28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
GÜNDEM

Alışverişlerde yeni dönem: Vermeyene ceza kesilecek

Alışverişlerde fatura ve fiş vermeyenler için uygulanan cezalarda caydırıcılığı artıracak yeni düzenleme yürürlüğe girdi.

07.07.2022 08:07 4097 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
Alışverişlerde yeni dönem: Vermeyene ceza kesilecek
<p>Yeni d&uuml;zenleme ile, kayıt dışılığın azaltılmasının yanı sıra, fiş verilmediği i&ccedil;in aldığı &uuml;r&uuml;nle ilgili bir problem &ccedil;ıktığında T&uuml;ketici Hakem Heyetine başvurma ve hakkını arama imkanını kaybeden t&uuml;keticinin hakkının korunması ama&ccedil;lanıyor.</p> <p>MECBURİ TUTULACAK<br /> Yeni yasaya g&ouml;re, alışveriş sırasında fiş verilmemesi, alınmaması, veya alışveriş tutarından farklı bir tutarda fiş veya fatura kesilmesi durumunda uygulanacak ceza her bir belge i&ccedil;in 500 liradan bin liraya &ccedil;ıkıyor.</p> <p>Bu kapsamda kesilecek &ouml;zel usuls&uuml;zl&uuml;k cezasının toplamı her bir tespit i&ccedil;in 25 lira olan ceza tutarının &uuml;st sınırı 50 bin liraya, bir takvim yılı i&ccedil;inde her bir belge &ccedil;eşidine ilişkin olarak tespit edilen usuls&uuml;zl&uuml;kler i&ccedil;in kesilen ceza ise 250 bin liradan 500 bin liraya y&uuml;kseltiliyor.</p> <p><br /> KAYNAK: T&Uuml;RKİYE GAZETESİ</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.