26 Haziran 2026, Cuma 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
YAŞAM

Annesinin okuması için sırtında taşıdığı kızı öğretmen olmayı başardı

- Karaman'da doğuştan serebral palsi hastası 27 yaşındaki Ayşe Uzunoğlu, yaşadığı zorluklara rağmen azmi ve annesinin çabaları sayesinde, hayalini kurduğu mesleğini severek yapıyor - Koltuk değnekleriyle hareket eden Uzunoğlu: - "Annem evlenmek için üniversiteyi yarıda bırakmış. Dedim ki, bütün hayallerini bende gerçekleştireceksin. 2019'da üniversiteden mezun oldum, törende kepi birlikte attık"

18.02.2024 12:26 4346 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Annesinin okuması için sırtında taşıdığı kızı öğretmen olmayı başardı
<p>KARAMAN (AA) - HARUN REŞİT YILDIKO - Karaman&#39;da doğuştan serebral palsi hastası 27 yaşındaki Ayşe Uzunoğlu, yaşadığı zorluklara rağmen azmi ve eğitimi i&ccedil;in kendisini sırtında taşıyan annesinin &ccedil;abalarıyla &ouml;ğretmen olma hayaline kavuştu.</p> <p>Hastalığı nedeniyle ayakta durmakta ve y&uuml;r&uuml;mekte g&uuml;&ccedil;l&uuml;k &ccedil;eken Uzunoğlu, ilkokul yıllarında karşılaştığı olumsuzlukları başkalarının yaşamaması i&ccedil;in &ouml;ğretmen olmaya karar verdi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20240218-33740455-33740447-ANNESININ_OKUMASI_ICIN_SIRTINDA_TASIDIGI_KIZI_OGRETMEN_OLMAYI_BASARDI.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>İlkokulda kendisini sırtında okula g&ouml;t&uuml;ren annesi Yaşar C&uuml;ccam&#39;a verdiği s&ouml;z&uuml; tutmak i&ccedil;in &ccedil;ok &ccedil;alışarak kazandığı Karamanoğlu Mehmet Bey &Uuml;niversitesi Edebiyat Fak&uuml;ltesi B&ouml;l&uuml;m&uuml;nden 2019&#39;da mezun olan Uzunoğlu, ge&ccedil;en yıl atandığı Karaman Mesleki Eğitim Merkezinde edebiyat &ouml;ğretmeni olarak g&ouml;reve başladı.</p> <p>Eşi ve annesinin desteğini hep yanında g&ouml;ren Uzunoğlu, &ouml;ğrencilerine ve &ccedil;evresindekilere azmettikten sonra nelerin başarılabileceğini g&ouml;stermek istiyor.</p> <p>- &quot;Hem psikolojik hem fiziksel bir savaş vermem gerekti ama bu beni yıldırmadı&quot;</p> <p>Yaşadığı fiziksel zorluklara rağmen mesleğini severek yapan ve koltuk değnekleriyle hareket eden Uzunoğlu, AA muhabirine, iyi bir eğitim almak i&ccedil;in annesiyle zorlu bir m&uuml;cadele i&ccedil;ine girdiklerini s&ouml;yledi.</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20240218-33740455-33740453-ANNESININ_OKUMASI_ICIN_SIRTINDA_TASIDIGI_KIZI_OGRETMEN_OLMAYI_BASARDI.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>Uzunoğlu, minnettar olduğu annesinin bir g&uuml;n &ouml;ğretmen olacağına hep inandığını dile getirdi.