Adanalı dağcı Down sendromlu çocuklar için Everest'e tırmanacak
Adanalı sporcu Uğur Elmalı, Down sendromlu çocuklara yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla Everest Dağı'nın 5 bin 864'üncü metresine çıkıp "Var mısın benimle engelleri aşmaya" yazılı döviz açmayı hedefliyor.
Yazı boyutu
<h6>Adana</h6>
<p>Uçakla Nepal'deki Tenzing-Hillary Havalimanı'na giden dağcı Uğur Elmalı, yarın Everest'e çıkmaya başlayacak.</p>
<p>Tek başına günde 10 saat tırmanış yapmayı planlayan Elmalı, dağın 5 bin 864'üncü metresine ulaşabilmek için 16 gün boyunca yolculuk yapacak.</p>
<p>Elmalı, varış noktasına geldiğinde Down sendromlu çocuklar için "Var mısın benimle engelleri aşmaya" yazılı döviz açacak.</p>
<h3>"İnşallah hedefime ulaşacağım"</h3>
<p>Uğur Elmalı, yolculuğu öncesi AA muhabirine, ilk kez Everest Dağı'na çıkacağı için heyecanlı olduğunu söyledi.</p>
<p>Tırmanışı bireysel gerçekleştireceğini dile getiren Elmalı, "Tırmanışı yapmamın sebebi Down sendromlu çocuklar için farkındalık oluşturmak. Dağda çocuklar için döviz açmayı hedefliyorum. İnşallah hedefime ulaşacağım." dedi.</p>
<p>Elmalı, başarılı olacağına inandığını ifade ederek, "Everest hayalimdi. Bu hayalimi Down sendromlu çocuklarla birleştirmek bana ayrı bir heyecan ve keyif veriyor." diye konuştu.</p>
<p>Gönüllü Anneler Topluluğunun kendisine destek verdiğini belirten Elmalı, "Tırmanışı 5 bin 864 metrede bitireceğim, tam zirve olmayacak. Gece hava sıcaklığının sıfırın altında 17, gündüz ise sıfırın altında 5 derece olacağından bahsediliyor. Güzel bir serüven olacağını düşünüyorum. İnşallah başarıp Türkiye'ye döneceğim." ifadelerini kullandı.</p>