını s&uuml;rd&uuml;rmesi bekleniyor.</span></p> <h2><span style="font-size:18px">B&Uuml;Y&Uuml;KŞEHİRLER İ&Ccedil;İN AYRI TAKVİM</span></h2> <p><span style="font-size:18px">Planlamanın &uuml;&ccedil;&uuml;nc&uuml; aşaması ise b&uuml;y&uuml;kşehirleri kapsayacak. 51 ildeki uygulama tamamlandıktan sonra, benzer modelin 30 b&uuml;y&uuml;kşehirde de devreye alınması i&ccedil;in &ccedil;alışmalar başlatılacak. Bu illerde hayvan yoğunluğunun daha fazla olması nedeniyle, ayrı bir takvim ve daha geniş kapsamlı hazırlık s&uuml;reci y&uuml;r&uuml;t&uuml;lecek.</span></p> <h2><span style="font-size:18px">İlk uygulama Zonguldak&rsquo;ta</span></h2> <p><span style="font-size:18px">Modelin ilk uygulama &ouml;rneklerinden biri, Zonguldak&rsquo;ta başlatılıyor. Zonguldak İl &Ouml;zel İdaresi tarafından y&uuml;r&uuml;t&uuml;len projede, merkez il&ccedil;e Sofular K&ouml;y&uuml;&rsquo;nde 15 bin metrekarelik alanda sahipsiz hayvanlara y&ouml;nelik kapsamlı bir tesis kuruluyor. Tesisin zemin tesviye &ccedil;alışmaları tamamlandı, konteyner yapılar yerleştirildi,</span></p> <p><span style="font-size:18px">padok alanları oluşturuldu ve &ccedil;evre g&uuml;venliği sağlandı. Tesisin 21 Nisan itibarıyla faaliyete ge&ccedil;mesi bekleniyor. S&uuml;reci yerinde g&ouml;rmek amacıyla İ&ccedil;işleri Bakan Yardımcısı B&uuml;lent Turan ve Zonguldak Valisi Osman Hacıbektaşoğlu tesis sahasında incelemele de bulundu.</span></p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.