</p> <p>Yaşı ilerledik&ccedil;e zorlukların da peşini hi&ccedil; bırakmadığına ama pes etmeden, azimle yoluna devam ettiğine dikkati &ccedil;eken Uzunoğlu, ş&ouml;yle konuştu:</p> <p>&quot;İlkokulu bitirdikten sonra başaramayacağım empoze edilmeye &ccedil;alışıldı. Hem psikolojik hem fiziksel bir savaş vermem gerekti ama bu beni yıldırmadı. Hatta daha da g&uuml;&ccedil;lendirdi. Tek &ccedil;ıkış kapım okumaktı. Okula gelmezsem sosyalleşebildiğim bir yer yoktu. Dışarda oyun oynayamıyorsunuz ama okulda arkadaşlarınız var. Okul benim &ouml;zg&uuml;rleşme alanımdı ve halen de &ouml;yle. Annem olmasa ben bunları başaramazdım. Okula beni getirdiğinde &ouml;ğretmenler odasında beklerdi. G&ouml;ze batmamak i&ccedil;in &ouml;ğretmenler odasını temizler, &ccedil;ay kahve yapardı. Bir g&uuml;n &ouml;ğretmen olup anneme &ouml;ğretmenler odasında &ccedil;ay i&ccedil;irmek istiyordum. Ge&ccedil;en yıl atanınca, ilk yaptığım şey anneme &ouml;ğretmen odasında &ccedil;ay i&ccedil;irmekti.&quot;</p> <p><img alt="" src="http://www.seydisehirhaber.com/resimler/images/AA-20240218-33740455-33740451-ANNESININ_OKUMASI_ICIN_SIRTINDA_TASIDIGI_KIZI_OGRETMEN_OLMAYI_BASARDI.jpg" style="height:427px; width:640px" /></p> <p>- Annesinin hayalini de ger&ccedil;eğe d&ouml;n&uuml;şt&uuml;rd&uuml;</p> <p>Hayattaki en b&uuml;y&uuml;k şansının annesi olduğunu d&uuml;ş&uuml;nd&uuml;ğ&uuml;n&uuml; belirten Uzunoğlu, ş&ouml;yle devam etti:</p> <p>&quot;Annem evlenmek i&ccedil;in &uuml;niversiteyi yarıda bırakmış. Dedim ki, b&uuml;t&uuml;n hayallerini bende ger&ccedil;ekleştireceksin. 2019&#39;da &uuml;niversiteden mezun oldum, t&ouml;rende kepi birlikte attık. &Ccedil;abam birilerine &ouml;rnek olursa mutlu olurum. Benim konuşabilmem, oturabilmem bile m&uuml;mk&uuml;n g&ouml;r&uuml;nm&uuml;yormuş ama başardım. Engelliler asla vazge&ccedil;mesin, olumsuzluklara karşı kulak tıkasınlar. İstendikten sonra her şey yapılır.&quot;</p> <p>- &quot;Zorluk &ccedil;ektik ama başardık. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; birbirimize s&ouml;z vermiştik&quot;</p> <p>İki &ccedil;ocuk annesi Yaşar C&uuml;ccam ise yeri geldiğinde sırtında okula g&ouml;t&uuml;rd&uuml;ğ&uuml; kızı Ayşe&#39;nin, 5 yaşında konuşmaya başladığını, 8 yaşında destekle ayakta durabildiğini s&ouml;yledi.</p> <p>T&uuml;m hayatını kızının eğitimine adadığını vurgulayan C&uuml;ccam, şunları anlattı:</p> <p>&quot;Kızını eve g&ouml;t&uuml;r, adresleri &ouml;ğrensin yeter, dediler ama biz yılmadık. &#39;&Uuml;niversiteyi yarım bıraktım ama kızıma bıraktırmayacağım&#39; dedim. Maddi a&ccedil;ıdan &ccedil;ok sıkıntılar yaşadık. &Uuml;niversitenin kafeteryasında &ccedil;alıştım. Zorluk &ccedil;ektik ama başardık. &Ccedil;&uuml;nk&uuml; birbirimize s&ouml;z vermiştik. Kızım bana verdiği s&ouml;zleri tuttu. O kep ve c&uuml;bbeyi bana giydirdi. Şimdi &ouml;ğretmenler odasına girdiğimde, herkes bana, &#39;Hocamın annesi&#39; diyor. &Ccedil;ok mutlu oluyorum. Allah devletimize zeval vermesin. İl Milli Eğitim M&uuml;d&uuml;rl&uuml;ğ&uuml;, Karaman Valiliği bize &ccedil;ok yardım etti.&quot;</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.