22 Haziran 2026, Pazartesi 💵 💶 🥇
SON DAKİKA
Ekonomi

7 bin TL'mecburiyetini fırsata çevirdiler

Kayıt dışı ekonomi ile mücadele kapsamında devreye alınan ‘7 bin lira üzerindeki alışverişlerde kart veya banka kullanım’ mecburiyeti bazı esnafların işine gelmedi.

29.10.2024 06:20 1609 okunma 0 yorum
Yazı boyutu
7 bin TL'mecburiyetini fırsata çevirdiler
<p>7 bin lira ve &uuml;zerindeki alışverişlerin kredi kartı veya bankalar aracılığıyla alınması kararı sonrası, bazı esnaflar bu rakamın altındaki &ouml;demelerdeki kart komisyon oranlarını artırmaya başladı.<br /> <br /> T&uuml;keticiyi nakit &ouml;demeye y&ouml;nlendirmek isteyen işletmeler, 7 bin lira altındaki &ouml;demelerde kredi kartı komisyon oranlarını y&uuml;zde 20&rsquo;lere kadar &ccedil;ıkardı.<br /> <br /> &Ouml;te yandan h&acirc;l&acirc; 7 bin lira ve &uuml;zerindeki işlemler i&ccedil;in nakit alımı yapan işletmeler olduğu g&ouml;r&uuml;ld&uuml;. İstanbul&rsquo;da bir halı yıkama firması, nakit &ouml;deme i&ccedil;in 3.200 lira talep ederken, aynı işlemin kredi kartı ile 3.860 lira olduğunu s&ouml;yledi. Bir başka &ouml;rnekte ise bir g&ouml;zl&uuml;k firması, nakitte 52 bin lira olan g&ouml;zl&uuml;k i&ccedil;in kredi kartı ile 64 bin lira talep etti. Yine İstanbul&rsquo;daki bir oto sanayiinde işlem yaptıran bir vatandaştan, 4.500 lira olan işlem &uuml;cretinin, kredi kartı ile yapılması durumda 6.000 lira olacağını ifade etti. Yaşanan mağduriyetler sosyal medya, şik&acirc;yet siteleri ve CİMER&rsquo;e yansıdı. Bir&ccedil;ok t&uuml;ketici son aylarda kart komisyon oranlarındaki artışlardan dolayı mağdur olduklarını ifade ediyor. &Ouml;te yandan bazı esnafların da &ldquo;POS cihazı bozuk&rdquo; yalanı s&ouml;ylediği de yapılan şik&acirc;yetler arasında yer alıyor.<br /> <br /> <br /> <strong>FARK YASAK, ŞİK&Acirc;YET EDİN</strong><br /> <br /> T&uuml;ketici dernekleri ise kredi kartı ile yapılan alışverişlerde ek komisyon alınmasının hukuken yasak olduğunu a&ccedil;ıkladı. Bazı işletmelerin bu t&uuml;r uygulamaları yasal gibi g&ouml;sterdiğini ifade eden t&uuml;ketici dernekleri<strong>&nbsp;&ldquo;T&uuml;keticilerimiz kimi zaman alışveriş sırasındaki yoğunluk sebebiyle bu uygulamalara boyun eğiyor, kimi zaman nakit taşıma alışkanlığı olmaması sebebiyle bu uygulamalara razı geliyor. Fakat bu uygulamaların bu şekilde devam etmesi halinde ilgili işletmeler bunu meşru bir zeminde yaptıklarını iddia etmeye başlıyor. Bankaların vermiş olduğu hizmeti kullanarak kendilerine maddi &ccedil;ıkar sağlayan iş yerlerini t&uuml;keticilerimiz her zaman şik&acirc;yet edebilir. Kredi kartıyla alışverişlerde komisyon talep edilmesi durumunda, işletmelere cezai yaptırımlar uygulanmaktadır&rdquo;&nbsp;</strong>değerlendirmesini yaptı.<br /> <br /> <strong>ŞİMŞEK &ldquo;%2&rsquo;LERE D&Uuml;ŞT&Uuml;&rdquo; DEMİŞTİ</strong><br /> <br /> Bazı işletmelerin, bankaların komisyon oranlarının y&uuml;ksekliğini gerek&ccedil;e g&ouml;stererek nakit &ouml;demeye g&ouml;re daha y&uuml;ksek tutar talep ettiğini ifade eden Bakan Mehmet Şimşek, talep edilen farkın banka komisyon oranları ve ge&ccedil; &ouml;deme sebebiyle olduğunu ifade etmişti. Şimşek, &ldquo;Son d&ouml;nemde bankaların komisyon oranları y&uuml;zde 2&rsquo;lere kadar d&uuml;şt&uuml;&rdquo; demişti.</p> <p>KAYNAK:&nbsp;T&Uuml;RKİYE GAZETESİ</p>

Yorumlar (0)

İlk yorumu siz yapın.

Yorumlar moderasyon onayından sonra yayınlanır.