26 Haziran 2026, Cuma 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
SEYDİŞEHİR

Balını 'taş’ tan çıkarıyor VİDEO HABERİ İZLEYİN

Konya'nın Seydişehir ilçesinde dedesinden öğrendiği yöntemlerle arıcılık yapan Şakir Cırık, geçimini arıların kaya kovuklarına yaptığı balı satarak sağlıyor.

22.09.2023 09:07 3592 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Balını 'taş’ tan çıkarıyor VİDEO HABERİ İZLEYİN
<p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;">Seydişehir&rsquo;e bağlı Ortakara&ouml;ren Mahallesi&#39;nde yaşayan Şakir Cırık, Toroslardaki Sayalı Yaylası&#39;nda kayaların arasındaki &ouml;nceden belirlediği kovuklara, yaban arılarının yuva yapması i&ccedil;in katran ağacından elde ettiği re&ccedil;ineyi s&uuml;r&uuml;yor. Cırık re&ccedil;inenin kokusuna gelerek kovuklara yerleşen yaban arılarının yaptığı doğal balı sonbaharda topluyor.</span></span></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;">-&quot;Bu bal y&uuml;zde y&uuml;z doğal&quot;</span></span></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;">Şakir Cırık dedesinden &ouml;ğrendiği y&ouml;ntemle yıllardır yaylada arıcılık yaptığını s&ouml;yleyerek &ldquo;Toroslar&#39; da y&uuml;zlerce yıldır bu y&ouml;ntemle doğal bal elde ediyorum. Hi&ccedil;bir katkı maddesi olmadan, arının kendi &uuml;rettiği peteğe yaptığı balı topluyorum. Bu bal y&uuml;zde y&uuml;z doğal. Yerleşim yerlerinden fabrikalardan uzakta bin 700 metre y&uuml;kseklikteki yaylada hi&ccedil;bir kimyevi madde olmayan &ccedil;i&ccedil;eklerden toplanan &ouml;zlerle yapılıyor&quot; diye konuştu.</span></span></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;">İlkbaharda &ccedil;ok basit şekilde hazırladıkları kovuklara giren arıların sonbahara kadar bal yapmasını beklediklerini, ardından da balı hasat ettiklerini anlatan Cırık, &quot;Bu işte en b&uuml;y&uuml;k yardımcım eşim. Aldığımız balı dostlarımıza ikram ediyoruz, kendimiz t&uuml;ketiyoruz. Balını aldığımız arıları kovanlara alıp kışın yiyecekleri kadar bal koyarak yayladaki diğer kovanlarımızın yanına g&ouml;t&uuml;r&uuml;yoruz&quot; dedi.</span></span></p> <p><span style="font-size:11pt"><span style="font-family:Calibri,&quot;sans-serif&quot;">Cırık, yayladaki yaklaşık 10 kaya kovuğundan her yıl bal aldıklarını belirterek, ş&ouml;yle devam etti &quot;Mevsim şartlarına g&ouml;re aldığımız bal miktarı değişiyor. Doğal balın &ouml;zel m&uuml;şterileri var. En başta şeker hastaları, &ouml;ks&uuml;r&uuml;ğ&uuml; olanlar, akciğer hastaları, astım ve bronşit hastalığı olanlar, b&uuml;y&uuml;me geriliği bulunanlar, &ccedil;ocuklar, halsizlik yaşayanlar i&ccedil;in gelip benden bal alırlar. Bizler de b&uuml;y&uuml;klerimizden g&ouml;rd&uuml;ğ&uuml;m&uuml;z gibi her sabah bir kaşık bu baldan alırız. Ne şekerimiz olur ne kolesterol, doktora gitmeden yaşarız. İlk kez tadanlar daha &ouml;nce b&ouml;yle bir bal yemediklerini s&ouml;yl&uuml;yor, ertesi yıl yine almaya geliyor. Bir&ccedil;ok derde şifa diyebilirim&quot; Dedi.</span></span></p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.