28 Haziran 2026, Pazar 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
EĞİTİM

9. sınıflarda kalma paniği! Eğitimcilere göre olumlu

Sadece 9. sınıf öğrencileri için geçerli olan yeni uygulamaya göre 4 ders ve üzeri zayıfı olan öğrenciler sınıf tekrarı yapacak. Sınıfta kalan öğrenci fazlalığı nedeniyle gelecek dönem derslik sorunu yaşanması beklenirken, veliler çocuklarını geçirmesi için öğretmenleri bunaltıyor, bazıları CİMER’e başvuruyor... 9. sınıflarda kalma paniği Eğitimcilere göre olumlu

13.06.2024 09:00 1625 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
9. sınıflarda kalma paniği! Eğitimcilere göre olumlu
<p><br /> &nbsp;MİLLİYETTEN AYSEL BOZAN YILMAZ&nbsp; HAZIRLADIĞI HABERDE&nbsp;&nbsp;- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2023-2024 eğitim &ouml;ğretim yılında bir dizi yeni d&uuml;zenlemeyi hayata ge&ccedil;irdi. Bunlar arasında &ccedil;ok ses getiren sınıf tekrarının yeniden uygulanması ve devamsızlık affının kaldırılması kararları, karne d&ouml;neminde tekrar g&uuml;ndemde.&nbsp;</p> <p>MEB Orta&ouml;ğretim Kurumları Y&ouml;netmeliği&rsquo;ndeki son değişikliğe g&ouml;re daha &ouml;nce bir &uuml;st sınıfa ge&ccedil;işler i&ccedil;in gerekli 50 ortalama artık yeterli değil. Ders ortalaması 50 olan &ouml;ğrencilerden en fazla 3 dersten başarısız olanlar, sorumlu olarak bir &uuml;st sınıfa ge&ccedil;ebiliyor.</p> <p>4 ders ve &uuml;zeri zayıfı olanlar ise sınıf tekrarı yapıyor. 2023-2024 eğitim ve &ouml;ğretim yılından itibaren kademeli olarak başlayan y&ouml;netmelik liseye başlayan 9&rsquo;uncu sınıf &ouml;ğrencilerine uygulandı. Diğer sınıflar i&ccedil;in ise eski y&ouml;netmelik ge&ccedil;erli.</p> <p>Karne zamanı gelince uygulamanın sonu&ccedil;ları da ortaya &ccedil;ıktı. &Ouml;ğretmenlerden ve okul m&uuml;d&uuml;rlerinden gelen bilgilere g&ouml;re bu yıl 9. sınıflarda, sınıfta kalacak &ouml;ğrenci sayısı olduk&ccedil;a fazla. Bazı okullarda &ouml;ğrencilerin neredeyse yarıya yakını bir &uuml;st sınıfa ge&ccedil;emeyecek. Bazılarında 30 kişilik sınıfta 14-15 &ouml;ğrenci ancak ge&ccedil;ebiliyor. Hal b&ouml;yle olunca hem okullarda hem de velilerde adeta bir panik durumu yaşanıyor. Veliler, okulların, &ouml;ğretmenlerin kapılarını aşındırarak &ccedil;ocuğunun notunun y&uuml;kseltilmesini istiyor. Okula gelemeyenler telefonla arayarak ya da mesaj atarak, &ouml;ğretmenleri bunaltmış durumda. İstediği sonucu alamayanlar ise CİMER &uuml;zerinden şik&acirc;yette bulunuyor.<br /> &Ouml;ĞRENCİ SAYISINDA PATLAMA</p> <p>Gelecek eğitim &ouml;ğretim d&ouml;neminde bu yıl kalanlarla birlikte 9. sınıf &ouml;ğrenci sayısında adeta patlama yaşanacak. Bir&ccedil;ok okulda derslik sayısı &ouml;ğrencilere yetmeyecek. Bazı okullar sabah&ccedil;ı, &ouml;ğlenci olmak &uuml;zere ikili eğitime ge&ccedil;meyi planlıyor. Bazı okullarda ise m&uuml;d&uuml;rler &ouml;ğretmenlerden notları tekrar g&ouml;zden ge&ccedil;irmesini talep etti, &ouml;ğretmenler notu 40-45 civarı olanların s&ouml;zl&uuml; notlarını y&uuml;kselterek &ouml;ğrencileri ge&ccedil;irmeye &ccedil;alıştı. Ancak yine de sıkıntının b&uuml;y&uuml;k olduğunu dile getiriliyor.</p> <p>&#39;VELİ DİSİPLİNİ KONUŞULMALI&#39;</p> <p>Konuyla ilgili g&ouml;r&uuml;ş aldığımız T&uuml;rk Eğitim Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Bakanlığın sınıfta kalma ve devamsızlık konusundaki tavrını doğru bulduğunu dile getirdi. &ldquo;&Ouml;ğretmenlerden notları şişirmelerine y&ouml;nelik taleplerde bulunulması kabul edilemez&rdquo; diyen Geylan, şunları s&ouml;yledi: &ldquo;Eğitimde &ouml;ğrenci disiplinini konuşuyoruz, aslında veli disiplinini konuşmak lazım. Sanki veli ve &ouml;ğrenci m&uuml;şteri, &ouml;ğretmen tezgahtar muamelesi g&ouml;r&uuml;yor. Bunu asla kabul etmiyoruz. &Ccedil;ocuğunun notu d&uuml;ş&uuml;k olduğu i&ccedil;in CİMER&rsquo;e başvuranlar var. Bunu doğru bulmuyoruz.&rdquo;</p> <p>Haberin Devamı</p> <p>Yatılı okullarda yemek d&uuml;zenlemesi<br /> Yatılı okullarda yemek d&uuml;zenlemesi<br /> Haberi G&ouml;r&uuml;nt&uuml;le<br /> SORUŞTURMA A&Ccedil;ILDI</p> <p>Konuyla ilgili kendilerine yansıyan bir&ccedil;ok olay olduğunu kaydeden Eğitim Sen 1 No&rsquo;lu Şube Başkanı Mehmet Aydoğdu, şu bilgileri verdi: &ldquo;Ankara Mamak&rsquo;ta bir lisede &ouml;ğretmen kimin hakkı neyse ona g&ouml;re s&ouml;zl&uuml; notlarını veriyor fakat bir veli &lsquo;Benim &ccedil;ocuğumun notu yeterli verilmemiş&rsquo; diye şik&acirc;yette bulunuyor. &Ouml;ğretmen arkadaş da verdiği notun arkasında duruyor. Bunun &uuml;zerine baskılar neticesinde &ouml;ğretmen hakkında soruşturma a&ccedil;ılıyor. B&ouml;yle sıkıntılar yaşanıyor.&rdquo;</p> <p>&#39;DEVAMSIZLAR&#39; RAPOR PEŞİNDE</p> <p>Y&ouml;netmelikte yapılan bir diğer değişiklikle devamsızlık s&uuml;resi &ouml;z&uuml;rs&uuml;z 10 g&uuml;n&uuml;, toplam 30 g&uuml;n&uuml; aşan &ouml;ğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılıyor. Veliler &ccedil;ocukları devamsızlık nedeniyle sınıfta kalmasın diye sağlık kuruluşlarından ge&ccedil;mişe d&ouml;n&uuml;k rapor almaya &ccedil;alışıyor ancak bu m&uuml;mk&uuml;n değil. Devamsızlık nedeniyle de sınıfta kalan &ouml;ğrenci sayısının ge&ccedil;en yıllara g&ouml;re artacağı tahmin ediliyor.</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.